THQ: Call of Duty-skaparna kunde ha gått till oss

Robot
THQ: Call of Duty-skaparna kunde ha gått till oss

Bara en enda punkt som inte passade, säger THQ-chefen Danny Bilson angående värvningsförsöket av Jason West och Vince Zampella.

#thq, #call-of-duty, #electronic-arts, #infinity-ward, #activision, #respawn-entertainment


Medlem
THQ: Call of Duty-skaparna kunde ha gått till oss

Där ser man


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Inaktiv

THQ hade nog vågat experimentera lite också.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag gillar inte EA, men så farliga är dom inte.

Medlem

Hade hellre haft de hos THQ, men EA har lärt sig på senaste.. så i slutsats - skitsamma.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Intressant att THQ verkar locka etablerade utvecklare, varför är det så? THQ är varken stort eller släpper inte många bra spel.`

Till exempel så stack Patrice Désilets från Ubisoft för ett tag sedan för att starta THQ Montreal.

Medlem

Det känns lite som ett ryck på axlarna än så länge. Tills West/Zampella verkligen har visat upp något konkret så känns det omöjligt att värdera om det var rätt gå hit eller dit. Dock känns det positivt att de inte var beredda att sälja ut äganderätten för varumärket till distributören.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Japp det va längesen EA va skräp, men dom har städat upp sig ordentligt och de ska dom ha cred för.

Jag har inget emot EA, tycker dem satsar ändå dem bidrar med nya koncept också. Men det känns ändå som THQ ger ut mer unika spel, lite mer annorlunda spel. Men samtidigt har EA en mycket högre budget som gör att man kan ha många båtar igång samtidigt.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Hur kan ni tycka att dom har städat upp efter sig när dom bara släpper fail spel anledningen att företaget fortfarande lever är p.g.a sport spelen och sims resten är bara skit

Medlem

Äh funnX, jag gillade inte EA för heller. Men jämfört med hur dom var förut och idag är enorm. Du kanske är för ung för att minnas det, men så är det. Det går inte ens jämföra egentligen, EA har helt klart skärpt sig.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Omskrivningar för loggböckerna verkar det som.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Min version av "det finnsinga dumma frågor etc...." lyder:

"Det finns inga dumma utvecklare, bara dumma utgivare."

Men hur some helst tror jag att respawn gjorde rätt, det var ju trots allt Activision som drog ner CoD i smutsen...

Medlem

Tycker att ni borde göra en nyhet om detta FZ. Har vart uppe ett par timmar nu, är redan old tbh, men ser den inte här??

http://www.youtube.com/watch?v=VX9XYFJMobI
http://www.youtube.com/watch?v=VX9XYFJMobI
http://www.youtube.com/watch?v=VX9XYFJMobI

Medlem

Ja men dom kanske ville ha rätt till sina egna IP'n just för att dom vill slippa skiten med Activision igen. THQ chefen pratar bara för att höra sin egen röst.


signatur

---
Boo!

Medlem

jag fattar inte hur man som utgivare kan kräva att få äganderätten till IP, kom på något själva era penga galna idioter.

Dom ska vara glada att det finns kreativa människor som gör att de tjänar något överhuvudtaget. det är ju inte så att de arbetar ihjäl sig typ... skulle aldrig någonsin sälja något jag skapat. då får det hellre förbli outgivet.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar