Dragon Age II-utvecklare snackar story och valfrihet

Robot
Dragon Age II-utvecklare snackar story och valfrihet

På en fräsig utvecklardagbok som spänner över strax över fem minuter bjuds det på Biowares tänk kring vad huvudkaraktären Hawke har för val. Det vill säga vad du har för val.

#ea, #bioware, #dragon-age-ii


Medlem
Dragon Age II-utvecklare snackar story och valfrihet

Dragon effect blir knappast ett köp. känns mer som en film. Men så ska ju spelet också passa alla så det kan ju inte vara för komplecerat


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Blir definitivt ett köp. Bioware levererar bra, innehållsrika och underhållande spel. Tycker det är en lyckad kombination som jag inte har något problem att spendera lite pengar på.

Medlem
Skrivet av S467:

Dragon effect blir knappast ett köp. känns mer som en film. Men så ska ju spelet också passa alla så det kan ju inte vara för komplecerat

Fail på dig...

Och Epic Win på Dragon age, scheisse vad jag längtar!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Morsan hade gjort bättre texturer.

Medlem

Bioware är numera EA horor.. så lita inte så mycket på det namnet i fortsättningen.. INGET köp.. att ta ett Rollspel och strippa ner det till TombRaider i nya kläder är inte vad jag ville ha


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:

Bioware är numera EA horor.. så lita inte så mycket på det namnet i fortsättningen.. INGET köp.. att ta ett Rollspel och strippa ner det till TombRaider i nya kläder är inte vad jag ville ha

Ja, för du har ju verkligen testat spelet och sett hur all gameplay ser ut...

Dumskalle


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

AW8
Medlem

Fy fan vad coolt detta verkar. Var först lite skeptisk över att de gick från det klassiska "res runtom riket för att förbereda för att rädda världen" till "en historia som sträcker sig över flera år som handlar om en specifik karaktär blir Champion", men nu är jag helt såld.
Varför tänkte de inte på att ha med familj och att låta spelaren ta del av flera tidsperioder förut, så att man får se hur spelarkaraktären, hans nära och deras förhållande ändras?

Detta verkar mycket mer innoativt än "leta upp 4 allierade/Star Maps/nånting, samla party members, döda slutbossen och rädda världen". Och en röst till spelarkaraktären är givetvis ett måste om de ska skapa känslofulla scener ur Hawke's liv. ME-hjulet och tillhörande spelarröst är ju så mycket bättre än tysta textrader.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

NÄr man redan innan release går ut med att man ska släppa DLC så funderar man på hur komplett grundspelet är?
Känns som pengakåta EA styr lite väl mycket återigen.

Medlem

Vilket jävla whine...
Bioware levererar lita på det!


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

1
Skriv svar