Everquest 3 till Playstation 3?

Robot
Everquest 3 till Playstation 3?

När Sony uttalar sig om möjligheten till Everquest 3 för PS3 anar vi att de döljer en räv bakom örat.

#sony-online-entertainment, #everquest-3


Medlem
Everquest 3 till Playstation 3?

trevligt att de stora mmo titlarna börjar sprida sig till andra plattformar en PC nu för tiden. Sålänge det inte blir någon usel portning så

Medlem

fattar inte hur mmos ska fungera på konsol, jag menar, ps3 kontrollen/xbox kontrollen har ju typ 14 knappar o 2 spakar, och det ska räcka till att gå, hoppa titta, och sen att använda kanske 30 olika buffs, attacker etc


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

fattar inte hur mmos ska fungera på konsol, jag menar, ps3 kontrollen/xbox kontrollen har ju typ 14 knappar o 2 spakar, och det ska räcka till att gå, hoppa titta, och sen att använda kanske 30 olika buffs, attacker etc

Du vet la att det finns bluetooth keyboards och möss till ps3

Medlem
Skrivet av Annanaz:

fattar inte hur mmos ska fungera på konsol, jag menar, ps3 kontrollen/xbox kontrollen har ju typ 14 knappar o 2 spakar, och det ska räcka till att gå, hoppa titta, och sen att använda kanske 30 olika buffs, attacker etc

Inga problem, så länge de är smarta
Sacred 2 (A-RPG), Divinity 2 och Dragon Age går alla utmärkt att spela på konsol, i fallande skala. Fördelen du har med konsol är ju att du kan använda A, B, X, Y för vissa skills, RT + A, B, X, Y, LT+ A, B, X, Y, styrkorset etc.
Använder man den tekniken (användes i Sacred 2) får du 12 slotts för skills, och minst 4 för vapen med potential på 4 till. Sen har du left/right bumper, samt styrspakarna.
Totalt = 22 olika "snabbknappar"

Medlem

Vänta nu, var EQ3 SOE's kommande spel? Här gick jag o hoppades på Planetside Next..

Inaktiv

Tror inte mycket på det, det har ju talats om att Age of Conan mmo pc spelet ska komma till Xbox 360 under 2 års tid, men det händer inget.

Och även om nu ett avancerat mmo kommer till konsol så lär det bli handikappat, för på pc kommer ju alltid en massa tillägg som folk gör själva typ som på wow, extra program som gör att man lättare hittar ställen och prylar medmera.

Nu är det inte så att man inte vill ha MMO på konsol, tvärtom, har själv helt slutat lira på pc och vill inget hellre än att se mmo på konsoll.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Ser inte meningen med 30+ skills å spells som är typiskt för mmo's idag som i det stora hela gör samma sak men med mer eller mindre styrka och olika cooldowns. Plus att dom som lirar mycket tenderar att bygga macros för att dra ner på den mängden/göra det bekvämare.

Inte för att jag någonsin skulle röra EQ.

Medlem

Jaaa!

Har väntat länge på den här nyheten

Medlem

droppa konsoll iden.. MMO ska spelas på pc..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Epic fail waiting to happen!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

1
Skriv svar