Barnavåld och generationsskifte

Ambassadör
League of Legends
Barnavåld och generationsskifte

Nu är det bara ett par dagar kvar tills det bär av mot Lund igen. Den sista tiden man har kvar här hemma går åt till att febrilt försöka träffa alla vänner man tidigare inte hunnit med under julledigheterna. Igår spenderades dagen på ett fik med kaffe och i en backe med varm choklad, men det är en helt annan historia.

Denna dag har spenderats med en av mina äldsta vänner. Vi kollade bland annat på filmen Kick-Ass. Jag får erkänna att jag gillade denna filmen starkt.
På ytan är det en simpel halvbra komedi men den råhet som den erbjuder gör den till en av de bästa filmerna under 2010. Den lilla tjejen Hit-Girl är en så vrickad karaktär att den kan bemästras utan perfekt skådespeleri.
Jag älskar tankarna som Dave Lizewski förverkligar. För vem har inte haft tanken på att själv agera som en superhjälte?

På kvällen fick jag en utmaning av min far. Utmaningen bestod av en simpel skidtävling på en sjö i äkta far vs son anda.
Rent tekniskt är min far mycket bättre än mig men han har lärt mig alla tips som han kan. Jag har tyvärr inte lyckats att bemästra dem än men när det kommer till dubbelstakning så skiljer det inte mycket på vår teknik utan den största skillnaden är i backarna där han inte behöver ta i för att krossa mig.
Så i dagens "tävling" som skedde på en sjö där dubbelstakning var det enda som gällde kände jag att jag kunde slå honom på hans eget trumfkort, skidåkning. Trots ett hackigt år med skador och den senaste tidens hjärtproblem lyckades jag stänga ute smärtan och rent utsagt krossa gamlingen.
Det har alltså skett en generationsskiftning här hemma. Under de senaste åren har jag nu lyckats slå honom i löpning, cykel, orientering, dart och skidor. Synd bara att han inte är en elitidrottare så jag kunde tjänat något på alla dessa triumfer. Skönt att ta över kronan som idrottskung i familjen i alla fall.

#blogg

Barnavåld och generationsskifte

Jag gillade Kick-Ass tills det blev en splatterorgie, synd...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
League of Legends

Jag tyckte den blev bättre än vad jag förväntade mig men den är helt klart ingen klassiker. Spallterorgier har förstört många filmer:P
Vi kollade även på The Expendables. Där kan man snacka splatterorgie.

Inaktiv

Hoppas far din kommer på nåt nytt att tävla i, gammal är alltid äldst


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Ambassadör
League of Legends

Han kommer alltid på något nytt, han klarar inte av att känna sig besegrad

1
Skriv svar