Dagens kneg

Skägg.
10 Chambers
Dagens kneg

[ia=24522; large]

Infinity Blade, Unreal Engine-drivet spel till Iphone!

#blogg


signatur
Dagens kneg

För några år sen skrev jag en uppsats om framtiden för mobiltelefon spel. I sagda uppsats skrev jag att jag inte kunde se en positiv utveckling i spel för mobiltelefoner, Jag håller fortfarande fast vid min åsikt, de spel som släpps till mobiler har i flera år funnits i andra varianter som flash spel. Så för mig är spelen inget nytt. men!, Mobilerna har utvecklats till smarta små minidatorer som klarar mer och mer avancerade saker så de knappast kan kallas mobiltelefoner längre. Hur jag än ser på saken så är mobilspel ett steg bakåt i utvecklingen och mer av portningar eller recap av mer framgångsrika spel och format. ( screw you steve! )

på tal om apple

http://www.youtube.com/watch?v=Xgls9IwWUyU&feature=player_emb...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Fast svaret på frågan beror ju på hur den har ställts, hur du definierar "positiv utveckling". Mätt i omsättning och antalet spelare har mobilspelen ökat lavinartat. Mäts den i innovation vågar jag påstå att det finns ett flertal nytänkande spel men kanske få som inte går att på en annan plattform än just mobiler. Jag tror dock inte ett spel som Angry Birds hade lyckats om det släpps direkt till Live Arcade eller liknande.


signatur
1
Skriv svar