Gediget arbete bakom ljudet i Skyrim

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av kebbe:

De kan arbeta hur mycket som helst med ljudet, är det 4 röstskådespelare som gör all dialog blir det ändå skit.

dom har iförsig gått ut med att dom kommer ha mycket fler röstskådespelare till skyrim än vad dom haft tidigare, men tack för dom visdoms orden.

"Mycket fler" säger ingenting. Dubbla antalet röstskådespelare är t.ex. många fler än i originalet men det är fortfarande för få.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Call of tuty:

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

Jo visst är det trevligt med tonvis med röster - dock betyder det stora utgifter för företaget.

Om bioware har råd borde Bethesda Softworks ha råd deras spel har ju sålt bra vad jag vet.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Lite coolt att Max von Sydow är med och gör en röst i spelet!

Nej, det är inte "lite" coolt.

Det är såinihelvetesjävlafuckingkaozcoolt! Max von Sydow är kung.

Såg det på Feber.se igår... Varför har du alla spelnyhter först?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Såg det på Feber.se igår... Varför har du alla spelnyhter först?

Nyheten kom igår, 17:53 du är en dag sen här also.

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Call of tuty:

Tusan, ska de bara använda en röstskådespelare per ras igen? :/ Var så tråkigt när man pratade med massa olika människor i Oblivion, och man kände igen samma röstskådespelare igen och igen... Trodde de skulle använda lite fler i Skyrim, men verkar ju inte så :/ Inte som i Mass effect 2 där listan för röstskådespelare är en jäkla mil lång.

Riktigt vackert annars! När man fick lyssna på soundtracket i slutet av sista filmen var det riktigt så man rös till! Fy f*n va vackert!

Jo visst är det trevligt med tonvis med röster - dock betyder det stora utgifter för företaget.

Om bioware har råd borde Bethesda Softworks ha råd deras spel har ju sålt bra vad jag vet.

Jag sa inget om att de inte hade råd - jag sa att det blev avsevärt mycket dyrare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Intromusiken till Morrowind är fortfarande den bästa spelmusiken någonsin...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Om ljudet blir dåligt så vet vi vem vi ska skylla på Ska jag va ärlig så märkte jag typ knappt att de va så få röster i tes4.. Jag va så inne i spelet så tänkte aldrig på de xD Men ibland hörde man ju de


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Ish
Medlem

Grymt att dem har med Sydow! 82 i April blir gubben hehe.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Inaktiv

Första skärmbilden och information om spelmotorn är uppe på Gameinformer nu.

http://www.gameinformer.com/games/the_elder_scrolls_v_skyrim/...

http://i.imgur.com/rBcYJ.jpg

12
Skriv svar