Nästa Rift-beta drar igång 25 januari

Robot
Nästa Rift-beta drar igång 25 januari

Högre nivåtak och nya områden är delar av det goda som Trion utlovar!

#trion, #rift


Medlem
Nästa Rift-beta drar igång 25 januari

Huga jag testade i förra helgens beta.. Spelet har inget nytt att komma med och animationer och rörelse i allmänt känns som om det är i seg deg av något slag. Jag ser ett snabbt dödsfall för detta MMO ><


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Håller med Jestrix.
Spelet saknade även känsla på något sätt. Har dock inte spelat någon online spel på över 5 år. Så vet inte hur dagens "nya" spel är. Provade även Tabula Rasa BETAN som jag kände var lika trist.
Men minns att när jag började med WoW för sjukt länge sen, så var det kul direkt från start. Och det var en skön atmosfär över det hela som inte går att beskriva. Gällde samma för Everquest några år tidigare.

Medlem

Jag spelade förra helgen med. Finns potential i spelet, men utvecklarna verkar vilja kopiera WoW för mycket. Det blir ingenting minnesvärt eller unikt kvar med det som det är nu. Det är samma gamla "döda 25 av de här", samt skills som är tråkiga och bara får högre siffror. Jag tyckte att riftstalker-klassen var rätt rolig och unik - den kan nämligen teleportera korta sträckor. Dock så blev den tråkig igen då teleporten endast kan användas var 60:e sekund (eller 45:e med några poäng på rätt ställe i skill-trädet). Saboteur var lite rolig också. I vilka andra mmos kan man fästa detonation packs på folk och spränga av dem liksom?

Menmen, i slutändan kan jag inte tänka mig att många byter bort WoW, och de som inte gillar WoW kommer nog inte heller att gilla detta. Blir nog F2P tämligen fort.

Medlem

Kan vara värt att ge en chans. Hoppas på att PVP:n är underhållande. Lirar fortf. Warhammer Online p.g.a. dess omfattande sådan. Kikat på en del videos, och den ser ut att kunna bli skapligt intressant.

Annars lär det väl, som beskrivet ovan, inte erbjuda några större innovationer. Verkar mest röra sig om återupprepande av tidigare spels mekanik och funktioner. Utvecklingsteamet verkar dock synnerligen närvarande, vilket är bra, men hur länge denna entusiasm gentemot sina potentiella kunder består är en helt annan fråga.

Medlem

Jestrix Så du spelade betan som var öppen i tre dagar och som max kunde du komma till level 27 utav 50 och du säger att Rift inte har något nytt att komma med? så Rift systemet är inte nytt? Sättet Soul tree systemet fungerar på är inte nytt(att alla callings kan fylla mer en bara än roll)?

Att spelet skulle vara en WoW kopia är som att säga att WoW är en kopia utav EQ, Båda "lånar" friskt ifrån vad som gjorde tidigare MMOs bra och sedan sätter sin egna twist på dem.

Personligen har jag inte lirat en beta som var så otroligt väl gjord, spelet skulle rent utav kunna släppas i dag och det skulle vara bättre än många andra MMOs.
Visste spelet kommer inte att ta MMO till nya höjder men dett kommer säkert att bli ett riktigt bra MMO som kan ta en hel del kunder ifrån WoW.

Medlem

När folk säger att detta är WoW klon så tror jag mer på att dom menar själv interfacet, för det håller jag med verkar vara en direkt kopia utav WoW. inställningarna är dom samma, det är mycket möjligt att Trion har köpt GUIt utav blizzard och det är därför det ser ut som WoW.

Medlem

Visst, de lånar friskt från alla håll och kanter, men de gör det riktigt bra. Craftingen är en direkt kopia av WoW och upplägget med public-quests är snott rakt av från WAR. Men jag har aldrig varit med om en så välpolerad beta i ett MMO. Lyckades inte hitta en enda bugg under tre dagar, vilket måste vara nytt rekord
Känns dock som att det måste hända rätt mycket högre upp i lvlarna för att man ska vara kvar längre än ett par månader eftersom man får feta deja vu - känslor rätt ofta.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar