Ambassadör
League of Legends
Skam!

Det var längesedan jag blev så besviken som jag blev för någon timme sedan när vinnaren av Jerringpriset presenterades.
Jag har all respekt för Therese Alshammar och tycker hon skulle vinna "årets kvinnliga idrottare". Dock hur bra hon än har varit i år kan det inte jämföras med den prestation som herrarnas skidlandslag presterade under OS.
Att det svenska folket ens tvekar på att de var de värdiga vinnarna är en skam!

Det finns inget som kan värdesättas mer som svensk idrottare som att vinna ett guld i en skidstaffet i ett olympiskt mästerskap. Möjligtvis en medalj i ett fotbolls-vm men det är inte troligt!

Visst är Therese en underbar idrottskvinna men detta Jerringpris unnar jag inte henne. Möjligtvis ett annat år men att hon ens utmanar det svenska skidlandslaget är en skandal!

#blogg

Skam!

Man ska inte tävla i sport...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
League of Legends

Detta handlar inte om tävling ^^. Detta handlar om att jämföra lek och plask i en uppvärmd pool med att stå på ett par plankor och frysa ballen av sig. Vilket låter som det mest ansträngande?

Medlem

Dock så har hon gång på gång bevisat att hon bemästrar vattenelementet.

Nja, då borde man göra speciella pris efter vilken "lek" som är jobbigast att utföra. Att sparka en boll är inte speciellt ansträngande, men att springa och sparka är en annan sak...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
League of Legends

Som jag tidigare påpekar tycker jag att hon är en underbar idrottskvinna och att hon skulle vara värd årets kvinnligaste idrottare.

Jämför man prestationerna, vinna EM och världscupen mot guld i OS så är det en enorm skillnad. Hade det varit os-år för therese så hade hon varit värd det. Men inte i år!

Medlem

Jag tycker att det skönt att en idrottare som INTE håller på med skidor vinner. 9 gånger av 10 så är det en skidåkare som vinner...

Ambassadör
League of Legends

Fast där har du fel av de tio senaste
1/10 Skidåkning
3/10 Skidskytte
3/10 Friidrott
1/10 Fotboll
1/10 Golf
1/10 Speedway

Jag förmodar att du klassar skidskytte som skidåkare också så 4/10 ^^.
Tyvärr tror jag många tänker som du och när det är skidåkarna som presterar så röstar folk på annat.

"Priset brukar också kallas "folkets pris", då det är alla radiolyssnare som röstar fram den svenske idrottare eller idrottslag som gjort den för året "bästa idrottsprestationen""

OS>EM

Medlem

Motbevisad

Om jag säger så här istället, det känns som att det alltid är skidåkare/skidskyttar som vinner. Det är alltid de som får störst fokus på såna här galor. Själv så tycker jag att de borde göra lite mer reklam för alla idrottare som sysslar med sporter som inte är lika stora i Sverige.

Medlem

Vänta lite, har det varit vinter OS nu i år/förra året?

Medlem
Skrivet av McBeaver:

Vänta lite, har det varit vinter OS nu i år/förra året?

Ja, Vancouver arrangerade vinter-OS 2010


signatur

no remorse

Ambassadör
League of Legends

Jozo:
Ja jag håller med dig. Men kollar man på årets nominerade var det rätt bra spridning för att vara ett OS år.

Therese Alshammar, simning
Herrstafettlaget, skidor
Marcus Hellner, längdskidor
Robin Söderling, tennis
Henrik Sedin, ishockey
Herrlandslaget i bandy
Emma Green, höjdhopp
Frida Svensson, rodd
Björn Ferry, skidskytte
Charlotte Kalla, längskidor
Damlaget Anette Norberg, curling
Anders Gustafsson, kanot
Anja Pärson, alpint

Therese hade jag nominerat som topp 4 men den största prestationen var helt klart skidstafetten. Therese har varit på den nivån ett tag nu och det var inga super titlar hon drog på sig under året. Stafettlaget i skidor har inte presterat på flera år och alla fyra överpresterar precis när det gäller.

Hade det varit ett sommar os hade vi troligtvis inte sett en enda skidåkare bland de nominerade.
Kan du inte hålla med mig om att ett OS-guld väger mer än ett EM-guld?

Okej nu motsäger jag mig själv lite eftersom Charlotte Kalla vann 2008 under ett sommar os år^^ men det hon gjorde var mycket mer än vad Therese har åstadkommit under detta året. Det var ett av de största vinterolympiaderna någonsin i alla fall på skidfronten.

McBeaver:
Det ryktades om det men jag tror inte det finns några pålitliga källor som kan bevisa det, tyvärr!

1
Skriv svar