Zeno Clash

Ambassadör
League of Legends
Zeno Clash

Ett av spelen jag köpte på Steams julrea var Zeno Clash. Jag hade hört mycket gott om spelet men jag tyckte själv det såg tveksamt ut.
Man kom fort in i hur man spelar spelet trots dess underliga stil. Det kanske inte låter så unikt med knytnävar och vapen men det är det. Jag har aldrig spelat något liknande.
Jag har inte spelat så länge men det jag fått ut av storyn är att man dödat Motherfather(!) och dess ungar, ens syskon, är ute efter en. Karaktärerna i spelet är varierande och jag blir lika förvånad hela tiden.

En av de mest minnesvärda figurerna jag hittills träffat på, slåss man inte emot. Denna figur är ett psyko som inte låter någon komma i sin väg. Jag kan inte rättvist beskriva killen men tänk er... big daddy från bioshock fast utan dykardräkt och ett stort kokkärl på huvudet. Snubben går rakt fram hela tiden.
Lite senare möter man honom igen. Detta är några dagar efter första mötet och han står nu mot ett träd. Tydligen hade detta kommit i hans väg så han inte kunde fortsätta längre.
Strax därefter slåss man mot en jägare som kastar ekorrar med sprängämnen på ryggen(!).

Jag har aldrig sett något liknande och jag tvivlar på att jag kommer bli lika förvånad över ett spel igen. Just den känslan att testa på något sådant här är underbart.

Som sagt har jag inte kommit så långt men jag blir lika förvånad hela tiden. Jag kan ibland känna att när man möter ett flertal motståndare så blir det lite klurigt att hålla koll på vad alla befinner sig och man blir snart skjuten i ryggen. Detta är kanske något man lär sig behärska senare men just nu är det lite frustrerande.

Jag rekommenderar verkligen att testa detta spel. Så överaskad som jag har blivit nu efter dryga timmen speltid tror jag aldrig jag har varit i spelväg innan. Jag har inga ord som kan beskriva det.
Man har ingen aning om vad för figur som står bakom nästa knut men en sak är säker, man kommer ge honom ett stort kokt stryk.

#blogg

Medlem
Zeno Clash

Körde demot när det kom ut, men sen har jag glömt bort det. Tack för påminnelsen! Ser fortfarande grymt ut.

Medlem

Köpte spelet då det kom och körde nonstop från början till slut, en helt underbar och unik spelupplevelse. Svampiga, psykedeliska miljöer som bara blir mer och mer vridna ju längre du kommer.

Ambassadör
League of Legends

Det är nog det spelet jag skulle tipsa flest att spela från förra året! Visst har det sina brister men det vägs upp av allt annat som är fantastiskt!
Som sagt, ingen har varit med om något liknande!

1
Skriv svar