Robot
Iphone-roundup

Vi fortsätter att granska det ständigt växande utbudet på Appstore. Denna vecka ser vi en Nintendo-klassiker i ny skrud, tornförsvarande och kugghjulspusslande.

#epic-games, #infinity-blade, #chair-entertainment, #incredible-machine, #plants-vs-zombies


Inaktiv
Iphone-roundup

Tycker ni får ta er en svängom i Android djungeln när ni ändå är inne på ämnet

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brandter:

Tycker ni får ta er en svängom i Android djungeln när ni ändå är inne på ämnet

Det enda vettiga som finns till Android är Angry Birds (som fungerar halvkasst på formatet) och det är redan recenserat. Android är ett skämt.

Om du inte har en android telefon så kan du lika gärna vara tyst.
Sen att betala dubbelt så mycket för något som kan hälften så mycket känns som ett jävla nerköp.

Android har något som stackars iphone aldrig kommer ha, möjligheter till att ändra ditt OS utan att köpa ny telefon var 6månad samt personlighet. Ingen persons android ser likadan ut, det är knappast man kan anklaga iphone för.

Plus att angrybirds fungerar precis lika bra på tex HTC legend / desire eller Samsung galaxy. Och formatet som du säger är det samma som iphone...

Redaktör
Skrivet av Brandter:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brandter:

Tycker ni får ta er en svängom i Android djungeln när ni ändå är inne på ämnet

Det enda vettiga som finns till Android är Angry Birds (som fungerar halvkasst på formatet) och det är redan recenserat. Android är ett skämt.

Om du inte har en android telefon så kan du lika gärna vara tyst.
Sen att betala dubbelt så mycket för något som kan hälften så mycket känns som ett jävla nerköp.

Android har något som stackars iphone aldrig kommer ha, möjligheter till att ändra ditt OS utan att köpa ny telefon var 6månad samt personlighet. Ingen persons android ser likadan ut, det är knappast man kan anklaga iphone för.

Utan att ta ställnings i plattformskriget - Apple har enorma fördelar i och med någorlunda enhetlig hårvara (man vet vilka spel som funkar på vilken telefon) och en minst sagt väletablerad butik. Därför satsar vi främst på att testa Iphone-spel när vi ger oss i kast med bärbart. Men det kan förstås ändras framöver.


signatur
Medlem

lipa lipa lipa, o lipa lite mer. vissa gillar iphone, vissa gillar android, who cares? detta var tre iphone spel de reccade, börja inte flamewars med en gång era troll!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brandter:

Tycker ni får ta er en svängom i Android djungeln när ni ändå är inne på ämnet

Det enda vettiga som finns till Android är Angry Birds (som fungerar halvkasst på formatet) och det är redan recenserat. Android är ett skämt.

Om du inte har en android telefon så kan du lika gärna vara tyst.
Sen att betala dubbelt så mycket för något som kan hälften så mycket känns som ett jävla nerköp.

Android har något som stackars iphone aldrig kommer ha, möjligheter till att ändra ditt OS utan att köpa ny telefon var 6månad samt personlighet. Ingen persons android ser likadan ut, det är knappast man kan anklaga iphone för.

Plus att angrybirds fungerar precis lika bra på tex HTC legend / desire eller Samsung galaxy. Och formatet som du säger är det samma som iphone...

Äger både en iphone och en Android. Det du babblar om har ju inget med spel på plattformen att göra?

Finns fler spel till iOS än vad android någonsin kommer ha, vilket precis är anledningen till att man recenserar spel till den plattformen. Sluta tramsa om att Android är bäst, har inte med saken att göra.

Android-fanboys är ibland värre än vad Apple's är.. herregud.

Medlem

hade ju väntat mig fler än 2,5 spel i denna "roundup"

Medlem
Skrivet av Runken:

hade ju väntat mig fler än 2,5 spel i denna "roundup"

jao, tre spel kändes lite.

Medlem

iOS är bra på sina sätt och Android är bra på sina. Som telefon är Android ett bättre val, men om man vill spela så är iOS bättre. Därför har jag köpt en Android telefon och en Ipod touch för att spela på, får man allt i båda världarna.

Dessutom är det bara onödigt att spela/lyssna på musik på mobiltelefonerna, drar sån onödig batteri, enligt mig i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

iOS är bra på sina sätt och Android är bra på sina. Som telefon är Android ett bättre val, men om man vill spela så är iOS bättre. Därför har jag köpt en Android telefon och en Ipod touch för att spela på, får man allt i båda världarna.

Dessutom är det bara onödigt att spela/lyssna på musik på mobiltelefonerna, drar sån onödig batteri, enligt mig i alla fall.

va? som telefon? det måste ju vara nån billigare variant som man enbart ringer på som är bäst? slänga ut extra för en stor skärm, mer minne processor, touch ect, för att ringa?

jo jag förstår vad du menar, men jag vill inte hålla med dig.

Medlem

Men småbarn inse istället att android suger.. Kanske inte rent prestandamässigt men marknaden talar sitt tydliga språk..

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brandter:

Tycker ni får ta er en svängom i Android djungeln när ni ändå är inne på ämnet

Det enda vettiga som finns till Android är Angry Birds (som fungerar halvkasst på formatet) och det är redan recenserat. Android är ett skämt.

Om du inte har en android telefon så kan du lika gärna vara tyst.
Sen att betala dubbelt så mycket för något som kan hälften så mycket känns som ett jävla nerköp.

Android har något som stackars iphone aldrig kommer ha, möjligheter till att ändra ditt OS utan att köpa ny telefon var 6månad samt personlighet. Ingen persons android ser likadan ut, det är knappast man kan anklaga iphone för.

Plus att angrybirds fungerar precis lika bra på tex HTC legend / desire eller Samsung galaxy. Och formatet som du säger är det samma som iphone...

har du möjligtvis hört talas om fragmentering? Det ordet är det bästa sättet att sammanfatta android som.
Du säger att ingen persons android ser likadan ut, detta beror på att vanilla androids gui är dåligt, och alla tillverkare lägger sina egna interface på.

Vill man kunna tweaka sin telefon så absolut ska man ha android!
Jag föredrar själv en telefon som är begränsad(till min fördel) och ett gui som håller mig i handen. Och självklart ett spelbibliotek som knäcker psp:n


signatur

Everyday I worry all day

Skägg.
10 Chambers

Så så, strunta i telefonerna, snacka spel!

Ja, det blev bara ett par stycken denna gång. Första veckan efter pappaledigt och flytt till nytt kontor snodde massa tid, måste ju bygga spelrum! Det kommer fler och förhoppnings frekventare recensioner av mobilspel framöver.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så så, strunta i telefonerna, snacka spel!

Ja, det blev bara ett par stycken denna gång. Första veckan efter pappaledigt och flytt till nytt kontor snodde massa tid, måste ju bygga spelrum! Det kommer fler och förhoppnings frekventare recensioner av mobilspel framöver.

hehe sorry

Tack för dessa recensioner!
Det skulle vara toppen om ni kunde ta o recensera lite spel som kostar 49kr+

Några ja kommer att tänka på är:
Dungeon Hunter 2
Galaxy on Fire 2
Aralon: Sword and Shadow HD
Real Racing 2
osv


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Bloons Tower Defense 4 ser ju jävligt roligt ut.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så så, strunta i telefonerna, snacka spel!

Ja, det blev bara ett par stycken denna gång. Första veckan efter pappaledigt och flytt till nytt kontor snodde massa tid, måste ju bygga spelrum! Det kommer fler och förhoppnings frekventare recensioner av mobilspel framöver.

Låter trevligt.
Mycket bra att ni börjat testa mobilspel.

Min favorit just nu är nog Civ revolution för iphone. Kan sitta med det i timmar. På semestern rekommenderar jag batteripack som man kan slänga i vanliga batterier i så att man byter enkelt. Tillbehör kanske kan vara något att testa?

Medlem

doodle jump or gtfo

nej men dungeon hunter 1-2 är skit bra, secret of grisly manor och ravensword är också nice.

Medlem

Iphone är ju pretty much bajs för spel iom att den är så liten, imo. iPad är rätt perfekt format dock, har sjukt kul med Angry Birds, GTA Chinatown (dåliga kontroller dock, inväntar en kommande joystick till iPaden) samt Battle for wesnoth. Flipper blir en helt annan känsla också (aldrig tyckt det funkat på dator).

Men ja, kul att ni börjat testa i-spel


signatur
1
Skriv svar