Square Enix: "Vi ger aldrig upp Final Fantasy XIV"

Robot
Square Enix: "Vi ger aldrig upp Final Fantasy XIV"

Den oändliga historien fick ett oändligt dåligt MMO-tillskott i höstas. Square Enix jobbar hårt för att rädda spelet.

#final-fantasy-xiv, #final-fantasy-xii, #world-of-warcraft


Inaktiv
Square Enix: "Vi ger aldrig upp Final Fantasy XIV"

Ja här är ju ett tips, åk ifrån Japan och sätt er och spela "vanliga" mmo:n så kanske ni får uppslag. Efter att ni gjort det så kan ni åka tillbaka till Japan, sparka alla som jobbar med FFXIV och börja jobba på ett helt ny mmo ist.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ja här är ju ett tips, åk ifrån Japan och sätt er och spela "vanliga" mmo:n så kanske ni får uppslag. Efter att ni gjort det så kan ni åka tillbaka till Japan, sparka alla som jobbar med FFXIV och börja jobba på ett helt ny mmo ist.

Är beredd att hålla med. Har testat massor av gratis MMOs som alla kommit från japan och de är inge roliga alls. Många försöker härma WoW men misslyckas helt. Till råga på allt så försöker alla ha någon form av anime/manga-stil vilket stör mig som faen. Alla gubbar springer omkring med 4 meter långa svärd och alla har stora ögon, spetsig näsa och spikes i håret. Blä!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

De borda skapa något nytt istället, det är utvattnat...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

De borda skapa något nytt istället, det är utvattnat...

Antagligen kan dom inte göra det, för mycket pengar involverade!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ja här är ju ett tips, åk ifrån Japan och sätt er och spela "vanliga" mmo:n så kanske ni får uppslag. Efter att ni gjort det så kan ni åka tillbaka till Japan, sparka alla som jobbar med FFXIV och börja jobba på ett helt ny mmo ist.

Jaså? Själv vill jag inte ha några vanliga MMOs..

Medlem

Sometimes, dead is better

Medlem

Säga vad man vill men det är ju iaf fint att dom försöker fixa det och ger sina spelare gratis speltid undertiden dom gör det...

Att klaga över att asiatiska rpger är mycket anime inspirerade är som att klaga på amerikanska action lir är sprängfyllda med stereotypa muskelberg som ska döda allt som rör sig som inte talar amerikanska... Olika världsdelar har olika kulturer och spel influeras av detta. Så är det bara.

Inaktiv
Skrivet av Saarela81:

Säga vad man vill men det är ju iaf fint att dom försöker fixa det och ger sina spelare gratis speltid undertiden dom gör det...

Att klaga över att asiatiska rpger är mycket anime inspirerade är som att klaga på amerikanska action lir är sprängfyllda med stereotypa muskelberg som ska döda allt som rör sig som inte talar amerikanska... Olika världsdelar har olika kulturer och spel influeras av detta. Så är det bara.

Jag bryr mig inte om spelet är anime inspirerat, spelet är så kasst att de inte ens borde ha fått släppas. Det var inte ens halvfärdigt vid release. Ja visst de fick påtryckningar, men helt ärligt, att släppa ett så trasigt spel som de gjorde borde vara olagligt.

AOC var trasigt när det kom, men detta är inte ens i närheten! Vad jag vet så är spelet i princip helt ospelbart, dra tillbaka det, gör om, gör rätt!

Medlem

Att man ens väljer att släppa ett spel när det är så trasigt... Kônstit som vi säger här i värmland.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Brandter:

Ja här är ju ett tips, åk ifrån Japan och sätt er och spela "vanliga" mmo:n så kanske ni får uppslag. Efter att ni gjort det så kan ni åka tillbaka till Japan, sparka alla som jobbar med FFXIV och börja jobba på ett helt ny mmo ist.

Är beredd att hålla med. Har testat massor av gratis MMOs som alla kommit från japan och de är inge roliga alls. Många försöker härma WoW men misslyckas helt. Till råga på allt så försöker alla ha någon form av anime/manga-stil vilket stör mig som faen. Alla gubbar springer omkring med 4 meter långa svärd och alla har stora ögon, spetsig näsa och spikes i håret. Blä!

Kommer inte det flesta grattis MMO ifrån korea? Det är som sagt konstigt att de lyckades släppa ett sådant dåligt/ofärdigt MMO, trots att de faktiskt har en hel del tidigare erfarenheter med FFXI


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Skulle vara bra ifall de kunde koncentrera sig på ps3 versionen istället!

Medlem

Dumt att inte satsa stenhårt på utvecklingen INNAN spelet släpps -_- Jag hatar hur en del utvecklare tänker att dom kan släppa skit och sen försöka fixa det i efterhand och tro att spelare kommer krypande på alla fyra...


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av St Anger:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Brandter:

Ja här är ju ett tips, åk ifrån Japan och sätt er och spela "vanliga" mmo:n så kanske ni får uppslag. Efter att ni gjort det så kan ni åka tillbaka till Japan, sparka alla som jobbar med FFXIV och börja jobba på ett helt ny mmo ist.

Är beredd att hålla med. Har testat massor av gratis MMOs som alla kommit från japan och de är inge roliga alls. Många försöker härma WoW men misslyckas helt. Till råga på allt så försöker alla ha någon form av anime/manga-stil vilket stör mig som faen. Alla gubbar springer omkring med 4 meter långa svärd och alla har stora ögon, spetsig näsa och spikes i håret. Blä!

Kommer inte det flesta grattis MMO ifrån korea? Det är som sagt konstigt att de lyckades släppa ett sådant dåligt/ofärdigt MMO, trots att de faktiskt har en hel del tidigare erfarenheter med FFXI

Vilket till 99% är riktat till den asiatiska marknaden, kolla bara spelstilen och hur förbannat oförlåtande spelet är.

Samt att nej de flesta mmon är verkligen inte från korea.
Några jag kommer på bara nu.
Wow, City of heroes, Dark age of camelot, age of conan, ultima onlone, anarchy online, Vanguard, Eve etc.
Man märker ganska tydligt på ett mmo när det är ett asien mmo, kolla L2, i princip omöjligt att nå max level genom att spela utan att bot:a

Och FFXI är knappast något att skryta med, det är horribelt, det är stelt, segt och halvt omöjligt att börja med. FFXII hade ett bättre MMO upplägg och det är singelplayer.

1
Skriv svar