Video: Killzone 3 med Move ser ju riktigt kul ut

Flakmonkey
Video: Killzone 3 med Move ser ju riktigt kul ut

En av de saker som Sony har tryckt på sedan de tillkännagav Move och jämfört den med sin konkurrenter är att den kommer att användas i vad som så löjligt kallas för "hardcore"-spel. Hittills har vi inte sett alltför många exempel på detta - Heavy Rain och MAG är väl de två jag kan komma på nu - men snart släpps #KIllzone 3 och då är det verkligen upp till bevis. Jag har själv varit rätt skeptisk till det hela, men efter att ha spanat in den minst sagt genomgående förhandstitten nedan så ser jag faktiskt fram emot att testa det. Kanske är det ändå inte något som jag kommer föredra i det långa loppet och i alla lägen (multiplayer tex) men det ser ut att vara väldigt genomtänkt och inte alls som något de bara slängt in vilket jag vara lite rädd för.

#blogg

Medlem
Video: Killzone 3 med Move ser ju riktigt kul ut

Jag vet inte jag, i FPS:en till Wii är det alltid jobbigt när man ska vända sig runt och det lär väl vara samma sak med Move.

Medlem

mjae, tycker kameran verkar ganska statisk.


signatur

I'm a snake, follow me!

Flakmonkey

Just den biten jag tycker att de trixat till rätt smart här, åtminstone om man ska tro filmen. Sen är det främst precisionen som jag stört mig på när det gäller wii och det är ju betydligt bättre här. Fast det är ju mest ett komplement som nog lämpar sig bäst för singleplayer iaf där jag ska ge det en chans

Medlem

Jag hoppas verkligen allt fler utvecklare utnyttjar Move till FPS och RTS genrena med möjligheter att anpassa efter personlig nivpå som visas i videon. Det skulle kunna öka eller göra tävlingar mer spännande att följa.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det ser ju rätt intressant ut, men jag klarar inte av mer nu (har kollat 6 min), känns som att han förställer rösten snarare än att han verkligen pratar på det där viset.

1
Skriv svar