"Crysis 2 behöver toppbetyg"

Robot
"Crysis 2 behöver toppbetyg"

Om ett spel ska få genomslag behöver det få snittbetyg över 90 %. Den åsikten har producenten för Crysis 2. Behöver ni fråga hur högt på betygsskalan han siktar?

#crysis-2, #crysis


Medlem
"Crysis 2 behöver toppbetyg"

Stämmer att du behöver över 90/100 för att inte bli sågad nu för tiden. Bisarrt är det. Det är som om det är omöjligt att gå under 70 och det är bara 80-100 som betyder något. Skalan för betyg är helt fucked. Kan lika gärna skapa en 0-30 skala istället..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

kan väll inte vara svårt att göra ett bättre spel än dom gjorde förra gången,, de ända bra med de var att de blev en bechmark.

Medlem

Tror inte riktigt på Crysis 2.. dessvärre. Grafiskt lär det ju vara ursnyggt, men storyn sofar verkar lite vek. Men hoppas jag har fel


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

På vilket sätt skulle Crysis 2 kunna bli bättre än ettan nu när det har blivit ett konsoll-spel?

Grafiken är sämre. Ljudet är sämre. Animationerna är sämre. AIn är sämre. Borta är dom enorma kartorna. Borta är den fria, nästan sandbox-liknande spelstil som Crysis 1 blev känd för.
Borta är dom så fantastiskt (man stannade upp och trodde inte sina ögon) vackra natur scenerna.
Det enda som finns kvar är det taktiska användandet av The Suit.

Grattis alla konsollspelare. Ännu ett superspel från PCn som nu blir en medioker Halo-klon så att ni ska kunna spela det.

Medlem
Skrivet av Securion:

På vilket sätt skulle Crysis 2 kunna bli bättre än ettan nu när det har blivit ett konsoll-spel?

Grafiken är sämre. Ljudet är sämre. Animationerna är sämre. AIn är sämre. Borta är dom enorma kartorna. Borta är den fria, nästan sandbox-liknande spelstil som Crysis 1 blev känd för.
Borta är dom så fantastiskt (man stannade upp och trodde inte sina ögon) vackra natur scenerna.
Det enda som finns kvar är det taktiska användandet av The Suit.

Grattis alla konsollspelare. Ännu ett superspel från PCn som nu blir en medioker Halo-klon så att ni ska kunna spela det.

Haha, AIn kan ju knappast bli sämre än AIn i crysis.
Ljuder var inget speciellt, inte heller animationerna.

Att ettan överhuvudtaget kan ligga över 80 är ju ett halvt mysterium, men tvåan kommer säkerligen hamna på 90+, tråkigt men det är så det funkar idag.

Medlem

Om de inte totalt klantar till det och gör konsollsoppa av det, så tror jag att Crysis 2 kan bli rätt så bra. Tropiska miljöer må vara fina att se på, men i spelsammanhang är de ganska suboptimala för bra gameplay. Det som var tröttsamt med första crysis var just att fienderna kunde vara var som helst, bakom en buske eller en kilometer ut till havs. Ville man köra stealthigt var man tvungen att cloaka mellan varje buske och ständigt hålla koll på alert-mätaren. I en linjär stadsmiljö har utvecklaren bättre kontroll på var spelaren och fienderna befinner sig, så de kan skräddarsy uppdragen bättre för spelaren. I de flesta fall tycker jag iaf att linjära/semi-linjära uppdrag fungerar bättre än sandbox-sådana, men det beror på vilket spel.

Medlem

Fokusera inte bara på betygen denna gång, se till att ni får ett optimerat spel och inte som de äldre.

40-50 FPS på första kartan, 10 FPS på Andra, 30 FPS på tredje o.s.v Inte något stabil FPS på LÅNGA vägar. Första spelet var inte riktigt lika dålig vart enbart en karta som var totalt o fanders optimerat, 30 FPS i hela spelet förutom kartan i ett skepp... där hade jag 3-4.

Vist har ingen super burk men den låg runt recomended.

Medlem

Betyg är ju helt oväsentligt. Generellt sett så är ju nästan alla 9-10 poängare överhypade/mutade och innehållslösa spel. Plus att recensenter aldrig går in på väsentliga detaljer.

Vill man veta om ett spel är bra eller ej så läser man på forum där folk som faktiskt har betalat för spelet och är intresserade vädrar sina åsikter på alla plan.

Just Crysis är ju ett praktexempel på ett spel som är hyllat av recensenter men sågat av spelarna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mr. Bravo:

Just Crysis är ju ett praktexempel på ett spel som är hyllat av recensenter men sågat av spelarna.

Det är ju inte överdrivet sant så spelet faktistk gillats av många därav att det är så snyggt och man det är bra benchmarking. Vet väldigt mycket folk som tyckt om MP i det och hållit det vid liv i och med "Crysis wars" och vet av moddare också som lagt ner tid för att få fina mods skapade. Vilket har skett.

Jag har själv ingen toppen bruk men lirade allting på medium och jag gillade det då. När jag drog till england till en polare fick jag sitta vid hans storebrors dator och spelet är faktiskt amazing när det går fullt ut.

Och gällande detta att spelet blir fulare nu när det kommer till konsol. Fel igen. Spelet blir snyggare men också mer lätttillgänligt för äldre datorer. Alltså att dem låga systemkraven sänks gentemot ettan och dem högre höjs. På så sätt bredas allting och passar såväl konsoll som gammal/ny dator.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Om de inte totalt klantar till det och gör konsollsoppa av det, så tror jag att Crysis 2 kan bli rätt så bra. Tropiska miljöer må vara fina att se på, men i spelsammanhang är de ganska suboptimala för bra gameplay. Det som var tröttsamt med första crysis var just att fienderna kunde vara var som helst, bakom en buske eller en kilometer ut till havs. Ville man köra stealthigt var man tvungen att cloaka mellan varje buske och ständigt hålla koll på alert-mätaren. I en linjär stadsmiljö har utvecklaren bättre kontroll på var spelaren och fienderna befinner sig, så de kan skräddarsy uppdragen bättre för spelaren. I de flesta fall tycker jag iaf att linjära/semi-linjära uppdrag fungerar bättre än sandbox-sådana, men det beror på vilket spel.

Var ju just som var kul med crysis det kom fiender från lite varstans. i de flesta fps så förstår man ju långt före man ser fienden vart dom kommer komma ifrån. Fast så tyckte jag ju iofs att det roligaste med crysis var att smyga sig på koreanerna.

Medlem
Skrivet av Securion:

På vilket sätt skulle Crysis 2 kunna bli bättre än ettan nu när det har blivit ett konsoll-spel?

Grafiken är sämre. Ljudet är sämre. Animationerna är sämre. AIn är sämre. Borta är dom enorma kartorna. Borta är den fria, nästan sandbox-liknande spelstil som Crysis 1 blev känd för.
Borta är dom så fantastiskt (man stannade upp och trodde inte sina ögon) vackra natur scenerna.
Det enda som finns kvar är det taktiska användandet av The Suit.

Varför skulle grafiken vara sämre? Har sett rätt snyggt ut än så länge, och CryEngine är rätt adaptivt.
Det enda ljud jag har hört från spelet har varit i trailers, så det kan väl knappast representera slutresultatet.
Animationerna kan jag väl inte påstå att jag har brytt mig så mycket om, men skulle inte säga att det är något jag har reagerat på i nån trailer.
Vad gäller sandox så kan det väl fortfarande vara rätt öppet, bl a har det ju snackats mycket om vertikalt gameplay.

Vad gäller dräkten så hoppas jag att de inte fuckar upp kombinationsanvändandet.

Medlem

GameReactor hade provat spelet till sin förhandstitt och de lät ganska mycket kritiska. Mer korridorer tror jag inte på i denna franchise. Men den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Ish
Medlem

Crytek förstår vad konsumenten vill ha. De är inga cash cows som pumpar ut spel för att det råkar ha ett säljande varumärke. Inte än i alla fall. Kollar man på NFS så är det ju nästan samma spel hela tiden..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Förstår inte vad alla har inot crysis.

Jag tyckte det var ett fantastiskt kul spel med snygg grafik och avancerad fysik. Spelade härom veckan med allt på högstavet inte hur det gör sig i lägre inställningar

Medlem
Skrivet av Kogster:

Förstår inte vad alla har inot crysis.

Jag tyckte det var ett fantastiskt kul spel med snygg grafik och avancerad fysik. Spelade härom veckan med allt på högstavet inte hur det gör sig i lägre inställningar

Jag tror många är buttfrustrated för att det inte finns till konsol/deras dator inte klarade det på högsta.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mr. Bravo:

Just Crysis är ju ett praktexempel på ett spel som är hyllat av recensenter men sågat av spelarna.

Det är ju inte överdrivet sant så spelet faktistk gillats av många därav att det är så snyggt och man det är bra benchmarking. Vet väldigt mycket folk som tyckt om MP i det och hållit det vid liv i och med "Crysis wars" och vet av moddare också som lagt ner tid för att få fina mods skapade. Vilket har skett.

Jag har själv ingen toppen bruk men lirade allting på medium och jag gillade det då. När jag drog till england till en polare fick jag sitta vid hans storebrors dator och spelet är faktiskt amazing när det går fullt ut.

Och gällande detta att spelet blir fulare nu när det kommer till konsol. Fel igen. Spelet blir snyggare men också mer lätttillgänligt för äldre datorer. Alltså att dem låga systemkraven sänks gentemot ettan och dem högre höjs. På så sätt bredas allting och passar såväl konsoll som gammal/ny dator.

Ah, "sågat" var väl lite att ta i kanske. Jag rörde inte spelet förrän ett år efter release då jag kunde lira med höga inställningar och mindre buggar. Tyckte spelet var helt ok, men knappast någon 9-10 poängare, och det var det jag syftade på

Får väl se hur 2'an blir. Något som skulle lyfta Crysis en hel del i min värld är mer kreativt gameplay. De tidigare spelen handlade ju tyvärr inte om mycket mer än att skjuta sig fram. Väldigt synd då dom lägger ut så mycket jobb på omgivningar och en härlig b-story. Systemet dom har implementerat med kostymen man bär, i samband med fysikmotorn, uppmanar ju liksom till en mängd fräna problemlösningar som inte behöver involvera kulor och explosioner.

Medlem

Handlar inte det hela egentligen om ifall de kan få spelet att flyta på i behaglig fps? Crytek har ju inget vidare bra track record gällande detta ...

Inaktiv

Jag tror inte så mycket på Crysis 2.
De trailers och gameplay man sett hittills har inte imponerat på mig iaf och det där med att springa runt å skjuta aliens är så uttjatat.

Men kommer iaf köpa det och testa spelet för att se om jag har fel för jag tar ej för givet att jag har rätt hela tiden.
Gillar man spel ska man inte bara kritisera dem, man ska köpa dem och spela dem oxå


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Det skumma med Crysis 1 är ju att folk verkar såga det för att det var så snyggt.
Allt som gnällspikarna tycker saknas i andra FPS spel finns ju i Crysis 1. Taktiskt tänkande, enorma kartor, sandbox lösningar, superb fysik, superb grafik, superba animationer, bra AI som vissa gnäller dock över, men dom är vana vid att fienderna inte ser dig förrän du står framför dom. I Crysis kan dom se dig lika bra som du ser dom.

Vad gäller Crysis 2 så kan ni kia runt på jämförelser mellan ettan och tvåan. Noggranna sådana. Och man kommer ganska snabbt och enkelt fram till att Crysis 2 har ungefär samma grafik som Crysis 1 på Medium settings.
Men så är det när spelet ska anpassas för konsoler.

Vet inte om jag kommer köpa det... Var superhypad innan jag såg jämförelser på nätet mellan ettan och tvåan.
Vi får se.

Medlem

Detta blir fina grejer det PÖJKAR! Fan va jag längtar! Så säker redan nu att jag ger den 9,7 / 10

Medlem

Tycker att Crysis är underskattat. Den vackra och öppna miljön inbjuder till omväxlande taktik mycket mer än vad många inser.

Tyvärr blev Crysis sönderpiratat och de faktiska försäljningssiffrorna blev aldrig särskilt imponerande. Alltså breddar Crytek plattformsbasen till konsollerna där piratkopieringen inte är alls lika omfattande, och därmed får vi ett sämre spel istället för ännu en milstolpe i den grafiska utvecklingen på PC. Beklagligt men tyvärr förutsägbart.

1
Skriv svar