Filmrecension: Black Swan

Medlem
Filmrecension: Black Swan

Black Swan

Eftersom filmen "Black Swan" var nominerad till bästa film under Golden Globe Awards som visades inatt, så var jag såklart tvungen att se filmen. Jag hade inga stora förväntningar eftersom jag inte är ett dugg intresserad av balett. Det enda som verkligen fick mig att kolla på filmen var Natalie Portman som är en favorit bland alla skådespelerskor.

Filmen visade sig handla om så mycket mer än bara balett, vilket jag bara hade förväntat mig att få se under hela filmen. Det hela fillmen egentligen handlade om var prestationsångest. Natalie spelar en balettdansös som är på väg att ta över en mycket stor roll, nämligen Svandrottningen. Hon ställs inför väldigt höga krav som hon känner att hon inte kan leva upp till. Hon tränar hårt, känner ångest och börjar tillslut må psykiskt dåligt av det. Hon börjar se väldigt otäcka saker som hon har svårt med att skilja mellan verklighet och inbillning.

Jag visste att Natalie Portman skulle briljera som hon alltid gör i sina roller, men inte trodde jag att hennes roll i Black Swan kan vara hennes bästa skådespelarinsats någonsin (hon vann en välförtjänt Golden Globe inatt för hennes roll i Black Swan). Inte trodde jag heller att filmen skulle bli så pass otäck som den visade sig vara. Och inte trodde jag heller att Black Swan skulle bli en favorit hos mig bland dramafilmer.

Betyg: 5/5 | 9/10 | [Mästerverk]

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Filmrecension: Black Swan

Den filmen griper tag i en. 8/10


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Minst sagt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Regissören själv jämför den med sin andra film "The Wrestler", att de är i samma anda på det viset att huvudkaraktärerna båda är några slags kroppsfysiska konstnärer. Ska se denna snart dock, tack för recensionen!

Medlem

Stämmer mycket väl. "The Wrestler" är sjukt bra den med. Inga problem


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

om man ska vara helt ärligt, när hon tränar ensam i mörket med speglarna valde jag att stänga av och fortsätta dagen efter i dagsljus ><


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Dåra?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar