Kan inte spela online med mitt Dsi

Medlem
Kan inte spela online med mitt Dsi

Jag fixade mig själv ett Dsi och några ds spel nu till julen, Det första jag gjorde var att fixa var att koppla in mig på nätet. Det fungerade som det skulle inga klagomål alls.

Sen när jag ville börja spela mina spel mot andra så försökte jag koppla mig online i själva spelet. Det fungerade inte så jag började kolla på nätet efter hjälp. Visade sig att min router använder sig av WAP PSK och vad jag fattar det som måste man använda WEP. Kan man fixa detta? Eller måste man fixa en ny router ?

Tips tack!:|


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bara ändra i din router. exakt hur du gör beror ju på vad du har för märke på den men oftat är det bara att rikta din browser till 192.168.1.xxx där xxx är ipadressen din router har, oftast 1 eller 254, lösenordet och användarnamnet bör du ha på nån lapp som följde med eller så står det på en etikett under routern.

Sen letar du fram en flik med wireless inställingar och under security borde det finnas ett gäng varianter att välja, däribland WEP.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack så mycket, men kommer detta påverka datorns uppkoppling ? Är det nån skillnad på wep eller wap psk ?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Nej det kommer inte att påverka datorns uppkoppling. Den enda skillnaden är krypteringen på den trådlösa anslutningen.

1
Skriv svar