Minecraft uppdaterat - nu med tårta!

Robot
Minecraft uppdaterat - nu med tårta!

Marcus Persson har patchat sitt indiefenomen till version 1.2.

#minecraft


Moderator | Testpilot
Minecraft uppdaterat - nu med tårta!

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!

Antagligen inte.

Medlem

THE CAKE IS A LIE !!!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

THE CAKE IS A LIE !!!

Dang, du hann ju före!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gillar notblocket som spelar olika typer av noter och instrument beroende på vilket block man ställer den på. Kan se en hel del musikrelaterade minecraft-videos inom en snar framtid.
http://www.youtube.com/watch?v=XE8qMNo3AaA

Medlem

Alltid kul med nya uppdateringar, men jag skulle hellre vilja att han jobbade med SMP mer så att den hann ifatt istället för att lägga på mer och mer som är trasigt för oss som inte bara kör single player...

Medlem

alltid kul med en update till minecraft. speciellt om den är för singleplayer så man slipper allt MP trams.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Alltid kul med nya uppdateringar, men jag skulle hellre vilja att han jobbade med SMP mer så att den hann ifatt istället för att lägga på mer och mer som är trasigt för oss som inte bara kör single player...

de fungerar ju bättre nu? vad är de som inte fungerar?

http://www.youtube.com/watch?v=Fb62e6F_Ec4 gjordes igår heh

Medlem

Serverprogramvaran t.ex är ju kraschbenägen så det står det härliga till, för att inte tala om att det suger minne som bara den. Sedan så har vi portalerna som fortfarande inte funkar som det bör. Spårsystemet är fortfarande buggigt. Tavlor osv byter plats och utseende lite då och då mellan serveromstarterna.

Fortsätter t.ex minnesanvändningen som det gör nu så kommer det snart krävas en 64bit-version och 4GB+ minne för att spela det, då MC kraschar när det når 2GB minnesanvändning.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Serverprogramvaran t.ex är ju kraschbenägen så det står det härliga till, för att inte tala om att det suger minne som bara den. Sedan så har vi portalerna som fortfarande inte funkar som det bör. Spårsystemet är fortfarande buggigt. Tavlor osv byter plats och utseende lite då och då mellan serveromstarterna.

Fortsätter t.ex minnesanvändningen som det gör nu så kommer det snart krävas en 64bit-version och 4GB+ minne för att spela det, då MC kraschar när det når 2GB minnesanvändning.

'

Notch fixade tavlorna i den här uppdateringen.

dmn
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!

Megaman X är 16-bit, din nab.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dmn:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!

Megaman X är 16-bit, din nab.

Jag skrev aldrig att det var 8 bitars, menade ju bara att jag inte är den enda som gjort 8 bitarskaraktärer så jag kanske då är ensam om att göra MEGAMAN X indikerar då att jag kanske är den enda (antagligen itne) som gjort en 16 bitars karaktär.

DU ÄR EN NAB, som inte kan förstå en text. Om så är fallet vf ens kommentera?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av dmn:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!

Megaman X är 16-bit, din nab.

Jag skrev aldrig att det var 8 bitars, menade ju bara att jag inte är den enda som gjort 8 bitarskaraktärer så jag kanske då är ensam om att göra MEGAMAN X indikerar då att jag kanske är den enda (antagligen itne) som gjort en 16 bitars karaktär.

DU ÄR EN NAB, som inte kan förstå en text. Om så är fallet vf ens kommentera?

Det enda som du indikerat är låg intelligensnivå. Grawthis!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!

varför göra 16-bitars karaktärer, när man kan göra mysiga 8-bitarskaraktärer som Bomb Jack eller Commando! <3


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

AW8
Medlem

Fy fan vad roligt det är att kunna färga ullen och baka tårta! =D

PS. SMP FTW!!!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vill gärna se det funka att ha en server på en privat dator samtidigt som man lirar på den själv, har ju inte varit vidare lyckat senast man prövat men det var ett bra tag sedan. Vill ju egentligen bara spela med polarna, även fast det kan vara kul å spela på en public, litar framför allt inte på att dom kommer hålla sig uppe och då är det ju inte så kul när allt går förlorat.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Vill gärna se det funka att ha en server på en privat dator samtidigt som man lirar på den själv, har ju inte varit vidare lyckat senast man prövat men det var ett bra tag sedan. Vill ju egentligen bara spela med polarna, även fast det kan vara kul å spela på en public, litar framför allt inte på att dom kommer hålla sig uppe och då är det ju inte så kul när allt går förlorat.

Det funkar finfint för mig. Har både server och spelet igång på min dator utan problem. Visserligen spelar jag bara med en kompis, vilket kanske inte är lika krävande som om flera är inne samtidigt, men det laggar inte för någon av oss.

Kan också nämna att jag sitter med en över två och ett halvt år gammal laptop med endast 3GB minne. Perhaps you should give it a try again. Om det inte går på din dator kanske någon polares klarar av det?


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fisse:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av dmn:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!

Megaman X är 16-bit, din nab.

Jag skrev aldrig att det var 8 bitars, menade ju bara att jag inte är den enda som gjort 8 bitarskaraktärer så jag kanske då är ensam om att göra MEGAMAN X indikerar då att jag kanske är den enda (antagligen itne) som gjort en 16 bitars karaktär.

DU ÄR EN NAB, som inte kan förstå en text. Om så är fallet vf ens kommentera?

Det enda som du indikerat är låg intelligensnivå. Grawthis!

och hur kom du fram till den slutsatsen? Ingenting jag skrivit om visar något om hur det gått för mig i skolan och hur min IQ ligger just nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av dmn:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Märker man inte är den enda som gjort 8 bitars karaktärer i minecraft... ÄR JAG DEN ENDA SOM GJORT MEGAMAN X KANSKE?!

Megaman X är 16-bit, din nab.

Jag skrev aldrig att det var 8 bitars, menade ju bara att jag inte är den enda som gjort 8 bitarskaraktärer så jag kanske då är ensam om att göra MEGAMAN X indikerar då att jag kanske är den enda (antagligen itne) som gjort en 16 bitars karaktär.

DU ÄR EN NAB, som inte kan förstå en text. Om så är fallet vf ens kommentera?

Det enda som du indikerat är låg intelligensnivå. Grawthis!

och hur kom du fram till den slutsatsen? Ingenting jag skrivit om visar något om hur det gått för mig i skolan och hur min IQ ligger just nu.

Förstår inte vad ni bråkar om.
uberpwnage2.0 har gjort en pixelfigur i minecraft som liknar Megaman X, varför skulle han vara en "nybörjare" för det?
Det är ju ganska uppenbart att han vet vad Megaman är, så att kalla killen för noob makes no sence.

Medlem
Skrivet av qweex2:

Det funkar finfint för mig. Har både server och spelet igång på min dator utan problem. Visserligen spelar jag bara med en kompis, vilket kanske inte är lika krävande som om flera är inne samtidigt, men det laggar inte för någon av oss.

Kan också nämna att jag sitter med en över två och ett halvt år gammal laptop med endast 3GB minne. Perhaps you should give it a try again. Om det inte går på din dator kanske någon polares klarar av det?

No luck, inte för att jag prövat att hosta på min gamla burk, men den är också steget sämre en den vi prövat på. Det har till och med blivit värre av vad jag hört (var inte med å testade här om dagen), men det kan ju bara vara hans maskinvara som beter sig lustigt.

Får pröva lite till ser det ut som!

Medlem

Haha
Checka denna
http://www.youtube.com/watch?v=qG9SPywEGm4

Började lira igår typ.. Skulle vilja testa multiplayer, någon som vet en bra server man kan få joina?

Medlem
Citat:

Vill gärna se det funka att ha en server på en privat dator samtidigt som man lirar på den själv, har ju inte varit vidare lyckat senast man prövat men det var ett bra tag sedan. Vill ju egentligen bara spela med polarna, även fast det kan vara kul å spela på en public, litar framför allt inte på att dom kommer hålla sig uppe och då är det ju inte så kul när allt går förlorat.

Jag och mina vänner kör via Hamachi, jag kör servern och spelar på samma pc. Går hur bra som helst. Har aldrig "förlorat" vår värld (tar dock regelbundet backup). Dessutom rullar ventrilo samtidigt med servern även den på min pc. Inget lagg.

Jag testade först att öppna en server genom winXp på det konventionella sättet, men misslycklades ständigt. Efter 4 dagars evigt testande fick jag tips om Hamachi och vi var igång att spela efter 5 minuter

1
Skriv svar