In Bruges - grym rulle!

Flakmonkey
In Bruges - grym rulle!

Tänkte bara tipsa om en film som jag sett ikväll efter att ha haft den på BR i vad som måste vara ett år. Namnet på den är In Bruges och de flesta av er har säkert redan sett den, den är ju trots allt från 2008. Filmen utspelare sig i varje fall i den belgiska staden Brügge dit två yrkesmördare anländer av vad som till en början är en helt okänd anledning. Jag ska nu inte gå in på varför de är där eftersom det förstör mycket av filmen, men vad jag kan säga är att det är en lite lagom skruvad historia med lika skruvade karaktärer på de flesta fronter.

Den är dock inte så skruvad att man inte kan ta den som något annat än ett skämt utan balanserar precis på rätt sida om det sträcket vilket gör att det är en sån där film som man egentligen inte kan förklara utan som man helt enkelt måste uppleva. Bra skådisar är det också med kändisar som Colin Farrel och Ralph Fiennes i spetsen, men det är doldisarna som jag gillar... om man nu kan kalla Brendan Gleeson och Clémence Poésy för doldisar. Men men, nog om detta, har ni inte sett den så får ni helt enkelt lite (eller inte) lita på mig. Slänger dock in en trailer om det skulle kunna hjälpa dig att ta ett beslut.

#blogg

In Bruges - bra film!

Ska se den, någon gång...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

den e grymt bra

Skägg.
10 Chambers

Grym! Filmen där jag upptäckte att Colin Farell faktiskt är en duktig skådis, inte bara "snygg".


signatur
1
Skriv svar