En miljon sålda Minecraft

Robot
En miljon sålda Minecraft

Den klossiga minst ut sagt öppna titeln har nu sålt i över en miljon upplagor.

#minecraft


Medlem
En miljon sålda Minecraft

Älskar Minecraft! värt dom där säljar siffrorna

Medlem

Helt ok spel, men det är faktiskt lite överskattat enligt mig.

Medlem

Skrev en lång text om varför det var så awesome, kanske orkar skriva det en annan dag, men jag tryckte fel så det försvann! Iaf, skitgrymt spel!

Medlem

jävligt bra spel, total nostalgi och bra gjort. skulle gjort det själv om jag kunnat! köp!


signatur

//monster

Medlem

Det finns en hel del spelutvecklare i toppen av eliten, stora företag, som borde ta lärdom av detta. Istället för att blåsa på med allehanda dyra effekter så kanske en del spel vore bättre idag om det blev lite mer avskalat... Visst vattnar det sig i munnen när man ser en fantastisk cutscene och inte alla spel kan ha samma sandlåde-känsla men det här är så snillerikt och avskalat och det lämnar ju mer val till spelaren istället.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Helt ok spel, men det är faktiskt lite överskattat enligt mig.

Håller med, tyckte det var roligt ett par dagar.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Mycket bra spel!

Medlem

"Det är inte alla spela som säljer i en miljon upplagor." Du fick med ett litet a på spel där i den första meningen Tänkte jag skulle peka ut det.


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Medlem

Snyggt. Ett indiespel, som precis gått ut ur Alpha-fasen, har redan sålt 1 miljon upplagor. Inte illa! Någonstans i den där miljonen finns jag. Skönt att veta.

Medlem

Spelet må kanske vara bra, men dagen jag betalar för ett spel skrivet i java till PC är dagen grisar flyger och helvetet fryser till is. Ty det Känns så förbannat oseriöst och ooptimerat.

Medlem

Inte provat det själv, men snubben bakom verkar ju hur soft och jordnära som helst. Så, kudos till honom, samt lyckönskningar om vidare framgång i framtiden.

Medlem

Grattis till alla pengar.
Själv tröttnade jag ganska snabbt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tror Minecraft har lyckats för att det är så lätt att komma igång med och har en nära kontakt med sina användare. Om Minecraft hade utvecklats enligt traditionella mått, dvs. release i butik efter flera års utveckling, så tror jag folk hade skrattat åt spelkartongen och den föråldrade grafiken. Det Notch har lyckats med är en perfekt kombination av spelglädje, självdriven marknadsföring och perfekt timing. Där den största delen av FPS-marknaden idag känns hårt scriptad och tungt grafiskt, erbjuder Minecraft en fristad för den lite äldre (dvs. > 14 år) generationen av spelare.

Medlem

PC-Gaming is dead!!!

*ironi*

Medlem

Jag köpte spelet i höstas. Då jag vanligtvis tröttnar omedelbart på spel när det inte finns något mål så trodde jag inte jag skulle spela det mer än ett par timmar max. Men så blev det inte. Minecraft var nog det spel jag la ner mest tid på förra året.

Medlem

Så han har dragit in drygt 100 miljoner +? Hoppas han skattar så inte skatteverket skickar en galen räkning.
Personligen skulle jag nog fly landet då

Medlem
Skrivet av Spiff:

Så han har dragit in drygt 100 miljoner +? Hoppas han skattar så inte skatteverket skickar en galen räkning.
Personligen skulle jag nog fly landet då

Att döma av intervjun på TV nyligen tror jag han är fullt tillfreds oavsett. Han har tydligen inga större behov av obscena rikedomar.

Inaktiv

En miljard flugor kan inte ha fel - bajs är gott.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Helt klart ett bra spel . Spelade de mkt ett par veckor . Var ett tag sedan sist, Men ibland blir man sugen , Helt klart värt den lilla pengen man betala : )

Skrivet av amphix:

En miljard flugor kan inte ha fel - bajs är gott.

Haha. Klockren


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
AW8
Medlem

Inte så konstigt då det är så jävla enkelt och kul!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag får dra mitt strå till stacken och köpa det. Alla säger att det är helt briljant.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Bra spel men jag har tröttnat.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Valmöjligheterna känns oändliga!

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Fr0gg0.:

Helt ok spel, men det är faktiskt lite överskattat enligt mig.

Håller med, tyckte det var roligt ett par dagar.

Jag är nog beredd att hålla med. Det var ok med 90 spänn för betan för att testa på vad alla snackade om. Lite som att gå på bio på den där filmen alla bara "måste" se. Problemet för mig är att allt är så tidskrävande. För att få till några verktyg och kunna bygga grejer så måste du stå och hacka i en halv evighet på klossar. Kul? Nja.

Medlem

Spelade det i några timmar innan jag tröttnade. Lite överskattat spel men jag förstår tjusningen. Spelet påminner mig om när jag byggde snögrottor när jag var barn. ^^

1
Skriv svar