Saknar PC-spelandet, plus fortsättning på förra inlägget!

Medlem
Saknar PC-spelandet, plus fortsättning på förra inlägget!

Jag har alltid först och främst varit en PC-spelare, men nu på sistonde har min gamla burk blivit lite för gammal. Därför har min Ps3 fått mer fokus och datorn har glömts bort lite grann. Igår var jag hos en kompis som precis har köpt sig en ny dator och Battlefield Bad Company 2, och vilken skillnad det är jämfört med att spela på konsoll! Flytet, kontrollerna och grafiken är överlägset konsollerna på alla plan. Det blev helt enkelt roligare att spela för mig då jag kan röra mig och sikta in snabbt på fienderna så mycket bättre än med en handkontroll...

Konsoller är bättre för plattformande, sandlådor och racing, men när det gäller pangarspel, både i första- och tredjeperson så är PCn överlägsen!

Så det första jag kommer att göra när jag väl har pengar till det, är att investera i lite nya delar till mina kära burk. Vem vet, det kanske bli lagom till TES V och Bf3 ^^

----------------------------------

Sen så måste jag göra en epilog om mitt förra blogginlägg. Tack vare ett blogginlägg från pixelpojken för ett tag sen så fick jag ett sånt sug att spela igenom Okami igen, så det håller jag på med för fullt. Det är helt enkelt ett av de bästa spelen som har gjorts, så om du inte har testat det, KÖP det på en gång!!

Jag har även äntligen tagit ändan ur vagnen och beställt Twilight Princess. Jag har gått och väntat på att det ska gå ner i pris, men bara för att det står "Nintendo" på omslaget så går det ner i pris i Valve-tid... Det kostar fortfarande över 600 kr i butik och runt 450 kr på nätet. Men nu är det dags att återigen erövra Hyrule, så snart jag har erövrat Nippon så att säga

#blogg

Flakmonkey
Saknar PC-spelandet, plus fortsättning på förra inlägget!

Håller verkligen med om att det är mycket roligare att spela FPS på PC ,speciellt när de ska liras online i singleplayer spelar det ingen som hels troll alls för mig... den stora nackdelen för mig med PC är dock allt "jobb" som måste läggas ner på att få det hela att fungera som det ska. Köp av hårdvara, installation, etc etc och inte ens då är det säkert att det kommer fungera...

Men inget snack om att det är underbart att lira på PC, men så länge jag inte lirar något FPS seriöst (klan, etc) så känns de thelt enkelt inte som att det är så mycket bättre än konsol för att jag ska orka lägga ner tiden och pengarna på datorn

Medlem

Jag håller med dig, man blir lätt lite lat av att spela spel på konsoll. Att det bara är att stoppa in skivan och köra igång direkt, utan att behöva installera och uppdatera mjukvara är oerhört skönt.
Men belöningen för att ha jobbat lite med PC:n är som sagt, en roligare upplevelse, förutsatt att man vet att datorn klarar av det...

Medlem

Det är en mer komplett arbetsstation också. Ah, nu fick jag lust att köra om Twilight Princess, vilket toppenspel det är. Jag är lite avundsjuk på dig som inte spelat det innan, du har hela äventyret framför dig!

Medlem

Om du inte har lirat igenom Okami, så lyd mitt råd och gör det 73mpl4r. Det är i samma stil som Zelda-serien, fast mer japanskt

1
Skriv svar