Den Politisk-Inkorrekta trenden

Medlem
Den Politisk-Inkorrekta trenden

Först vill jag påpeka att det jag skriver nedan är mina egna upplevelser och åsikter, jag ber om ursäkt ifall någon kan tycka tråden är onödigt eller inlägget nedanför för lång, men jag har en stor lust att få skriva av mig, och kanske till och med öppna upp en diskussion om det här

Jag gillar inte hur en del av det svenska samhället blivit dem senaste åren, jag menar jag tar en snabb titt på sidan flashback och allt jag ser och läser handlar om raser, invandrare och om hur dumma och idiotiska dem är.
Så fort någon påpekar att livet inte handlar om att man är svensk eller utländskt vit eller brun så kommer någon med "motargumentet" att man är för politiskt korrekt..

Det verkar ha blivit en otroligt stor trend med att vara anti PK(politiskt inkorrekt).. bland många människor i sverige

jag citerar från Wikipedia om vad min definition av PK betyder

Citat:

Politisk korrekthet (ibland förkortat PK eller pk) är en kritisk term som ofta används om ett medvetet införande av nya uttryck, vars syfte är att förändra attityder eller vara så neutrala som möjligt. Begreppet används också överfört om åsiktsströmningar som av kritiker anses göra anspråk på att vara de enda godkända och rumsrena.

att vara Politiskt Inkorrekt betyder alltså att man inte använder rumsrena förhållanden för att rapportera ut till omvärlden. man döljer inte personens identitet när det gäller brotts rubriceringar till exempel.

Men förändrar inte detta heller attityder?

Jag har inget emot politiskt inkorrekta nyheter, ibland vill jag veta vem person som gjort X brottet är eller vart han kommer ifrån ursprungligen.
Men det verkar som folk myntar ordet PI enbart för att få en chans att provocera och ventilera sina egentliga åsikter, är det verkligen rätt att kalla en person för neger bara för man föredrar att vara politiskt inkorrekt?
Jag har märkt att många från mitt jobb och andra delar av det samhället jag lever i börjat använda ordet politiskt inkorrekt bara för ha en "rättighet" att kalla folk för neger eller blatte eller uttrycka stereotypiska fördomar.

jag tycker det är så jävla tramsigt och enbart ren jävla främlingsfientlighet..

Är man inte främlingsfientlig om man måste insistera att kalla en svart man för neger eller med glädje uttrycka ordet blatte till en utländskt person som precis gått förbi?

Och när jag nämner min åsikt om det så kör dem den vanliga, men du är ju för fan bara FÖR politiskt korrekt.. jag vet inte men jag blir bara förbannad av detta, jag skäms att leva i ett samhälle där vad jag förr ansåg vara vanliga människor kliva in och ta en roll som bara dem mest extrema hade för ett par år sen men utan att dem inser det..

Jag undrar bara vart moralen tagit vägen från dessa människor för dem verkar ju öka för var dag som går och det verkar bara bli mer och mer accepterat i det öppna samhället och speciellt bland ungdomar..

ungdomar som ska forma detta land dem närmaste åren..


signatur

Suup homie

Medlem

Du sa det mesta jag tänker och tänkt sen tja min uppväxt.

Dom flesta här vet vad jag tycker om smygrasim/rasism och främlingsfientlighet så tänker inte säga så mycket mer.

Men du har rätt varför ska det vara så svårt att ta lite hänsyn ,skit vad andra länder gör eller inte gör bara intressant hur vi i sverige gör.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av weizenbier:

ungdomar som ska forma detta land dem närmaste åren..

Precis.. så öppna dina ögon. Inte särskilt smart att vara blåögd och naiv.
Ska våra barn växa upp med gängvåld, droger, karteller, trafficking, skottlossning dagligen i vissa städer, samt ett Sverige utan identitet och "töntiga saker som Midsommarafton?"

Titta tillbaks 15 år i tiden, hur mycket gängvåld hade vi då? Hur ofta läste man om skottlossningar mot polisen, avrättningar mitt på ljusa dagen, lagning, videoklipp på internet där icke svenskar slår ned folk hej vilt, black cobras, naserligan, fucked for life, southside pushers, orginal gangsters, självmordsbombare, hot mot journalister, bilbomber osv.
Kriminaliteten har exploderat lavinartat i Sverige dem senaste 10-15 åren.
Viss av er kanske inte minns det.. jag är gammal gubbe (37 år) och jag har verkligen sett förändringen från när jag var ung. Många av er har växt upp med samhället som det sett ut dem senaste 15 åren.. så för er är det vardagsmat.
Men är man sjuttiotalist eller äldre så spyr man fan varenda gång man läser nyheterna... bara hemskheter.

Ska det vara så i lilla Sverige?

Det är farligt i Sverige.. här och nu. Sådant här pågår utanför din dörr dagligen.. öppna ögonen för fan.

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
-Mona Sahlin i ett tal inför Turkiska
ungdomsförbundets tidning Euroturk i mars 2002.

"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."
-Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en intervju
i Göteborgs-Posten den 22 oktober 2000.

"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."
-Källa: Expressen den 26 juli 2002.

Att vara racist är fel, att hata människor för att dem har en annan etnisk bakgrund är korkat. Jag har kollegor och nära vänner med annan etnisk bakgrund.. till och med dem säger att det är helt jävla sjukt i Sverige idag. Och det är SVERIGES jävla fel.
Fega politiker.. vågar inte säga stop till invandringen. Rädda för att bli kallade racister.
Istället tar vi hit massor av invandrare, sätter dem i en betong förort med en kolsvart framtid.. jo man tackar.. tack Sverige.

Nu helt plötlsigt ska kommunerna göra massor.. och då blir det fel.
http://allehanda.se/start/solleftea/1.2630394-brist-pa-bostad...

Och för att citera någons inlägg:
""Kommuner och landsting skall behandla sina medlemmar lika, om det inte finns sakliga skäl för något annat", står det i Kommunallagens andra kapitel, andra stycket. Så det är bara att gratulera alla Sollefteåbor som nu kommer att få varsin bostadsrätt av sin kommun. Vill man överklaga ett kommunalt beslut gör man det enligt kap. 10 i samma lag. "

Varför tar aldrig Sverige hand om sina egna?

Hur ofta har ni sett TV4 ha en gala med maaaaassor av kändisar för att samla in pengar till dem cirka 20.000 hemlösa i Sverige?
NEVER.. varför?.. dem om några borde få hjälp.. men NEEEEEJ DÅ, vi startar en insamling till alla andra länders problem och katastrofer istället.. JA, det gör vi!

Så här är det.. Sverige har varit skyddade från sådant här hela tiden, nu har vi kommit ifatt. Nu kan vi inte vara den där naiva lilla pojken som man kan lura in på konsum att köpa flensost och sedan skratta gott åt det.

Det är allvar där ute nu...


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det är verkligen synd att Mona Sahlin av alla stolpskott fått sätta tonen i debatten.

Min perosnliga övertygelse är att samhället är ett "offer" för den globalisering som fullkomligen exploderat de senaste 20 åren.
En ökad rörlighet av människor och varor på både rätt och fel sida av lagen förändrar ett samhälle, varesig man vill det eller inte. Kraven på ekonomisk tillväxt förvandlar allt till oigenkännlighet.

Och sålänge som ledordet är "tillväxt" så kommer friktioner och problem att öka.
Sverige är en del av världen. När världen förändras så förändras Sverige med.
Tiden då Sverige var en "oberoende" bubbla i en värld av kaos och oroligheter är sedan länge förbi.
Gårdagens lösningar ger jag inte mycket för längre. I en ny tid så krävs nya lösningar.

Tanken om den Eviga Tillväxten kommer att driva fram ännu fler förändringar. I takt med att ändliga resurser förbrukas just för tillväxtens skull så kommer oroligheter och våld att driva ännu fler människor och varor i nya mönster.

Hur har man löst det tidigare?
Svaret är som jag menar ovan, det finns ingen "gammal" lösning, utan det måste till en ny.

Det tydligaste exemplet i direkt närtid är Peak Oil, dvs, den brytpunkt där det inte längre är lönsamt att utvinna olja.
Andra exempel är europeiska ländernas ekonomiska kriser.

Nu kommer det låta förbannat dramatiskt, men det _måste_ till ett paradigmskifte inom 50-70 år.
Jag tror att väden dit kommer kantas av ännu mer våld, krig, flyktingströmmar och humanitära katastrofer.
Vad händer då oljan i Mellanöstern inte längre är lönsam att utvinna? eller att Kinas ekonomi börjar visa tecken på att stangera?

Det här är min teori om en bidragande orsak till att jag upplever att tillvaron har förändrats. Jag återkommer!

Jag är också övertygad om att politiskt korrekthet är hindrande för utveckling. Allt ska kunna diskuteras, men det gäller att vara jävligt försiktig med och hur man säger saker
I min uppfattning så har "PK" kapats av framförallt rasister/senofober (alltså den riktiga varianten, inte pseudo-rasister/xenofober som ex SD. Med den "riktiga" varianten menar jag folk som på full allvar tror att hudfärg har med intelligens eller att icke-kristna skulle vara genetiskt betingade att vara våldsamma osv etc mm. Ni fattar. SD tänker ju sig ändå släppa in invandrare och flyktingar.)

Annars tycker jag tråden verkar ungefär så där lagom som man alltid hör "snacket på stan" gå.

Tråden kommer bli skitbra. Jag hänger på!


signatur

Dryg och bitter.

AG
Medlem

SD är ju det 4 största partiet nu. fick 12 procent på min skola,

Medlem

På din skola ja. Enl SKOP 7.2%


signatur

Dryg och bitter.

AG
Medlem
Skrivet av Nestor:

På din skola ja. Enl SKOP 7.2%

Det var under genomsnittet har jag för mej.

Medlem

Som vanligt så kidnappades en intressant tråd av sverigedemokrater och bytte innebörd helt och hållet. Från en diskussion om uttrycket "politisk (in)korrekt" till ren och skär SD-propaganda.

Sorgligt.

@weizenbier, jag håller helt med dig och upplever exakt samma sak. Att anklaga sin meningsmotståndare med uttryck som "äh du är ju bara politiskt korrekt" är ett uttryck för att man saknar argument eller vilja att ta tag i frågan med ett öppet intellektuellt sinne. De gör det så att man framstår som att man inte har en egen åsikt utan bara kopierat en vedertaget och förljugen samhällssyn, vilket inte kan vara längre ifrån sanningen.

Och förresten, jag är också en 70-talist över 35 år och att börja jämföra min världsbild nu och för 15-20 år sedan är enormt okunnigt. Jag känner till mer kriminalitet i samhället nu för att jag är oändligt mycket mer intresserad av samhällsfrågor nu än när jag var tonåring. Jag hör talas om mer hemskheter i samhället nu för att jag läser nyheter med mycket mer granskande ögon nu än när jag var tonåring. Jag kan se social utveckling på ett mer rättvist sätt nu för jag har ett avsevärt mycket mer utvecklat sinne för konsekvensanalys nu än när jag var tonåring.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av AG:
Skrivet av Nestor:

På din skola ja. Enl SKOP 7.2%

Det var under genomsnittet har jag för mej.

Helt off-topic egentligen, men på min skola drog dem hem hela 25%. Det var då delad förstaplats med Socialdemokraterna.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Wow Bent Toe.. Det där var verkligen off topic.. och
jag vet inte hur du tolkade min text med tanke på det massiva inlägget du skrev, du jag skulle jätte gärna vilja svara på alla dina punkter för dem är intressanta, men jag finner faktiskt inget där förutom kanske just vardags rasismen som passar in i denna diskussions tråd.

Men det är inte vardags rasismen i sig jag egentligen vill diskutera, utan hur att jag tycker det blivit en trend att folk myntar termen politiskt inkorrekthet för att försvara sina främlingsfientliga åsikter eller tro sig har en rättighet att uttrycka sig verbalt förnedrande bara för man är PI

Och hur jag uppfattar att hela trenden bara växer och blir mer folkligt accepterat

är PI nya ordet för rasism? för det börjar kännas så med tanke på folket som använder det

Skrivet av Nestor:

Jag är också övertygad om att politiskt korrekthet är hindrande för utveckling. Allt ska kunna diskuteras, men det gäller att vara jävligt försiktig med och hur man säger saker

Jag håller verkligen med här, politiskt korrekthet kan hämma utvecklingen, för det kanske förhindrar att hela diskussionen går fullt ut.
så jag har absolut inget emot till exempel politiskt inkorrekta nyheter

Men känns lite som folk tror det är okej att uttrycka sig som en 15 åring med ADHD bara för man är politiskt inkorrekt, uppenbarligen förstår dem inte riktigt vad termen betyder

Skrivet av Nestor:

I min uppfattning så har "PK" kapats av framförallt rasister/senofober (alltså den riktiga varianten, inte pseudo-rasister/xenofober som ex SD. Med den "riktiga" varianten menar jag folk som på full allvar tror att hudfärg har med intelligens eller att icke-kristna skulle vara genetiskt betingade att vara våldsamma osv etc mm. Ni fattar. SD tänker ju sig ändå släppa in invandrare och flyktingar.)

Jag tycker det blir mer vanligt bland dem mer vanliga människorna att mynta hela grejen i alla fall i verkliga livet ,men ja visst dem extremaste har ju en helt annan uppfattning av vad PK står för..


signatur

Suup homie

Medlem

Vet i fan.. klockan var sent och jag läste ditt inlägg gällande ungdomar som skall forma landet.. sen bara började jag skriva.

F'låt.. gick lite offtopic. My bad.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Nestor:

Det tydligaste exemplet i direkt närtid är Peak Oil, dvs, den brytpunkt där det inte längre är lönsamt att utvinna olja.

Peak Oil är den tid då det vänder och oljeproduktionen minskar. Detta kommer inte leda till mindre lönsamhet, tvärtom.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

tycker inte man ska ta flashback som exempel där finns det ju bara nästan idioter sen länge.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

tycker inte man ska ta flashback som exempel där finns det ju bara nästan idioter sen länge.

Flashback är dock en av sveriges absolut mest besökta sidor och innehar en väldigt bred variant av olika typer av människor sen är det oftast idioterna som syns mest ja,

att jag tog fram flashback som ett exempel var väl mer som en parallel till att PI/PK diskussionerna som man oftast bara kunde hitta på sidor som flashback tagit sig från internet ut till verkliga livet runtomkring i allmänheten, om det är bra eller dåligt vet jag inte, dock tycker jag det är negativt att folk kör samma stil av att tro sig ha en rätt att använda termen politiskt inkorrekt bara för man till exempel vill uttrycka sig främlingsfientligt


signatur

Suup homie

Medlem
Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Nestor:

Det tydligaste exemplet i direkt närtid är Peak Oil, dvs, den brytpunkt där det inte längre är lönsamt att utvinna olja.

Peak Oil är den tid då det vänder och oljeproduktionen minskar. Detta kommer inte leda till mindre lönsamhet, tvärtom.

Poängen är att det är ohållbar att basera ett system som framhålls som "oändligt" på en ändlig resurs.

Jag håller med TS, det tog inte lång tid innan titeln på tråden togs som ursäkt att skriva SD-propaganda.
Vilket dessvärre får ses som symptomatiskt för hela begreppet.

PK-fri diskussion och utveckling kan _aldrig_ existera sålänge som "vissa"(ni VET vilka) använder det som en ursäkt för ren och skär rasism.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Håller helt klart med. Just på flashback ska alla vara så anti-pk. Som en sorts klubb där allt som är politiskt korrekt är av ondo. Anser sig nog vara internetrebeller medan de ändå bara är en stor flock som följer forumets normer.

Visst är inte allt för politisk korrekt heller i vissa sammanhang, men jag försöker se saker ur ett objektivt perspektiv och inte bara döma ut allt som anses vara PK på förhand.

Medlem

Jag räknas väl till en av dom som avskyr PK, i vissa fall. Debatten ser ju annorlunda ut i Norge och Danmark. Själv tycker jag vi kan vara lite mer öppna och ärliga som dom är i deras media.

Men jag är inte heller den som sitter och endast läser PI heller. Den enda tidningen jag läser nu för tiden är dock SVD.

Citat:

Är man inte främlingsfientlig om man måste insistera att kalla en svart man för neger eller med glädje uttrycka ordet blatte till en utländskt person som precis gått förbi?

Fast det där anser jag inte så PI direkt. Det är för en självklarhet att man inte gör så. Alla förtjänar att bemötas med respekt. Det är inte direkt så PI skriver neger och blattar i sina nyheter. (jo jag har läst där).

Det jag avskyr är såna här uttalanden:

Citat:

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
-Mona Sahlin i ett tal inför Turkiska
ungdomsförbundets tidning Euroturk i mars 2002.

"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."
-Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en intervju
i Göteborgs-Posten den 22 oktober 2000.

"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."
-Källa: Expressen den 26 juli 2002.

Det blir jag upprörd över. Hur man genom en politisk korrekthet alltid ska trampa ned på Svenskar. Dom ska veta att dom inte betyder ett skit, dom är en folkgrupp som inte betyder någonting.

Och jo, jag avskyr rasism.

Det finns några intressanta filmer om ämnet.

Andre Geim nobel pris-tagare talar om hans egen syn på PK.

De som kritiserar PK behöver inte nödvändigtvis vara främlingsfientliga. Som klippet ovan.

Ett annat exempel är följande:

Min arbetskollega är en invandrare och han gör oftast bättre jobb än lata Svenskar!

Det skulle dock vara oerhört rasistiskt och PI att säga motsatsen. I praktiken borde det vara lika fel att säga så som det vore att säga motsatsen.

PK som man talar om, visar ofta dubbelmoral. Det är väl det man är upprörd över.

Medlem

bent toe:
jag kan sucka till ibland när de skett inbrott i källaren hos nån granne, nästan så man att man börjar fundera vart den här världen är på väg.
Samtidigt när jag tänker efter så är det i alls lika stökigt där jag bor nu jämfört med det område jag bodde i min ungdom för 15-20 år sen.
Knarkhandel i centrum, stulna bilar, bilbränder, våldsbrott, gängbråk, hot.
Detta var vardag för mig... men sanningen är att det fortfarande är vardag för många.
Jag menar jag kan inte känna av att det blivit värre. Det har varit så i minst 15-20 år. Kanske uppmärksammas det mer idag än då, vad vet jag. Jag tror att någon statistiknisse kan svara mer exakt på det istället för att vi ska sitta här och göra personliga bedömningar.

ang. politiskt inkorrekt, när jag hör det så tänker jag på obekväma saker som dom flesta helst inte vill befatta sig med, för att alla är så pk.. det är nästan som att pk kan vara en kuliss ibland, man vill hålla sig inom ramarna eftersom det inte är riktigt socialt accepterat att komma med obekväma uttalanden. Där kan tex smygrasism florera starkt. Den kommer sällan till uttryck bara.
Låter som det är en motvåg på väg, de med obekvämma åsikter vill komma fram i ljuset vilket i sådana fall är bra i längden, öppnare och rakare debatter. Men det ska ju inte bara räcka med att säga "du är så pk"..

Nestor, jag tror du så gott som slog spiken i kistan om den eviga tillväxten. Hur vi haft/har det är inte hållbart i längden, det kommer att kräva nya lösningar.


signatur

thank you, come again

Medlem

Personligen tycker jag ofta att PK är fruktansvärt provocerande, speciellt när det är uppenbart att personen upprepar något de hört en PK-guru (mona eller fredrik spelar ingen roll) säga. Uppenbarligen skiljer sig min uppfattning från många andra här. Där jag ser PK som ett billigt trick för att få rätt i en fråga man inte kan argumentera för, ser tydligen många det istället som att personen som ifrågasätter flosklerna är den som kör med billiga trick.

Att det skulle vara "rasisternas" fel att PK existerar kan jag inte alls förstå. Om man känner att man inte kan bemöta ett "rasistiskt" (otroligt misshandlat och tunnt begrepp) argument med annat än politiskt korrekta ramsor man lärt sig utantill bör man överväga att antingen ändra åsikt eller helt enkelt lämna över diskussionen åt någon som kan. Detta gäller i högsta grad de partiledare som t.o.m. efter att SD kom in i riksdagen vägrade ta en diskussion. För övrigt är politisk korrekthet något som är lika etablerat inom andra områden och alltså inte på något sätt unikt för ras/invandringsfrågor.

Skrivet av Fargo:

Andre Geim nobel pris-tagare talar om hans egen syn på PK.

De som kritiserar PK behöver inte nödvändigtvis vara främlingsfientliga. Som klippet ovan.

ursäkta offt, men jag måste passa på att tacka för att du länkar upp ett klipp som jag lagt upp


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Personligen tycker jag ofta att PK är fruktansvärt provocerande, speciellt när det är uppenbart att personen upprepar något de hört en PK-guru (mona eller fredrik spelar ingen roll) säga. Uppenbarligen skiljer sig min uppfattning från många andra här. Där jag ser PK som ett billigt trick för att få rätt i en fråga man inte kan argumentera för, ser tydligen många det istället som att personen som ifrågasätter flosklerna är den som kör med billiga trick.

Att det skulle vara "rasisternas" fel att PK existerar kan jag inte alls förstå. Om man känner att man inte kan bemöta ett "rasistiskt" (otroligt misshandlat och tunnt begrepp) argument med annat än politiskt korrekta ramsor man lärt sig utantill bör man överväga att antingen ändra åsikt eller helt enkelt lämna över diskussionen åt någon som kan. Detta gäller i högsta grad de partiledare som t.o.m. efter att SD kom in i riksdagen vägrade ta en diskussion. För övrigt är politisk korrekthet något som är lika etablerat inom andra områden och alltså inte på något sätt unikt för ras/invandringsfrågor.

Skrivet av Fargo:

Andre Geim nobel pris-tagare talar om hans egen syn på PK.

De som kritiserar PK behöver inte nödvändigtvis vara främlingsfientliga. Som klippet ovan.

ursäkta offt, men jag måste passa på att tacka för att du länkar upp ett klipp som jag lagt upp

Först vill jag säga att jag håller med dig helt och hållet.

Och varsågod. Visste inte att det var ditt, var bara ett väldigt intressant och bra klipp. Få får chans att utala sig om "PK" i Sverige. Här hade vi en smart kille som tog tillfälle i akt :).

Medlem

PK är precis lika dumt som lagar skrivna av gud. Regler som man ska följa bara för att man ska det. Regler och åsikter som inte kan motiveras borde inte få uppmärksamhet


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tycker det här debattinlägget av Erik Fichtelius, vd UR, Cecilia Bäcklander, programchef UR, och Anna Birgersson-Dahlberg, redaktionschef UR, kan knytas an till topic.
I alla fall av min erfarenhet kan de som förespråkar "politisk inkorrekthet" ofta kopplas till personer vilka benämner sig själva eller den grupp de anser sig tillhöra som "fria", "patriot", och kanske framför allt "nationalister".

http://www.dn.se/debatt/rasister-pa-natet-forsoker-skramma-me...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Läste det inlägget tidigare idag också, det är lite skrämmande om man börjar läsa igenom alla kommentarer dom har fått.

Medlem

Som gedigen nättidningsläsare går jag ofta även igenom en del kommentarer. Och det är absolut inget ovanligt. Och man känner igen mönstren som de beskriver i debattartikeln.
Om sedan det är "troll" eller faktiska åsikter som kommer fram kan nog vara svårt att kontrollera, men det har absolut växt med tiden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Som gedigen nättidningsläsare går jag ofta även igenom en del kommentarer. Och det är absolut inget ovanligt. Och man känner igen mönstren som de beskriver i debattartikeln.
Om sedan det är "troll" eller faktiska åsikter som kommer fram kan nog vara svårt att kontrollera, men det har absolut växt med tiden.

Ja undra varför det blir så? Självklart måste man tycka som tidningarna,annars e man ju rasist.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Som sagt, när blev PK en täckmantel för främlingsfientlighet?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Väldigt intressant tråd tycker jag. Anledningen att många "Svenssons" gillar att vara politiskt inkorrekta tror jag beror på att det är ett sätt att visa sitt missnöje mot alla politikersvin som bara står och ljuger hela dagarna.

Nu kanske jag har fel definition här men för mig är politiskt korrekt att bara säga det man vet att massan vill höra och sedan bre på ett leende som är så falskt att man riktigt ser hur varenda muskel i ansiktet är inställd att göra exakt som man har tränat.

Att vara politiskt inkorrekt är för mig att säga vad man egentligen tycker och inte bara ställa sig i ledet där alla med samma åsikt har samlats.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Ja undra varför det blir så? Självklart måste man tycka som tidningarna,annars e man ju rasist.

Du får gärna visa vart jag skriver att man självklart måste tycka som tidningarna. Det jag påpekade är just att sådana rasistiska och odemokratiska kommentarer flödar på de stora tidningarnas kommentarsspalter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tror, för att spara tid, att jag låter Nestor föra min talan.

Men... Vet inte om det hör hit riktigt men jag måste ändå uttrycka min avsky mot alla i "PK-bubblan".

Jag har heller aldrig reflekterat över en koppling mellan rasism och "IP" - Jag är väldigt IP och inte rasist.

Tycker för övrigt att Bent toe hade mycket bra att säga, OT eller inte.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar