Microsofts VD: "Xbox är ingen spelkonsol"

Robot
Microsofts VD: "Xbox är ingen spelkonsol"

Steve Ballmer ser Xbox 360 snarare som ett "underhållningscentrum för hela familjen". Med Kinect och familjevänliga spel ska de locka ännu fler användare.


Medlem
Microsofts VD: "Xbox är ingen spelkonsol"

Tycker playstation ligger lite i framkant på det här med att erbjuda mer än spel. Det är bättre än xbox hör och häpna

Medlem

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har inte dom sagt det där förr?? Eller var det PS3:an jag tänker på? Hursomhelst, problemet med MS och deras vilja att nå ut till så många som möjligt (breddar sig), är att man vill göra alla nöjda eller intresserade men i samma gång så blir inget riktigt bra för man kan aldrig göra alla nöjda. Så MS kan förlora på den strategin, mer än tjäna?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Dagens sanning!

Medlem

Han kanske är missnöjd för att han är en liten tonårs flicka innerst inne och gillar inte dans spelen Troligen är det så

D.K
Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Dagens sanning!

På vilket sätt? På grund av hårdvaran?
Är PS3 en wannabe BluRay-spelare då?

Medlem
Skrivet av D.K:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Dagens sanning!

På vilket sätt? På grund av hårdvaran?
Är PS3 en wannabe BluRay-spelare då?

Nej, wannabe mediacenter ^^

Medlem

Om inte Xbox 360 är en spelkonsoll.. vad fan är då en spelkonsoll?


signatur

Have a good time!

Medlem

Ett Wii


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

+1 .

Medlem

Vad är det med Sony och Micrsoft. De skapar något som de säger inte är en spelkonsol, fast alla andra säger att det är det. Vems röst har störst makt? Någon borde sätta ner näven i bordet och ge det en definition som duger åt alla, en gång för alla!!!

För mig är det en spelkonsol

Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Huuu så fel. Varför skulle Microsoft skapa en PC wannabe som dominerar den markanden med råge med sitt Windows? I alla fall när det kommer till spel och även i övrigt... i alla fall i detta landet.

Vad som lutar mer åt vilja vara PC-wannabe är väl PS3 isåfall. Och inget ont i det alls. Men Xbox stämmer inte in på det.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ne, det är ingen spelkonsoll helt klart. 8 bitars var en spelkonsol. Xbox är en tunna med skit

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Vad är det med Sony och Micrsoft. De skapar något som de säger inte är en spelkonsol, fast alla andra säger att det är det. Vems röst har störst makt? Någon borde sätta ner näven i bordet och ge det en definition som duger åt alla, en gång för alla!!!

För mig är det en spelkonsol

Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Huuu så fel. Varför skulle Microsoft skapa en PC wannabe som dominerar den markanden med råge med sitt Windows? I alla fall när det kommer till spel och även i övrigt... i alla fall i detta landet.

Vad som lutar mer åt vilja vara PC-wannabe är väl PS3 isåfall. Och inget ont i det alls. Men Xbox stämmer inte in på det.

Windows är inte en PC...
Windows är mjukvara, XBox360 är både och.

De konkurrerar knappast inte med varandra på något större plan...

Medlem
Skrivet av visan:

Tycker playstation ligger lite i framkant på det här med att erbjuda mer än spel. Det är bättre än xbox hör och häpna

Exakt vad jag var på väg att säga.

PS3 är till skillnad från X360 betydligt mer än bara en spelmaskin. X360 använder jag enbart till spel faktiskt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Vilken löjlig och menlös diskussion, ha det bra. Hej då!

Medlem

Om hans fru vill ha det måste ju ALLA tjejer vilja ha det? Sjukt konstigt att det slagit fel, jag förstår verkligen inte...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Vad är det med Sony och Micrsoft. De skapar något som de säger inte är en spelkonsol, fast alla andra säger att det är det. Vems röst har störst makt? Någon borde sätta ner näven i bordet och ge det en definition som duger åt alla, en gång för alla!!!

För mig är det en spelkonsol

Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Huuu så fel. Varför skulle Microsoft skapa en PC wannabe som dominerar den markanden med råge med sitt Windows? I alla fall när det kommer till spel och även i övrigt... i alla fall i detta landet.

Vad som lutar mer åt vilja vara PC-wannabe är väl PS3 isåfall. Och inget ont i det alls. Men Xbox stämmer inte in på det.

För att microsoft är så kåta i pengar? Dom gör en konsol som kostar högst 500 kr. att tillverka, sedan köper massa 10-åringar Xbox 360 och Black ops.

Vad man får av konsol: Skrikande ungjävlar, lagg, dålig grafik, betala 600 kr. per år för att spela online (:OOOOOOOOOOOOOO) inga mod möjligheter, inga dedikerade servrar... Listan kan göras lång.

Om man nu är en vuxen människa så borde man ha råd med en gaming-pc.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Dagens sanning!

Tvärtom.

Inaktiv

Jag har då inte direkt märkt någonting min Xbox360 är direkt bra på förutom att spela spel. Så dom kan kalla det vad dom vill, det är fortfarande en spelkonsoll.

Medlem

Tycker Xbox bara har spel på sin lista, inte så mycket hemabiosystem med ett Xbox, om man jämför med PS3.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Xbox 360 - Underhållningscentrum

Underhållningen består av spel

Xbox är ingen spelkonsol

Vafan är det jag läser?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av KlosterKatten:

Xbox är ingen spelkonsoll, det är en wannabe PC.

Dagens sanning!

Tvärtom.

Pc är wannabe xbox?


signatur

woop woop

Medlem

Det är en spelkonsoll för oss men inte för icke spelare(tex har nåra gubbs tydligen köpt ps3an för blurayen bara). Samma sak med pcn man säger t päronen att man ska "jobba ricktigt mycket" me pcn men sen spelar man endå 90% av tiden.

Medlem

de som sa detta först var sony om PS3an...väldigt länge sedan. Btw, kinect är bara en dyr eye toy som jag ser det som iallafall.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Haha, tänkte läsa igenom kommentarer för att se bra argument och det första man ser är "xbox är wannabe PC"?

Niiice.

Medlem

ska jag sitta och titta på film så anväder jag min blu ray hemmabio ingena jävla ps3 skit. sen ska jag spela då sitter jag med min 360 slim. och sig inte att ps3 e bättre för den är den inte.,

Skrivet av L00c0:

ska jag sitta och titta på film så anväder jag min blu ray hemmabio ingena jävla ps3 skit. sen ska jag spela då sitter jag med min 360 slim. och sig inte att ps3 e bättre för den är den inte.,

Det får du gärna tycka. Men att komma med argument som "ps3 är skit" visar hur gammal du egentligen är.

Medlem

Jag säger bara Playstation Home!

Edit: troll troll


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av DrToker:

Vilken löjlig och menlös diskussion, ha det bra. Hej då!

+1

12
Skriv svar