Svenska Bloodline Champions är färdigt

Robot
Svenska Bloodline Champions är färdigt

Arenarollspel-genrens senaste tillskott kommer från Skövde. Nu meddelar Funcom att spelet är klart.

#stunlock-studios, #bloodline-champions, #heroes-of-newerth, #funcom


Inaktiv
Svenska Bloodline Champions är färdigt

Åå, funcom meddelar att det är klart. Ja det är ju verkligen en seal of approval..

Medlem
Skrivet av Brandter:

Åå, funcom meddelar att det är klart. Ja det är ju verkligen en seal of approval..

Medlem

i "The contemperary Funcom dictionary of strange words" betyder ordet Klart.. att det är klart för betatestning medelst betalning


signatur

spriten räddade mig från sporten

Moderator | Testpilot

Spelet är klart, funkat fint i varenda beta osv och är förvånad att dom inte släppt det tidigare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ville verkligen tycka om detta spel men det har inte mycket mot League of Legends eller Heroes of Newreth, inget jag kommer börja spela.

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Ville verkligen tycka om detta spel men det har inte mycket mot League of Legends eller Heroes of Newreth, inget jag kommer börja spela.

+1

:\

Inaktiv
Skrivet av Cho-Arrim:

Ville verkligen tycka om detta spel men det har inte mycket mot League of Legends eller Heroes of Newreth, inget jag kommer börja spela.

Jag har inte lirat HoN eller LoL så ta min kommentar med en nypa salt men ær det inte så att spelen næmda ær vældigt næra beslæktade med DoTA? Vilket betyder høg entry level, massa recept och generellt ganska långa matcher?

Isåfall, bør man egentligen inte sammanlikna HoN och LoL med BLC eftersom jag med min quake bakgrund tycker Bloodline ær bra mycket roligare æn DoTA.

Medlem
Skrivet av iramirion:

Jag har inte lirat HoN eller LoL så ta min kommentar med en nypa salt men ær det inte så att spelen næmda ær vældigt næra beslæktade med DoTA? Vilket betyder høg entry level, massa recept och generellt ganska långa matcher?

Isåfall, bør man egentligen inte sammanlikna HoN och LoL med BLC eftersom jag med min quake bakgrund tycker Bloodline ær bra mycket roligare æn DoTA.

Yep du har rätt, det enda dom spelen har gemensamt med BLC är att de är overview...
Finns bara warlock modden till wc3 och dark messiah som liknar BLC.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Cho-Arrim:

Ville verkligen tycka om detta spel men det har inte mycket mot League of Legends eller Heroes of Newreth, inget jag kommer börja spela.

Jag har inte lirat HoN eller LoL så ta min kommentar med en nypa salt men ær det inte så att spelen næmda ær vældigt næra beslæktade med DoTA? Vilket betyder høg entry level, massa recept och generellt ganska långa matcher?

Isåfall, bør man egentligen inte sammanlikna HoN och LoL med BLC eftersom jag med min quake bakgrund tycker Bloodline ær bra mycket roligare æn DoTA.

Jag kan bara hålla med. BLC och HoN (har spelat båda, dock inte särskilt mycket) är ganska olika tycker jag. BLC har korta omgångar och är mer likt Arena från WoW(det har jag spelat betydligt mer) tycker jag själv. Pga denna intensitet passar BLC mig bättre. Dessutom slipper man fipplandet med items som jag personligen inte tyckte va så roligt när jag lirade HoN. I BLC är det bara att tuta och köra! Synd att Failcom är med i leken.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Cho-Arrim:

Ville verkligen tycka om detta spel men det har inte mycket mot League of Legends eller Heroes of Newreth, inget jag kommer börja spela.

Jag har inte lirat HoN eller LoL så ta min kommentar med en nypa salt men ær det inte så att spelen næmda ær vældigt næra beslæktade med DoTA? Vilket betyder høg entry level, massa recept och generellt ganska långa matcher?

Isåfall, bør man egentligen inte sammanlikna HoN och LoL med BLC eftersom jag med min quake bakgrund tycker Bloodline ær bra mycket roligare æn DoTA.

Det är samma folk som gjorde Dota, ja.

Det finns inga recept i LoL, det är bara items, enkelt förklarade och lätt att förstå. LoL är mer nybörjarvänligt och i min mening definitivt det trevligare och roligare av de två. LoL är även betydligt snyggare.

Inaktiv
Skrivet av Nomz:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Cho-Arrim:

Ville verkligen tycka om detta spel men det har inte mycket mot League of Legends eller Heroes of Newreth, inget jag kommer börja spela.

Jag har inte lirat HoN eller LoL så ta min kommentar med en nypa salt men ær det inte så att spelen næmda ær vældigt næra beslæktade med DoTA? Vilket betyder høg entry level, massa recept och generellt ganska långa matcher?

Isåfall, bør man egentligen inte sammanlikna HoN och LoL med BLC eftersom jag med min quake bakgrund tycker Bloodline ær bra mycket roligare æn DoTA.

Det är samma folk som gjorde Dota, ja.

Det finns inga recept i LoL, det är bara items, enkelt förklarade och lätt att förstå. LoL är mer nybörjarvänligt och i min mening definitivt det trevligare och roligare av de två. LoL är även betydligt snyggare.

Baken är delad som sagt, men jag måste fan tro att du trollar när du seriöst antyder att LoL är "betydligt snyggare" än hoN.. LoL har sin charm visst, men endast en fanboy kan tycka det är betydligt snyggare.

Medlem

Dota vs HoN vs LoL, och nu även vs BLC?

Debatten börjar likna den otroligt löjliga Xbox 360 vs PS3. Lägg ner och låt folk spela vad dom själva vill, tilltalar inte spelet dig så bryr väl inte vi oss ett dugg om det?

Medlem

Varför ens jämföra detta med HoN och DotA? BLC och dom är inte ens lika. Som att jämföra WC3 och WoW...

Medlem

Spelade spelet i beta lite. Kul var det. Bra balanserat i betan,
Och spelet kändes färdigt.

Och att jämföra detta med "Dota spel" är lite fel.

Skulle säga att det är väl hyfsat unikt spel : ) ..

Närmsta jag kan komma på är Arena i wow. Dock har man jue då Items och skit.

Detta är mer har är din gubbe. Här är dina spels. Sikta bra och ha kul : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Iofs har ni rätt att man kanske inte bör jämföra dessa spel med varandra dock så är de väldigt lika varandra i sitt spelsätt
det som blc kör eget är att de plockar bort guld & items och kör wasd istället för mus annars är de som sagt närapå samma spel, beror visserligen på hur pass man tycker att dessa features skiljer blc från dota etc.
Jag tycker dock inte om att de har tonvis med info om varje skill vilket jag själv anser gör det svårt för nybörjare att sätta sig in i vad den egentligen gör.
Jag gillar LoL på det sättet att det är väldigt enkelt och förstå med en väldigt strömlinjeformad design på UIt men självklart så bör folk testa detta om det faller dem i smaken är ju trots allt svensk ^^

Medlem

Helt ok spel, men jag tror ändå det blir fail för det..

Medlem

Kul spel, värdelös community.

Medlem

Försökte verkligen tycka om det här spelet, men det blev inte roligare tyckte jag trots att jag lärde mig mer om spelet. Sen kändes som ett problem i början att innan man lärt sig spelet ordentligt får man spela med dom som har ganska många matcher, och då har man ju naturligtvis inte en chans.


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv
Skrivet av IcePillow:

Försökte verkligen tycka om det här spelet, men det blev inte roligare tyckte jag trots att jag lärde mig mer om spelet. Sen kändes som ett problem i början att innan man lärt sig spelet ordentligt får man spela med dom som har ganska många matcher, och då har man ju naturligtvis inte en chans.

singleplayer är din vän när du ska lära dig en Bloodline, sen tar du vidare detta i custom games där du kan hitta folk runt din grade (1-5) och nöta på detta.

Timing, aim och common sense.


signatur

8rav

Medlem

det är inte så speciellt kul att spela detta spelet själv, det är mkt roligare att köra team matcher 2vs2 eller 3vs3. jag lovar det gör detta spel så mycket roligare. det blev mycket roligare för mig när jag fick mina kompisar att börja spela det.

1
Skriv svar