Cataclysms nya patch kommer med dubbla budskap

Inaktiv

Lättare måste det bli, sitter med item-lvl 329 (333 kan man få via normal dungeon) dvs jag är hyffsat gearad för att börja HCs men det går verkligen inte som resto druid, gav upp efter ett par timmar.. visst kan det gå i viss mån om alla dps är bra spelar men man får ofta ett eller två stolpskott via LFG så ja, jag gav upp min alt.

Medlem

Snorungarna får inte sina epics på första försöket. Så tråkigt då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Vi ska även komma ihåg att detta är PTR notes, dvs knappast final notes. Samt som vissa har sagt så är det inte mycket nerfs.

Blizzard sa även efter ghostcrawlers uttalande att om de märker att en boss är så pass svår att folk inte kan klara det med random grupp så är encountern trasig och måste fixas.
Kolla första bossen i SFK, med random är det fan alltid 2-3 whipes. Men med guilden så gör vi det felfritt varje gång.

Folk är dåliga på att spela och klarar inte av mechanics så enkelt är det. Det är inte pulla-hela-instansen-och-AOE-hela-skiten som det var i wrath.

The Stonecore

* Ozruk
o He now does more melee damage.

Throne of the Tides

* Commander Ulthok now does more melee damage.

Deadmines

* Foe Reaper 5000's health has been reduced slightly. In addition, he now enrages at 40%, up from 30%.

Shit vilka nerfs, eller vänta? Ska de inte sänka damage då?

Medlem

Tycker heroics är som en heroic ska vara, tur man kört dom för att få köra på hard mode iaf.
Men nu får dom göra va dom vill med pve för min egen skull är bara pvp för min egen del bara hoppas dom gör nått åt för frost mages

Medlem

Heroics SKA vara svårt, det ska kännas då man får däng.
Jäkla loosers som inte kan köra strategi med andra för att klara av ett mål utan vill bara in å smiska nått stort och få fet gear för 2 minuters halvspelande.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Snorungarna får inte sina epics på första försöket. Så tråkigt då.

'Snorungarna' vet hur ett spel ska gå till, inte ska vi behöva sitta framför skärmen 24/7 för att uppleva storyn. Det må vara ett MMO men usch och blä för att ha tråkigt i LFG systemet (lång kö, taskiga attityder, folk som går afk och även andra språk).

Inaktiv

Även om många ändringar gör det lättare är det ju faktiskt inte bara så...

ett exempel

Halls of Origination
The duration of the Flame Wardens' Raging Inferno has been reduced by 80%.
Anraphet's Nemesis Strike now does 75% of weapon damage, up from 50%. In addition, the damage-over-time effect applied by this ability does 15,000 damage every 2 seconds, up from 9,000.
Earthrager Ptah's Flame Bolt now deals more damage per second on Heroic difficulty.
Setesh seeks a portal every 25 seconds, up from 20.

Så nyheten är något missvisande där.

Medlem

Setesh seeks a portal every 25 seconds, up from 20.

Detta betyder att portalerna kommer upp 5 sekunder senare och det blir därmed mer tid för dps att få ner bossen.

dvs lättare...

tycker bossarna borde vara mera tank and spank mode , inget som säger att en tank an spank boss inte kan vara svår , det är bara att låta den göra mera skada. men när man får upp sin ilvl så blir det tank and spank mer eller mindre iallfall så kanske får vara nöjd.

Medlem

Catering for Casuals?!

Medlem

Lite utanför ämnet, men efter diskussionen här så måste jag ändå få säga... Fan vad skönt att jag aldrig har börjat med wow! 8)

Medlem

kan dom sluta me detta. de heter ju heroic av en anledning. klarar man de inte får man väll se över felet istället för o gråta på diverse forum så blizzard måste ändra skiten så de blir för lätt.. finns ju tom gnäll i dessa kommentarer mot dom som vill ha de svårt.

men tyvärr så har ju inte alla de förstånd och tålamod som krävs för att klara av nått. facepalm på småbarn som bara ska ha allt. papppa pappa mamma mamma kan ja få de o de o de o de weeeeho weeeho

låt oss som vill ha de svårt ha de dom andra får nöja sig med normal eller ez mode som borde finnas förövrigt

Medlem
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av Ziern:

Det händer väl ganska ofta att de säger en sak och gör motsatsen eller andra tokigheter.. "Vi tycker att den här klassen gör för mycket skada (fast vi erkänner det inte), så vi buffar deras skada."

Skrivet av gurkoz:
Skrivet av gorman:

vad dom istället borde fixera sig på är att det tar över en halvtimme att hitta en hc med dungeon tool som dps men ung. en halv sekund som tank. Det gör att man inte gör hc så mycket som man skulle vilja.

Är väll inte så mycket Blizzard kan göra åt detta, baseras väll helt på hur många spelare med rätt klass som finns att tillgå?

Balans och system kan de väl pilla på kanske? Om det nu är så låg tillgång och hög efterfrågan på tanks så kan de väl göra någonting åt det?

Vänta lite nu.. du vill alltså att Blizzard ska "fixa" faktumet att majoriteten av folket föredrar att vara dps istället för att ta tanking eller healingträdet? Med vadå? En lägre premunerationsavgift om man är tank istället för dps? Göra dungeons ÄNNU lättare så det inte krävs någon skill alls att vara tank?

De har redan gjort vad de kan med dual specs och faktumet att det är tre dpsplatser för varje tankplats. Bara att finna dig i att dps-klasser kommer alltid vara ett onödigt överflöd och vill du komma någonstans är det bara att rolla tank eller healer.

Dual specs var ett steg i alla fall. Lägre avgift vore fånigt, men det finns nog annat att göra. Det går tre dps per healer också, men det är betydligt lättare att få tag på healer än tank ändå. Tar man fram orsaken till det kanske man kan jämna ut antalet ännu mer.

On topic; Även om de kanske nerfar eller buffar heroics handlar det inte bara om att göra det lättare för spelarna, utan kan vara för att göra bossarna mer jämna i svårighetsgrad eller för att ta bort onödigt krångliga partier. Första bossen i SFK-hc t.ex.. tre stycken interrupts i en och samma fight(?).
Personligen tycker jag att de kan göra det svårare för de som gör fel (ingen CC, står stilla i eld eller försöker tank'n'spank på fighter som inte ska vara det), men mindre krångel för de som anstränger sig taktiskt.

Medlem

Hoppas att de behåller nuvarande svårighetsgrad.

Inaktiv
Skrivet av Skallagrim:

Setesh seeks a portal every 25 seconds, up from 20.

Detta betyder att portalerna kommer upp 5 sekunder senare och det blir därmed mer tid för dps att få ner bossen.

dvs lättare...

tycker bossarna borde vara mera tank and spank mode , inget som säger att en tank an spank boss inte kan vara svår , det är bara att låta den göra mera skada. men när man får upp sin ilvl så blir det tank and spank mer eller mindre iallfall så kanske får vara nöjd.

Ja men han (setesh) är så lätt ändå så det spelar ingen roll.

Min poäng är att bossar inte bara blir lättare. Vissa blir faktiskt svårare. Sen att de flesta heroics är lätta som det är och att man lätt klarar det flesta till och med med helt random groups är en annan sak.

Medlem

Om Blizzard säger att det inte ska bli lättare, MEN GÖR NÅGRA BOSSAR LÄTTARE, så är det väl ett dubbelt budskap?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Heroic har varit riktigt roligt när det faktiskt är lite utmaning
Man får dock inte Epics från HC som man fick i Lich King, sen att Blizzard lyssnar på allt gnäll beror ju på att de flesta som spelar är casual och de betalar ju en massa pengar.

Själv tycker jag inte att någon HC behövde förenklas.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tycker själv Hcs är lätta kör dk tank, dock alltid jag som får interupta etc menmen sånt får man leva med

De får göra som de vill...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Om Blizzard säger att det inte ska bli lättare, MEN GÖR NÅGRA BOSSAR LÄTTARE, så är det väl ett dubbelt budskap?

Det var fortfarande inte de Ghostcralwer sa!

"We're happy right now with the overall difficulty of Heroics, but that doesn't mean we won't make tuning adjustments to certain encounters or abilities if we feel they're unintentionally over- or underpowered. That's what we've been doing in our hotfixes recently"

Läs vad han skriver ist!

Medlem

Själv skulle jag gilla om dom gjorde instancerna lite lättare kanske mindre hp på monstren i hc. Jag hatar när folk gnäller på att jag inte håller uppe min dps som rogue och sen påstår att jag är den svagaste länken. Det är inte nog med att rogues är helt söndernerfade. Ibland undrar jag varför jag rollade rogue för drygt 5 år sen nu.

Inaktiv
Skrivet av Jansons Frestelse:

Själv skulle jag gilla om dom gjorde instancerna lite lättare kanske mindre hp på monstren i hc. Jag hatar när folk gnäller på att jag inte håller uppe min dps som rogue och sen påstår att jag är den svagaste länken. Det är inte nog med att rogues är helt söndernerfade. Ibland undrar jag varför jag rollade rogue för drygt 5 år sen nu.

Då borde du nog se över vad du gör för fel. Våra rogues ligger på 12-13k dps utan problem i heroics, grym singel target och AOE damage.
Om de är några som ska klaga så är det retri paladiner för de är helt värdelösa just nu.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Tråkigt! Ska vara svårt som i vanilla-wow!

Vi som inte har tid o lägga mer än kanske max en timme per dag är tacksamma.

Medlem

Blir inte förvånad direkt

Medlem

välkommen till casual gaming eran


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

12
Skriv svar