Gediget arbete bakom ljudet i Skyrim

Robot
Gediget arbete bakom ljudet i Skyrim

Lär dig allt om hur Skyrim är tänkt att låta, varför och hur de ser till att få till det på rätt sätt.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Gediget arbete bakom ljudet i Skyrim

Snuskigt!

Medlem

Coolt att de kör cubase!


signatur

Xd

Medlem

haha i fjärde filmen, techno viking är med i ett pappers blad som ligger på bordet.

Medlem

Dessa videor var underhållande

Medlem
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Skratta inte åt the techno viking, han visar ingen nåd. Mot någon.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Ooooh, vill ha!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Min bror känner techno viking


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

Medlem
Skrivet av PCbiffen:

haha i fjärde filmen, techno viking är med i ett pappers blad som ligger på bordet.

Hahaha jag såg det också


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

Jo visst är det trevligt med tonvis med röster - dock betyder det stora utgifter för företaget.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

AW8
Medlem

Så chansen att vi får besöka Dwemer Ruins är alltså rätt hög - om man inte den där Spheren på något annat ställe (tvivelaktigt).
Jag gillar de här uppdateringarna från SKyrim-hubben, och det var kul att få höra lite mer av Max von Sydow också.

Skrivet av Call of tuty:

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

I Oblivion var det 6 röstskådespelare för 10 raser (12 st för 20 raser för både männen och kvinnorna), med kanske 3 kändisar som gjorde rösten till vissa huvudkaraktärer (Patrick Stewart som Uriel Septim VII, Sean Bean som Martin Septim, Terence Stamp som Mankar Camoran).
Jag vet inte var du fick "en röstskådespelare till varje ras" ifrån, men eftersom de ska ha hyrt in fler röstskådespelare den här gången så låter det rimligt.
Att alla raser låter olika skulle redan vara en otrolig förbättring, men att de skulle hyra in hundratals röstskådespelare är ju helt orimligt - kom ihåg att du inte kan prata med hundratals personer i Mass Effect, och även i den spelserien gör vissa röstskådespelare flera röster.

Skulle vara roligt om de hyrt in kanske ett tiotal röstskådespelare som bara gör rösten till en specifik karaktär - det skulle göra den karaktären mer intressant och unik.

Om det var det där med Dragon Shouts du syftade på, så sa han ju att han tänkte använda något helt annat än de riktiga röstskådespelarna - han skulle ju bara använda något som skulle tänkas passa t.ex en kvinnlig Argonian.

Jag håller med om musiken - episkt!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Coolt att de kör cubase!

Eller hur! Imponerande

Medlem

Snacka om att jag ska skapa en "viking" (eller Norde som de kallas) och rollspela som bara den!!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Call of tuty:

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

Jo visst är det trevligt med tonvis med röster - dock betyder det stora utgifter för företaget.

Det är väl i princip lika dyrt att få 100 personer att dra 1 dialog som en person som ska dra 100 dialoger? Istället väljer de ju att betala Von Sydow och andra kändisar en massa för att de ska kunna skryta med det. Jag tycker inte det bidrar särskilt mycket när kändisar lånar ansikte och röst till spel, såvida det inte är ett spel som bygger på en film med nämnde kändis (som Doc i Back to The Future, t.ex.). Skulle inte förvåna mig om Sydows karaktär lever i ca 5 minuter efter att man träffat honom heller, som de gjorde med Pic... eh, Patrick Stewart.

Medlem

Ah fan va bra den sista videon är, musiken är ju helt underbar ^^

Medlem

Bara jag som inte får videorna att ladda?

Medlem
Skrivet av quilling:

Bara jag som inte får videorna att ladda?

Verkar som så, de funkar utmärkt för mig i alla fall.

Medlem
Skrivet av quilling:

Bara jag som inte får videorna att ladda?

Jag kunde se dem tidigare, men nu laddar de inte för mig heller.

Medlem

Laddar inte för mig heller :/
.
.
.
:evil:

Medlem
Skrivet av AW8:

Så chansen att vi får besöka Dwemer Ruins är alltså rätt hög - om man inte den där Spheren på något annat ställe (tvivelaktigt).
Jag gillar de här uppdateringarna från SKyrim-hubben, och det var kul att få höra lite mer av Max von Sydow också.

Skrivet av Call of tuty:

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

I Oblivion var det 6 röstskådespelare för 10 raser (12 st för 20 raser för både männen och kvinnorna), med kanske 3 kändisar som gjorde rösten till vissa huvudkaraktärer (Patrick Stewart som Uriel Septim VII, Sean Bean som Martin Septim, Terence Stamp som Mankar Camoran).
Jag vet inte var du fick "en röstskådespelare till varje ras" ifrån, men eftersom de ska ha hyrt in fler röstskådespelare den här gången så låter det rimligt.
Att alla raser låter olika skulle redan vara en otrolig förbättring, men att de skulle hyra in hundratals röstskådespelare är ju helt orimligt - kom ihåg att du inte kan prata med hundratals personer i Mass Effect, och även i den spelserien gör vissa röstskådespelare flera röster.

Skulle vara roligt om de hyrt in kanske ett tiotal röstskådespelare som bara gör rösten till en specifik karaktär - det skulle göra den karaktären mer intressant och unik.

Om det var det där med Dragon Shouts du syftade på, så sa han ju att han tänkte använda något helt annat än de riktiga röstskådespelarna - han skulle ju bara använda något som skulle tänkas passa t.ex en kvinnlig Argonian.

Jag håller med om musiken - episkt!

Oj, var det så få i Oblivion? Hoppas verkligen de använder fler i Skyrim då.
Nä det var på ett ställe i någon av filmerna där han snackade om att kanske ha en röstskådespelare/ras. Hoppas att de tar in lite fler... Är så tråkigt när man känner igen samma röst igen och igen... Förstörde mycket av känslan för mig i Oblivion.
Personligen tycker jag att när man gör ett storspel där en så stor del av spelet går ut på att konversera med NPC:er så borde man ju fixa så att de delarna alltid känns fräscha och intressanta. Att ha många olika röstskådespelare är ett sätt att fixa detta.
Visst, det kostar mycket, men det är ju som sagt ett storspel från en mycket etablerad spelstudio, och spelet räknas som ett av de mest efterlängtade under hela 2011. Då borde man kunna spendera lite extra pengar för att få det riktigt bra! Det är min åsikt i alla fall

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Call of tuty:

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

Jo visst är det trevligt med tonvis med röster - dock betyder det stora utgifter för företaget.

Det är väl i princip lika dyrt att få 100 personer att dra 1 dialog som en person som ska dra 100 dialoger? Istället väljer de ju att betala Von Sydow och andra kändisar en massa för att de ska kunna skryta med det. Jag tycker inte det bidrar särskilt mycket när kändisar lånar ansikte och röst till spel, såvida det inte är ett spel som bygger på en film med nämnde kändis (som Doc i Back to The Future, t.ex.). Skulle inte förvåna mig om Sydows karaktär lever i ca 5 minuter efter att man träffat honom heller, som de gjorde med Pic... eh, Patrick Stewart.

Kanske - men hurvida det kostar så vet varken du eller jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lite coolt att Max von Sydow är med och gör en röst i spelet!

Medlem

rätt off-topic, men e de verkligen så speciellt att dom kör Cubase? visst verkar en del gå över till Mac o Logic numera, men Cubase e ju fortfarande rätt fläskigt på marknaden

Medlem

Skyrim theme = instagåshud

Medlem

De kan arbeta hur mycket som helst med ljudet, är det 4 röstskådespelare som gör all dialog blir det ändå skit.

Medlem
Skrivet av kebbe:

De kan arbeta hur mycket som helst med ljudet, är det 4 röstskådespelare som gör all dialog blir det ändå skit.

dom har iförsig gått ut med att dom kommer ha mycket fler röstskådespelare till skyrim än vad dom haft tidigare, men tack för dom visdoms orden.

Medlem

Fan va bäst! Dom har samplat techno viking!!!!!!!!!!!


signatur

Meep!

Medlem

Max von Sydow :heart:
Theme music :heart:
Skyrim :heart::heart::heart::heart::heart:

12
Skriv svar