The Dream Machine

Robot
The Dream Machine

Ett svenskutvecklat indieäventyr av lera i en vanlig vardag? Kan det vara något? Ja, absolut!

#cockroach


Moderator | Testpilot
The Dream Machine

Gillar inte när spel släpps i fem delar... Ser heller att dom lägger ihop alla och man köper allting på en gång. Borde inte det göra allting bättre? Visst dom får in pengar snabbare på detta vis men nej jag gillar det inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

inte hört talas om, men det verkar ju lovande

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte när spel släpps i fem delar... Ser heller att dom lägger ihop alla och man köper allting på en gång. Borde inte det göra allting bättre? Visst dom får in pengar snabbare på detta vis men nej jag gillar det inte.

Jag kan hålla med dig. Det känns jobbigt att behöva vänta ett halvår innan det hela summeras.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte när spel släpps i fem delar... Ser heller att dom lägger ihop alla och man köper allting på en gång. Borde inte det göra allting bättre? Visst dom får in pengar snabbare på detta vis men nej jag gillar det inte.

Jag kan hålla med dig. Det känns jobbigt att behöva vänta ett halvår innan det hela summeras.

Om det inte tar mer än ett halv år vilket jag är rädd att det oftast gör... Kolla bara på Sonic 4 Episode 1.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte när spel släpps i fem delar... Ser heller att dom lägger ihop alla och man köper allting på en gång. Borde inte det göra allting bättre? Visst dom får in pengar snabbare på detta vis men nej jag gillar det inte.

Jag kan hålla med dig. Det känns jobbigt att behöva vänta ett halvår innan det hela summeras.

Om det inte tar mer än ett halv år vilket jag är rädd att det oftast gör... Kolla bara på Sonic 4 Episode 1.

I det fallet är det bara konstigt att det heter Episode 1, för mig kändes Sonic 4 komplett. Åtminstone som nedladdningsspel betraktat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

D här är ricktigt bra jag har klarat dom 2 första delarna av 5. Jag tycker att d e skönt att dom släpper delarna olika tider. Men d e lite sent å släppa sista delen i aug.

Medlem

Ser väldigt vackert ut.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

vart hittar man spelet?

Medlem
Skrivet av Alienshade:

D här är ricktigt bra jag har klarat dom 2 första delarna av 5. Jag tycker att d e skönt att dom släpper delarna olika tider. Men d e lite sent å släppa sista delen i aug.

Vad är det som är skönt med det? Förklara gärna.

Medlem

Det här med delar är nog för att sänka "tröskeln" för den återuppstående adventure-genren (vilket är helt fantastiskt då den är så bra) som varit mer eller mindre död i tio år.

Det är lättare att få någon att spontanköpa en del för 100(?) kr än ett helt spel för 500(?)kr.

Medlem

Synd att det inte finns på steam. Skulle vara mera benägen att köpa det om det fanns där.

Avstängd

förstår inte vad folk klagar över, runt 140kr för alla kapitel. Jag kan tänka mig att tiden att göra kapiteln tar avsevärt mycket längre tid när de animerar allt i lera än dataanimationer. Grym idé. Se så skänk lite pengar nu och få spelet på köpet.

Medlem

Spelade nyss klart kapitel 4 utav denna serie, är helt tagen utav hur bra det är. Förstår inte varför spelet inte är större.

Det är det bästa point'nclick äventyret som kommit ut i modern tid med smarta pussel, otäck atmosfär och fantastiskt spännande story.

Spelet har utöver det en subtil och rolig humor, samtidigt som den har en mycket djupare filosofisk mening om livet, drömmar och den bistra verkligheten.

Förstår inte hur folk kan tycka det är rimligt att ge Tim Chafer 3,3miljoner att slarva bort men inte ge Svensk Indie 100kr.

En annan grej med, spelet är ännu ett exempel på hur spel kan vara konst och berör betydligt djupare än "Dead Esther" som det blev sånt ramaski om.

Kapitel 4 släpps på steam imorgon, så kör bundlet och se om du hinner klara 1-2-3 tills dess. Jag tvivlar på att du är smart nog :>


signatur

iObject!

1
Skriv svar