Räkna med Battlefield 3-info i vinter

Robot
Räkna med Battlefield 3-info i vinter

Dice-shootern diskuteras på Game Developers Conference om en dryg månad.

#battlefield-bad-company-2, #dice, #battlefield-3, #battlefield-2, #microsoft


Medlem
Räkna med Battlefield 3-info i vinter

Får väll se hur långt ner på fail-skalan det hamnar.. Jag är skeptisk, har bara gått nedåt sedan BF2...

Medlem

Gått ner sedan BF2? Det tycker jag verkligen inte då Bad Company serien är rena konsolspel, var aldrig ämnad som efterträdare till BF2.

Därav BF3 kommer bli mycket bättre för oss gamla BF2 nötare än BC2 är idag.

Medlem

Förhoppningsvis så blir det inte som BC2 aka äcklig konsolport.

Risken är dock stor att det blir det känns det som.

Skulle det bli en konsolport så kan man ju lika gärna kasta ut datorn genom fönstret för då finns det inget hopp kvar om ett bra FPS spel på PC.

Medlem

Eriand tycker det gått neråt för han är konsollhatare och tycker att alla bör köpa en Amiga 500 för 20 000 och spela ett spel om året på, sedan ska gärna Dice arbeta 20 år på BF 3 så att han blir nöjd, exklusivt för PC och endast med XP som fokus.
PC spelare är de som alltid vill ha bäst och senast, men samtidigt vill de alltid ha stöd för operativ som är 10 år gamla och kosta 59kr. Såna jävla idioter.
Hoppas BF3 inte ens kommer till PC så man slipper deras jävla gnäll, speciellt om patchar för att fixa deras grafikkort, eller deras ljudkort, eller att kidsen fuskar ihjäl hela skiten som med cod.

Medlem

Bara det blir stora banor med 64 vs 64


signatur

Meep!

Medlem

En konsolport kommer det nog inte bli med tanke på att de har sagt att de kommer sätta PC i första prioritering om jag inte missminner mig. Själv tror jag på att det kommer bli bästa battlefieldspelet

Medlem

Återstår att se om det är ett Bad Company eller Battlefield spel.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

Eriand tycker det gått neråt för han är konsollhatare och tycker att alla bör köpa en Amiga 500 för 20 000 och spela ett spel om året på, sedan ska gärna Dice arbeta 20 år på BF 3 så att han blir nöjd, exklusivt för PC och endast med XP som fokus.
PC spelare är de som alltid vill ha bäst och senast, men samtidigt vill de alltid ha stöd för operativ som är 10 år gamla och kosta 59kr. Såna jävla idioter.
Hoppas BF3 inte ens kommer till PC så man slipper deras jävla gnäll, speciellt om patchar för att fixa deras grafikkort, eller deras ljudkort, eller att kidsen fuskar ihjäl hela skiten som med cod.

En ledsen konsolfanboi?

Medlem
Skrivet av Phobo:

Bara det blir stora banor med 64 vs 64

Så stora banor och så mycket spelare har det aldrig varit i BF-serien.

Jag hoppas på att de kollar mer på Bf2 än BC2 när de utvecklar Bf3!

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Eriand tycker det gått neråt för han är konsollhatare och tycker att alla bör köpa en Amiga 500 för 20 000 och spela ett spel om året på, sedan ska gärna Dice arbeta 20 år på BF 3 så att han blir nöjd, exklusivt för PC och endast med XP som fokus.
PC spelare är de som alltid vill ha bäst och senast, men samtidigt vill de alltid ha stöd för operativ som är 10 år gamla och kosta 59kr. Såna jävla idioter.
Hoppas BF3 inte ens kommer till PC så man slipper deras jävla gnäll, speciellt om patchar för att fixa deras grafikkort, eller deras ljudkort, eller att kidsen fuskar ihjäl hela skiten som med cod.

Medan jag håller med om ditt uttalande om Eriand så är du inte mycket bättre heller. Battlefield är en PC-serie för PC-spelare. Konsollerna fick Bad Company. Räkna inte med att få exklusivitet på något som du antagligen inte ens var född innan det första spelet släpptes.

PC-spelare måste ställa kraven som du ogillar för annars sitter de med trasiga produkter som bara funkar på två av tio datorer som finns där ute.

Inaktiv

Ärligt talat, hur bra spelet än blir kommer det falla på DICE nätkod och EAs fientlighet mot moddar och att släppa serverkoden.

Medlem

Hoppas, och tror smått, på att det faktiskt blir det bästa Battlefield-spelet i serien hittills. Jag var iof aldrig så glad för 1942(utom Desert Combat). Battlefield 2 var roligt, men var mer av en "CS-nörd" då, och så har man bara tröttnat. Vietnam behöver vi inte ens nämna.

Bad Company spelade jag enbart demot, vilket var rätt så kul. Inget jag fastnade för dock.

Bad Company 2 gillade jag, trots vissa brister, gjorde spelet till min favorit hittills. BC2-Vietnam har jag inte testat ännu.

Heroes kan vi bara glömma, inte alls min smak.

Hoppas att BF3 tilltalar mig, och tror nog det gör. We'll see!

Medlem

1 mars ska det officiellt annonseras: http://pc.ign.com/articles/114/1143319p1.html

Det är i vår

Medlem

Hoppas man kan köra runt i flygplan och helikopter på stora 64 personer maps. Bf2 (FH2) forever!:D

Medlem

jag tycker bad company 2 och vietnam är mycket bättre än bf2, bf2 = grenade spam + prone man tröttnar snabbt på det. Så länge det inte är 4 granater och prone spam så är jag glad. 64v64 maps eller gtfo

Medlem

Bara man kan stå på en flygplansvinge medan planet ifråga flyger så är jag på


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Skrivet av SeeJay:

Medan jag håller med om ditt uttalande om Eriand så är du inte mycket bättre heller. Battlefield är en PC-serie för PC-spelare. Konsollerna fick Bad Company. Räkna inte med att få exklusivitet på något som du antagligen inte ens var född innan det första spelet släpptes.

PC-spelare måste ställa kraven som du ogillar för annars sitter de med trasiga produkter som bara funkar på två av tio datorer som finns där ute.

Battlefield serien är väl ett spel för bf spelarna alltså borde den komma till ps3, 360 och pc för det är ju där vi spelar, majoriteten spelar ju faktis t.o.m. på konsoll.
Jag är glad att det släpps till alla tre formaten för hade det bara kommit till PC så hade det nog inte varit någon stor budget DICE hade fått jobba med det ser ju lite annorlunda ut idag än vad det gjorde när BF2 släpptes

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av SeeJay:

Medan jag håller med om ditt uttalande om Eriand så är du inte mycket bättre heller. Battlefield är en PC-serie för PC-spelare. Konsollerna fick Bad Company. Räkna inte med att få exklusivitet på något som du antagligen inte ens var född innan det första spelet släpptes.

PC-spelare måste ställa kraven som du ogillar för annars sitter de med trasiga produkter som bara funkar på två av tio datorer som finns där ute.

Battlefield serien är väl ett spel för bf spelarna alltså borde den komma till ps3, 360 och pc för det är ju där vi spelar, majoriteten spelar ju faktis t.o.m. på konsoll.
Jag är glad att det släpps till alla tre formaten för hade det bara kommit till PC så hade det nog inte varit någon stor budget DICE hade fått jobba med det ser ju lite annorlunda ut idag än vad det gjorde när BF2 släpptes

FPS ska spelas på PC.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Skrivet av Shrudder:
Skrivet av intro18:
Skrivet av SeeJay:

Medan jag håller med om ditt uttalande om Eriand så är du inte mycket bättre heller. Battlefield är en PC-serie för PC-spelare. Konsollerna fick Bad Company. Räkna inte med att få exklusivitet på något som du antagligen inte ens var född innan det första spelet släpptes.

PC-spelare måste ställa kraven som du ogillar för annars sitter de med trasiga produkter som bara funkar på två av tio datorer som finns där ute.

Battlefield serien är väl ett spel för bf spelarna alltså borde den komma till ps3, 360 och pc för det är ju där vi spelar, majoriteten spelar ju faktis t.o.m. på konsoll.
Jag är glad att det släpps till alla tre formaten för hade det bara kommit till PC så hade det nog inte varit någon stor budget DICE hade fått jobba med det ser ju lite annorlunda ut idag än vad det gjorde när BF2 släpptes

FPS ska spelas på PC.

Nej det ska spelas på konsoll helt klart bäst spelkänsla där. Tangentbord är ju helt världelöst

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av intro18:
Skrivet av SeeJay:

Medan jag håller med om ditt uttalande om Eriand så är du inte mycket bättre heller. Battlefield är en PC-serie för PC-spelare. Konsollerna fick Bad Company. Räkna inte med att få exklusivitet på något som du antagligen inte ens var född innan det första spelet släpptes.

PC-spelare måste ställa kraven som du ogillar för annars sitter de med trasiga produkter som bara funkar på två av tio datorer som finns där ute.

Battlefield serien är väl ett spel för bf spelarna alltså borde den komma till ps3, 360 och pc för det är ju där vi spelar, majoriteten spelar ju faktis t.o.m. på konsoll.
Jag är glad att det släpps till alla tre formaten för hade det bara kommit till PC så hade det nog inte varit någon stor budget DICE hade fått jobba med det ser ju lite annorlunda ut idag än vad det gjorde när BF2 släpptes

FPS ska spelas på PC.

Nej det ska spelas på konsoll helt klart bäst spelkänsla där. Tangentbord är ju helt världelöst

Epic, let's start the flamewar
Personligen hoppas jag bara den nya Frostybyte-motorn är riktigt fin, har bra nivå på grafik och förstörelse. Hoppas även på bra story och grym spelupplevelse på PC och konsol

FPS och allmänt bra spel ska spelas på den plattform som man föredrar, där man har polare att spela med. Jag spelar mest FPS på konsol då mina vänner saknar gaming-dator, och då jag kan lira co-op med min flickvän.
Då ag saknade flickvän och mest hade internet-vänner så lirade jag också uteslutande FPS på PC. Men tiderna förändras, man mognar och utvecklas...

Medlem

Jag är rädd för frostbite...

Medlem

i vinter? det ÄR vinter!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Flamewar.. flamewar... Jag har tillbringat många timmar framför BF2 och älskar det.
Jag äger Bad Company 2, okej det är bra men vill inte köra in det i BF3.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Eriand tycker det gått neråt för han är konsollhatare och tycker att alla bör köpa en Amiga 500 för 20 000 och spela ett spel om året på, sedan ska gärna Dice arbeta 20 år på BF 3 så att han blir nöjd, exklusivt för PC och endast med XP som fokus.
PC spelare är de som alltid vill ha bäst och senast, men samtidigt vill de alltid ha stöd för operativ som är 10 år gamla och kosta 59kr. Såna jävla idioter.
Hoppas BF3 inte ens kommer till PC så man slipper deras jävla gnäll, speciellt om patchar för att fixa deras grafikkort, eller deras ljudkort, eller att kidsen fuskar ihjäl hela skiten som med cod.

Det har gått neråt ända sedan spelen anpassats för alla noobs som spelar på en sketen låda som är föråldrad redan när den kommer ut. FPS spel ska spelas på PC, ni kan spela era sportspel. Men strategi och FPS ska spelas på PC och inte anpassas efter någon rutten invalidkontroll med 8 knappar. Spelen som ges ut nu är ju så förenklade bara för att det ska anpassas till lådspelare.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

1. FIRST GENERATION (REFRACTOR 2)
Battlefield 1942
Battlefield 1942: The Road To Rome
Battlefield 1942: Secret Weaponis of World War II
Battlefield Vietnam

2. SECOND GENERATION (REFRACTOR 2)
Battlefield 2
Battlefield 2: Special Forces
Battlefield 2: Euro Forces
Battlefield 2: Armored Fury
Battlefield 2: Modern Combat (PS2/XBOX)
Battlefield 2142
Battlefield 2142: Northern Strike

3. THIRD GENERATION (FROSTBITE v1.0 + v1.5)
Battlefield: Bad Company (PS3/XBOX360)
Battlefield 1943 (PS3/XBOX360)
Battlefield: Bad Company 2 (PC/PS3/XBOX360)
Battlefield: Bad Company 2: Vietnam (PC/PS3/XBOX360)

4. FOURTH GENERATION (FROSTBITE 2.0)
Battlefield 3 (PC/PS3/XBOX360)

1= PC
2 = PC
3 = KONSOL
4 = ALLA

BF3 är en ny generation, det kommer inte lida av någon konsolportning och kommer utnyttja PC fullt ut, likaså spelet kommer att tweakas efter spelplatformen till 100% som dom nämnt X antal gånger på Twitter/Konferanser.

Jag är inte det minsta orolig över BF3, det kommer med 100% säkerhet att bli det bästa BF hittils, no doubt.. den som tror något annat bör kolla upp saker innan man slänger ut sig massa skit

Ja och när man dör kommer man till himlen där man får leva lyckligt i paradiset i all evighet... Eller, kanske inte. bara för att ett spelbolag utlovar ngt betyder det inte att spelet kmr bli som deras uttalanden, bra exempel är väll OP:FP som skulle vara så bra o blrv, ja .. mindre bra .
så förmodligen äre du som '' slänger ut en massa skit''.
Men vem vet kanske blire bästa någonsin kanske blir det bf:s död, den som lever får se


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av intro18:
Skrivet av SeeJay:

Medan jag håller med om ditt uttalande om Eriand så är du inte mycket bättre heller. Battlefield är en PC-serie för PC-spelare. Konsollerna fick Bad Company. Räkna inte med att få exklusivitet på något som du antagligen inte ens var född innan det första spelet släpptes.

PC-spelare måste ställa kraven som du ogillar för annars sitter de med trasiga produkter som bara funkar på två av tio datorer som finns där ute.

Battlefield serien är väl ett spel för bf spelarna alltså borde den komma till ps3, 360 och pc för det är ju där vi spelar, majoriteten spelar ju faktis t.o.m. på konsoll.
Jag är glad att det släpps till alla tre formaten för hade det bara kommit till PC så hade det nog inte varit någon stor budget DICE hade fått jobba med det ser ju lite annorlunda ut idag än vad det gjorde när BF2 släpptes

FPS ska spelas på PC.

Nej det ska spelas på konsoll helt klart bäst spelkänsla där. Tangentbord är ju helt världelöst

Epic, let's start the flamewar
Personligen hoppas jag bara den nya Frostybyte-motorn är riktigt fin, har bra nivå på grafik och förstörelse. Hoppas även på bra story och grym spelupplevelse på PC och konsol

FPS och allmänt bra spel ska spelas på den plattform som man föredrar, där man har polare att spela med. Jag spelar mest FPS på konsol då mina vänner saknar gaming-dator, och då jag kan lira co-op med min flickvän.
Då ag saknade flickvän och mest hade internet-vänner så lirade jag också uteslutande FPS på PC. Men tiderna förändras, man mognar och utvecklas...

så att mogna är att spela på konsol, lr missförstod jag texten?


signatur

Rwa?

Inaktiv

Om det är nyhetstorka på fz så snälla strunta i att posta sånt här, man blir ju bara frustrerad med trist fakta. När release datum eller preview kommer så ser jag fram emot läsning men sånt här är ju bara blä.

Medlem

Hur bra bf3 och alla framtida bf-spel blir så kommer bf1942 att vara det bästa de gjort. Känslan i det spelet slår allt!!

Medlem

Folk undrar "Varför hatar de flesta spelare fps spel på konsol?"... Svaret är enkelt, de kan inte behärska en kontroll. Sluta hata konsolspelare, uppskatta dem istället för att dem har modet att lära sig nya saker.. Over and out, haters!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

1
Skriv svar