Shift 2 spinner loss i vår

Robot
Shift 2 spinner loss i vår

EA släpper releasedatumet och Need for Speed-namnet. Fira med att kolla in en ny trailer.

#ea, #shift-2-unleashed, #need-for-speed-shift


Medlem
Shift 2 spinner loss i vår

Motorljudet lät trevligt iaf men väntar nog på recension innan det blir köp.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Kommer man slippa betala extra för att köra online här, som med hot pursuit?

Medlem

Grafiken känns svår att klaga på men man får hoppas att spelkänslan håller samma klass. 1an var ett stort steg i rätt riktning men det kan fortfarande bli mycket bättre.

Medlem

"Pre-order the most realistic racer ever"?!!! Storhetsvansinne eller brist på insikt?

Möjligtvis ett av de mer korrekta på alla plattformar kan jag tänka mig, men att de skulle innehålla samma realism som de "simulatorer" som återfinns på PC har jag svårt att tro.

Medlem

Hmm undrar om de tillåter att man kan ändra knapp layouten på konsollversionerna, i ettan gick inte detta vilket förstörde hela spelupplevelsen för mig.
Bra motorljud och grafik men "The most realistic racer ever"... Tja vi får se, ettan var väl ett mellanting mellan arkad och simulator imo.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

ettan var det bästa need for speed jag kört så detta är väldigt lockande

Medlem

Tycker om att dom skriver ut "Actual gameplay" i trailern. Vore inte dumt om fler vågade visa vilket som är gameplay och CGI.

Medlem

"This is real racing" Oja, pröva köra sådär aggressivt i en simulator, game over man


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tyckte första shift var bra hoppas det här är ännu bättre

Medlem

Tyckte som många andra att shift var bra även om det kanske inte var det mest realistiska bilspelet jag har spelat

Medlem

Det ser häftigt ut precis som ettan men fysiken... för guds skull fixa fysiken, det ska inte gå att köra på det viset i en "simulator".

Avskydde ettan av denna anledningen, att force feedbacken var fruktansvärd hjälpte inte heller direkt.

Medlem

Så nu är NFS och Shift skilda spel?

Medlem

Verkar fortfarande som om bilarna snurrar runt mitten istället för att svänga med framhjulen. Det är kaxigt att kalla det för en realistisk simulator när det bryter mot naturlagarna mer än någon arkadracer jag någonsin sett.

Medlem

natogundalf om Shift är den mest orealistiska så har du inte kört många racinglir

Allmänt dock när såg ni senast ett racinglir som inte kallar sig realistiskt. Har för mig att även senaste Need for speed hot pursuit använder ordet real i någon form i sina annonser

Blimey eller numera SMS har ju gjort mer realistiska racing lir tidigare. Men Shift ska ju tilltala en bredare målgrupp och de är ju definitivt mer sim än det mesta i need for serien förutom möjligen Porsche Unleashed.

Shift var ett riktigt trevligt arkadlir dock. Även om det var lite uncanney valley när det vissa delar är sim och andra arkad. Finns moddar som ska öka realismen det orkade jag aldrig testa. Vore trevligt om de lyckas skala det hela bättre i tvåan. Måste ju gå att göra en IL 2 som kan locka både sim och arkadpublik.

Hur fungerade Shift i 3D för övrigt? Har en XL2410T på G så är hyfsad psykad över att kunna lira ett racinglir med så pass bra grafik i 3D. Det är inte så jäkla kul att häcka med ISI liren och DIRT 2/GRID ska inte fungera något vidare i 3D vad jag förstått.

1
Skriv svar