Next topic-tråden

Next topic-tråden

Jag skriver namnet på ett ämne, kan vara precis vad som helst, och nästa person som postar skriver ett inte för långt stycke som beskrivning, sammanfattning eller uttryck av åsikt (behöver inte vara seriös alls här om man inte vill, såklart=>) som avser ämnet ifråga.
Därefter skriver han/hon upp ett nytt ämne, och nästa person fortsätter likadant.

Exempel:
(Förra personen skrev "Ämne: Grisar")

Grisar är väl övergödda små djur som borde komma ut mer.

Ämne: Mesopotamien /exempel

Om två eller fler personer mot förmodan skulle skriva ett inlägg samtidigt och komma med olika nya ämnen, så får nästa person helt enkelt skriva lite om varje ämne.
Se det som en utmaning!

Min förhoppning är det här kan bli en poänglös liten tråd där ren och skär craziness blandas med djupa insikter för alla forumiter här att dela med varann.
Hoppas ni hänger på

Första ämnet: Krimskrams


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Krimskrams:

Ipad, nuff said!

Nytt ämne: Dialekter

Inaktiv

Dialekter:

Skånska och stockholmska är dom fulaste dialekterna. Norrländskan är skönast. Punkt slut.

Nytt ämne: Julöl


signatur

You must construct additional pylons.

Julöl:

Ett måste på varje bord med en unik smak som hör julen till!

ämne: nostalgiska filmer


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Nostalgiska filmer:

Filmer som borde ha blivit bortglömda så vi kan få uppleva nya verk för vad de faktiskt är, istället för som jämförelser till invuxna referensramar nostalgin förvandlar alla gamla favoriter till. Men man kan ju inte undgå att älska den nostalgiska känslan. Det är ju det som är fällan med nostalgi in the first place.

Nytt ämne: Drag Queens
Nytt ämne: Family Guy.
Det är väl vad ni kids ser på nuförtiden, eller?


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Stewie äger rätt hårt! men de äldre avsnitt är så mycket bättre, kanske de har fått slut på ideer ?

Nytt ämne: Wikileaks


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Stewie äger rätt hårt! men de äldre avsnitt är så mycket bättre, kanske de har fått slut på ideer ?

Nytt ämne: Wikileaks

"Vem granskar granskaren?"

Nytt ämne: fula barn


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Något man inte säger till de nyblivna föräldrarna, fast alla (utom sagda föräldrar vet att det är sant).

Nytt ämne: Danskar/skåningar (samesame )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Något man inte säger till de nyblivna föräldrarna, fast alla (utom sagda föräldrar vet att det är sant).

Nytt ämne: Danskar/skåningar (samesame )

"Va? Jag hörde inte vad du sa, en gång till."

Nytt ämne: FZ

MFC
Medlem

När kommer FZs nästa forum... trodde inte mitt skägg kunde bli så här långt

Nästa ämne: Aftonbladet


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Ja, de har ju teasat länge nog med det nya forumet nu, kanske kommer till årsskiftet?

Aftonbladet: Alla "upplysta" människors största pet peeve ;|

Nästa ämne: Cynism


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Cynism: jag.

Nästa ämne: C-uppsats


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

C-uppsats Vill jag helst inte prata om

Nästa ämne: Tv-spel

Medlem

TV-spel:

Undrar vad som är orsaken till att vi kallar det Tv-spel, medan det heter Video-spel på engelska...

Nästa ämne: Var det bättre förr?

Medlem

Beror på hur långt tillbaks i tiden du menar med förr, men för att ge ett svar. Jepp, det var bättre förr.

Nästa ämne: Riktig Metal?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Metal som metal och en ganska tråkig genre som oftast innebär samma sak; långhåriga och lönnfeta pajaser som skriker och vrålar på scenen iklädd i skinn, läder och nitar. Svincoolt, verkligen. Not.

Men för att inte vara en bitter metalhatare så säger jag ändå Amon Amarth, Naglfar och Arch Enemy.

Nästa ämne: Julian Assange - hjälte eller terrorist?


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Gripen av brittisk polis för våldtäkts-misstankarna i Sverige.
Har svårt att avgöra om han är en hjälte eller terrorist när han har det över sig. Men varför pratar ingen om han som gjort delar av jobbet, medan Assange håvar in creds, Bradley Manning?

Nästa ämne: R.I.P-trådar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

RIP-trådar som inte består av mycket annat än RIP, RIP, RIP-inlägg känns ju egentligen onödiga. Lämna det till de anhöriga till de avlidna att sörja dem istället, för den allmänna skaran borde det ju inte innebära nåt personligt om en kändis dött, som om de förtjänar mer respekt än andra som dör varje dag. En annan grej om man skapar en tråd för att allmänt diskutera personens livsverk och arvet den lämnar bakom sig eller whatever.

Nästa ämne: Bloggar!


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Bloggar:

Skrivet av Shaker of Salt!?:

En annan grej om man skapar en tråd för att allmänt diskutera personens livsverk och arvet den lämnar bakom sig eller whatever.

Ämne: GI. Batman!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Batman, Hero of Heroes. Min absoluta favorithjälte.

Nästa ämne: överskattade bakverk

Överskattade bakverk:
Victoria och daniels bröllops biskvier, värsta smörja som någonsin prokats på gamla kronögda damer, Lika spott framkallande som den skattebetalande slutgiltiga summan, For shame!.

Ämne: The legend of Bill http://www.legendofbill.com/2010/03/25/bill-the-barbarian-2/


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Bill the Barbarian, det var något nytt måste jag helt ärligt påstå.

Nästa ämne: Nedladdning av spel

Medlem

Inte okej, kanske om man köper spelet efteråt

Nästa ämne: Beroendeframkallande spel

A? umm..kommer strax, ska bara....

Nästa ämne: Pirate > Ninja.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Somalier är häftigare än japaner.

Nästa ämne: QWERTYs underlägsenhet.


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

QWERTYs underlägsenhet:

Kålmack är snyggare, snabbare och framförallt mer obskyrt.

Nästa ämne: Fuktskador.


signatur

AIK AIK REAL MADRID REAL MADRID. FAN vad bra vecka du har blivit avst

Medlem

Fuktskador finns i två viktiga subgrupper. I någon typ av bostad eller hos kvinnor som varit utan sexuellt umgänge för länge.

Nästa ämne: Monarki

Inaktiv

Monarki: Statligt subventionerad incest.

Nästa ämne: Inavel

(Tycker det är roligare om nytt ämne anknyter till det föregående)


signatur

AIK AIK REAL MADRID REAL MADRID. FAN vad bra vecka du har blivit avst

Medlem

Inavel: Monarki
(Förstår du varför det inte fungerar så bra? )

Nästa ämne: Könsneutrala leksaksaffärer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

AG
Medlem

en barnamardröm

nästa ämne AG

12
Skriv svar