Sledgehammer gör nästa Call of Duty

Robot
Sledgehammer gör nästa Call of Duty
Medlem
Sledgehammer gör nästa Call of Duty

Nej tack. Cod dog efter WaW.

Medlem

Ska nog skippa nästa cod. Spelade ca 10-20 timmar online, sedan fick det vara nog. Så jäkla mycket autoaim och om man stänger av det så blir det omöjligt att spela mot de som har det igång. Nä, KillZone 3, BF3, Resistance 3 får stå upp istället för underhållningen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Moderator | Testpilot
Skrivet av redmac:

Ska nog skippa nästa cod. Spelade ca 10-20 timmar online, sedan fick det vara nog. Så jäkla mycket autoaim och om man stänger av det så blir det omöjligt att spela mot de som har det igång. Nä, KillZone 3, BF3, Resistance 3 får stå upp istället för underhållningen.

Kan förstå autoaimen om du spelar på konsoll, men på PC?...

Cod ska spelas på PC inte konsoll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tror inte att Sledgehammer hinner prestera ett nytt CoD till november. Kan ju hända att resterna av IW fortfarande är produktiva och gör någonting.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Varför klagas det så mycket på COD?

Älskar alla och det inkluderar starkt modernwarfare 1,2 både mp och sp.

Men Cod i rymden? woot.

Medlem

Jag saknar CoD2.. Inga perks, inga airstrikes eller nått bara hardcore gaiming.. Man fick välja mellan 6 vapen och inget rödpunkt sikte eller infrarött sikte etc, bara 100% skills.. Jag har kört 3h online på Blackops allt som allt ( Mest för att det laggar sönder ) men också för att man får inte samma känsla som förr i tiden, nu är det bara airstrikes och radiostyrda bilar som gäller, but that's just me.

Medlem

håller med som sagt ovan att CoD ska spelas på dator inte konsol dock var det roligt att spela det på xbox 360 men autoaimen ger för mycket hjälp och än en gång som sagt ovan om amn stänger av den har man inte en chans.

Medlem

Sluta klaga på COD även om ni vet att det är ett av bästa. Igen, sluta klaga på COD. Jag älskar COD, speciellt MW versioner. Cod är värt att köpa likväl spela.

Medlem

Glen är en visionär och nytänkare dock.. kan bli något nytt och fräsch. Om det blir ett annorlunda cod spel med ghost i huvudrollen så kan jag faktiskt tänka mig att köpa det. (allt efter MW har varit REN SKIT)


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Bekräftades det inte strax efter IWs bortgång att Sledgehammer skulle ta över?

Medlem
Medlem
Skrivet av spel_15:

Sluta klaga på COD även om ni vet att det är ett av bästa. Igen, sluta klaga på COD. Jag älskar COD, speciellt MW versioner. Cod är värt att köpa likväl spela.

Lika mycket som du älskar det hatar andra det. Jag tycker att inget efter Modern Warfare har varit värt att lägga en krona på.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

cod: uo, cod2 och cod4 (promod) var ju helt underbara! Synd att förstöra en annars otroligt bra spelserie.

Medlem

COD i rymden är ett försök som jag kan ställa mig bakom. Men sen Bad Company 2 har jag fått förnyad dragning tillbaka till Battlefieldserien igen. Ska bli underbart att få sätta tänderna i BF3.

Medlem

cod i rymden nja jag vet inte då har verkligen gått för långt.
cod war in space


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag älskar CoD. Speciellt de senare versionerna på konsoll. Det är sån skön Michael Bay-känsla och kvalité över dem spelen. Och det låter så grymt på min hemmabio och ser så bra ut på min full-HD-projektor. Ska självklart spelas på konsoll med högt ljud.

Och att få se CoD ta steget ut i rymden tror jag är riktigt coolt. Oavsett vad dem gör så blir det ytterligare en försäljningssuccé så någon måste gilla serien fortfarande, eller?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Problemet med CoD är att efter mw så har dom inte vågat förnya det. Samma koncept med perks, vapen och killstreaks i fyra spel i rad. Dock så kan man nog va säker på att nått nytt inte kommer. Activision är alldeles för snåla för att våga satsa på nått nytt.

Medlem

Jag är själv en simpel gamer och jag tycker det är skönt med det "konsoll-aktiga" i de nya spelen när man blir ledd dit man ska och det är autoaim etc. Men jag förstår att vissa (de flesta på FZ verkar det som) stör sig på det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

intressant men COD är för jäkla ut tjatat ....

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Jag saknar CoD2.. Inga perks, inga airstrikes eller nått bara hardcore gaiming.. Man fick välja mellan 6 vapen och inget rödpunkt sikte eller infrarött sikte etc, bara 100% skills.. Jag har kört 3h online på Blackops allt som allt ( Mest för att det laggar sönder ) men också för att man får inte samma känsla som förr i tiden, nu är det bara airstrikes och radiostyrda bilar som gäller, but that's just me.

Håller med till 100%! CoD 2 var ett kanonspel då det bara gällde om hur bra du var! Blev så fruktansvärt besviken på Black Ops och efter en timmes online-spelande så fick det vara nog, då åkte det ut.

Medlem

om ingen viste detta så ska sledgehammer göra nästa cod men det ska vara ett mmofps
+så har de inte sagt att det ska komma ut i år
+infinityward håller redan på med prequalen till cod4:mw som ska handla om Ghost.

Inaktiv

haha, Cod i rymden, det låter inte som ett Cod spel de. det låter som ide torka tycker jag.

Medlem

Ta bara och lägg ner cod. Inget att ha.

Medlem

CoD förstördes av mw 2, men vi får väl se hur nåsta blir? (A)

Medlem

Dom borde göra ett cod där man får spela som TYSK under andra världskriget, skulle ju iaf bli någge nytt då de e ju så jävla tråkigt att alltid gejma som amerikaner, ryssar och britter.....

Medlem

Om de sak fortsätta med den här serien så måste de gå tillbaka till grunderna, dvs det som gjorde Cod 2 och Cod 4 så bra.

"Less is more"

Medlem

CoD 4 var det sista spelet som jag uppskattat fullt ut i CoD-serien. Alla dessa kill streaks osv gör mig bara förbannad. Black Ops var dock bra mycket bättre än MW2, men inte bra nog.

Medlem
Skrivet av SeeJay:

COD i rymden är ett försök som jag kan ställa mig bakom. Men sen Bad Company 2 har jag fått förnyad dragning tillbaka till Battlefieldserien igen. Ska bli underbart att få sätta tänderna i BF3.

Samma här.

Känns faktiskt rätt djärvt att hoppa till rymden för att vara ett COD-spel. Serien skulle kunna återfå lite respekt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

BAH!! CoD dog efter CoD 2!!

12
Skriv svar