FTP till mitt Xbox 360

Medlem
FTP till mitt Xbox 360

Hej!
Införskaffade för några dagar sen mitt första XBox och det blev en 360 250gb slim med Wifi.

Hittils har jag streamat film över Wifi utan problem men jag skulle vilja använda mitt XBox för lagring av vissa filmer så jag vill föra över dem via nätverket.

Jag läste någonstans att det skulle gå att använda FTP för detta, men får det inte att fungera.

När jag kollar under alla enheter på nätverket hittar den mitt xbox och jag får fram IP. Om jag kollar i listan över enheter anslutna till min dhcp finns xboxet med och har rätt ip, men när jag försöker pinga får jag session timeout, men det kan ju vara så att de har stängt av ping-funktionen på boxen.

Men när jag lägger till den som nätverksdisk får jag fram att den inte finns, när jag försöker ansluta via ftp till ip't får jag fram att den inte finns/går inte ansluta till.

Vad gör jag fel? Måste det chippas?

Medlem

Det du försöker göra gick att göra med en chippad Xbox, inte med en 360.

Om det går o göra med en chippad 360 vet jag inte och eftersom snack om chippning inte är tillåtet här på FZ så föreslår jag att vi lämnar det.

Du kan ju alltid skaffa dig en extern USBdisk/minne o lägga in dina filmer på o sen plugga in i boxen, det ska funka.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar