Lär dig om co-op i F.E.A.R. 3

Robot
Lär dig om co-op i F.E.A.R. 3

Utvecklarna tar ton i vårt filmarkiv där en genomgång av det asymmetriska kooperativa spelläget i tredje skräckpangaren.

#fear-3, #day-1-studios


Medlem
Lär dig om co-op i F.E.A.R. 3

Kan nog vara riktigt roligt att köra med kompisar.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Moderator | Testpilot

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

Medlem
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

fan va irreterande ifall det skulle påverka alla som spelar. Jag vill ju inte direkt gå i slowmotion bara för att någon anna vill det.

Så det där funkar inte för min del.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

fan va irreterande ifall det skulle påverka alla som spelar. Jag vill ju inte direkt gå i slowmotion bara för att någon anna vill det.

Så det där funkar inte för min del.

HAHA, va fan hur hade du tänkt då?
Om någon vill gå i slowmo får han göra det själv, medan alla andra springer fort som fan? Då finns det ju ingen mening med slowmo.. gosh!

Tekniskt sett så lär det ju knappast vara något problem att få en person att gå i slowmo och de andra vanligt..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

fan va irreterande ifall det skulle påverka alla som spelar. Jag vill ju inte direkt gå i slowmotion bara för att någon anna vill det.

Så det där funkar inte för min del.

HAHA, va fan hur hade du tänkt då?
Om någon vill gå i slowmo får han göra det själv, medan alla andra springer fort som fan? Då finns det ju ingen mening med slowmo.. gosh!

Tekniskt sett så lär det ju knappast vara något problem att få en person att gå i slowmo och de andra vanligt..

Hur ska det funka har du tänkt?
Det blir ungefär så här:

Jag klickar i gång min slowmo, allting och jag själv rör sig segare, men för dig som sitter precis brevid mig (säg att vi lanar) så rör jag mig svinfort. Hur ska det funka ha du tänkt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

fan va irreterande ifall det skulle påverka alla som spelar. Jag vill ju inte direkt gå i slowmotion bara för att någon anna vill det.

Så det där funkar inte för min del.

HAHA, va fan hur hade du tänkt då?
Om någon vill gå i slowmo får han göra det själv, medan alla andra springer fort som fan? Då finns det ju ingen mening med slowmo.. gosh!

Tekniskt sett så lär det ju knappast vara något problem att få en person att gå i slowmo och de andra vanligt..

Hur ska det funka har du tänkt?
Det blir ungefär så här:

Jag klickar i gång min slowmo, allting och jag själv rör sig segare, men för dig som sitter precis brevid mig (säg att vi lanar) så rör jag mig svinfort. Hur ska det funka ha du tänkt?

Var inte så jag menade, precis som man kan använda speedhack i cs borde det gå att använda slowhack VAR DET SÅ KONSTIG?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

fan va irreterande ifall det skulle påverka alla som spelar. Jag vill ju inte direkt gå i slowmotion bara för att någon anna vill det.

Så det där funkar inte för min del.

HAHA, va fan hur hade du tänkt då?
Om någon vill gå i slowmo får han göra det själv, medan alla andra springer fort som fan? Då finns det ju ingen mening med slowmo.. gosh!

Tekniskt sett så lär det ju knappast vara något problem att få en person att gå i slowmo och de andra vanligt..

Hur ska det funka har du tänkt?
Det blir ungefär så här:

Jag klickar i gång min slowmo, allting och jag själv rör sig segare, men för dig som sitter precis brevid mig (säg att vi lanar) så rör jag mig svinfort. Hur ska det funka ha du tänkt?

Var inte så jag menade, precis som man kan använda speedhack i cs borde det gå att använda slowhack VAR DET SÅ KONSTIG?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!

Och hur i hela skulle det gagna dig? Hur som helst, var det bara jag som tyckte att det såg inte fullt så snyggt ut?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

fan va irreterande ifall det skulle påverka alla som spelar. Jag vill ju inte direkt gå i slowmotion bara för att någon anna vill det.

Så det där funkar inte för min del.

HAHA, va fan hur hade du tänkt då?
Om någon vill gå i slowmo får han göra det själv, medan alla andra springer fort som fan? Då finns det ju ingen mening med slowmo.. gosh!

Tekniskt sett så lär det ju knappast vara något problem att få en person att gå i slowmo och de andra vanligt..

Hur ska det funka har du tänkt?
Det blir ungefär så här:

Jag klickar i gång min slowmo, allting och jag själv rör sig segare, men för dig som sitter precis brevid mig (säg att vi lanar) så rör jag mig svinfort. Hur ska det funka ha du tänkt?

Var inte så jag menade, precis som man kan använda speedhack i cs borde det gå att använda slowhack VAR DET SÅ KONSTIG?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!

Du snackar bara massa skit när vi har en seriös fråga i centrum. Gällande slowmo när du har en kompis brevid dig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Undrar fortfarande hur altling funkar om du använder bullet time och en kompis är nära. Är du jätte snabb för din polare och honom slow mo för dig eller hur funkar det?

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera när man spelar i realtid (plus millisekunderna det tar för paket att komma fram)?
Det enda rimliga är att båda hamnar i slow motion, eller att ingen gör det.

fan va irreterande ifall det skulle påverka alla som spelar. Jag vill ju inte direkt gå i slowmotion bara för att någon anna vill det.

Så det där funkar inte för min del.

HAHA, va fan hur hade du tänkt då?
Om någon vill gå i slowmo får han göra det själv, medan alla andra springer fort som fan? Då finns det ju ingen mening med slowmo.. gosh!

Tekniskt sett så lär det ju knappast vara något problem att få en person att gå i slowmo och de andra vanligt..

Hur ska det funka har du tänkt?
Det blir ungefär så här:

Jag klickar i gång min slowmo, allting och jag själv rör sig segare, men för dig som sitter precis brevid mig (säg att vi lanar) så rör jag mig svinfort. Hur ska det funka ha du tänkt?

Var inte så jag menade, precis som man kan använda speedhack i cs borde det gå att använda slowhack VAR DET SÅ KONSTIG?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!

Du snackar bara massa skit när vi har en seriös fråga i centrum. Gällande slowmo när du har en kompis brevid dig.

Du är ju bra dum asså, det enda jag skrev var att "tekniskt sett" så skulle det funka.
Det är väl jävligt självklart att det kommer gå i slowmo för alla när någon aktiverar det! Vore ju meningslöst annars..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Och sen kan man ju undra vad F*N ni håller på med allihopa?! Detta är inte 4chan eller flashback, tagga ner och håll er på en nivå utan påhopp...

Såvida det är tekniskt genomförbart eller inte lär väl vara irrelevant, eftersom att det rent praktist, är oönskat att göra så.
Som redan sagt är det enda réela att man antingen inte har någon slow motion alls, eller att alla går in i den. Ett bra exempel på det är Killing Floor. Där alla får slow motion där en person "aktiverar" det. (Ja, självklart väljer man inte själv när man vill ha det i Killing Floor, utan får det vid vissa kills. Konceptet, är dock detsamma.) Summa sumarum är att det fungerar flawless i Killing Floor, och kan så lika gärna göra i FEAR 3.

Let the flaming begin, men jag kommer inte att svara på flaming. Har ni enorma problem med det jag skrev här, får ni väl skicka ett PM!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tycker det här spelet är ett solklart exempel hur man kan förstöra en spelserie.

Medlem

Det är möjligt för 1 spelare att vara i slowmotion och inte de andra som är någon annanstans på kartan. Vad som händer när ett spel går i slowmotion är att alla animationer går långsammare och gravitationen sänks. Detta kan man ju göra inom ett område runt personen som ska vara i slowmotion, om någon är nära kommer de ju också vara i slowmotion men det behöver inte påverka alla spelare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Moon:

Det är möjligt för 1 spelare att vara i slowmotion och inte de andra som är någon annanstans på kartan. Vad som händer när ett spel går i slowmotion är att alla animationer går långsammare och gravitationen sänks. Detta kan man ju göra inom ett område runt personen som ska vara i slowmotion, om någon är nära kommer de ju också vara i slowmotion men det behöver inte påverka alla spelare.

Fortfarande om dom inte fixar så det går segt för alla så makes det no sense. Bullet time gör ju iprincip så allting han gör går skit snabbt, slow mo för honom så han hinner göra det han ska göra och sen är han SKIT JÄVLA SNABB för resten. Hur det då funkar om inte alla polare får slow mo effekten skulle ju vara roligt att se.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Pointman will be the one who can activate slow motion, but both players will receive the benefits.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jocke.A:

Pointman will be the one who can activate slow motion, but both players will receive the benefits.

If that is legit then it's good to read.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar