Problem med mitt geforce gtx 480. skärmen stänger av.

Medlem
Problem med mitt geforce gtx 480. skärmen stänger av.

SPEC:

Spec:

intel i7 930 (2.80GHz)

"EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA"

Random hårdisk. 1000gig

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

950W coolermaster nättagg

----------------------------------------
Problem: Rätt ofta stänger skärmen av sig. Dator går typ ännu men skärmen får icke kontakt med datorn. "Ibland" kan ljudet haka upp sig med men ytterst sällan.
Försökt med massa olika drivare till graffet men kan ej få det att funka. börjar undra om det är hårdvara fel. Skärmen är testad till en annan dator i 2 veckor utan att något av detta har hänt.
Detta kan hända upp till 5-6 gånger på en dag och har varit nu ett bra tag. Har varit så sen jag fick datorn men då har det bara hänt ibland (ca 1-3 gånger veckan om man använder datorn mycket)
Har ännu kvar garanti bevis osv. Så nu är det hur jag ska gå till väga.. Det va inte billiga delar, så det är inte så roligt att datorn dör hela tiden.

Kan ni gissa ut problemet? Windows har jag installerat om flertal gånger så tror ej att det är det. har win 7 64bit


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

defekt på graffik kort


signatur

I got an offer you cant refuse!

Ish
Medlem

Defekt DP/HDMI port på GPU'n
Defekt DP/HDMI kabel, eller ev adpater där emellan.
Defekt GPU.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Fel båda 2 =P Hittade felet! Va glapp i nättaggs kabeln! Så när den glappte till lite lätt så dog grafikkortet!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tänkte precis skriva att grafikkortet kanske inte får tillräckligt med ström

Bra att du kom på det själv


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Trodde man aldrig att det var nätagget;p


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar