3,5 miljoner onlinespelskonton som gisslan

Robot
3,5 miljoner onlinespelskonton som gisslan

Hacker har tagit inloggningsuppgifter från Frogster som gisslan, kräver förändringar inom två veckor för inte släppa dem publikt.

#frogster-interactive-pictures-ag, #runes-of-magic, #bounty-bay-online, #mythos


3,5 miljoner onlinespelskonton som gisslan

Oj då, en spelfantast utan vett...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Förresten med ett namn som "Elder Kingdoms" och en visuell profil som påminner för mycket om WoW, undrar jag vem det egentligen är som borde anmäla vem till myndigheterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Eller E-terrorist, iTerrorist om vi ska vara sånna.


signatur
Medlem

- Vi är alltid öppna för konstruktiva förslag men att komma med dina åsikter genom utpressning är inte rätt väg.¨

Bullshit. Det skulle varenda företag säga. Jag kan inte säga emot att utpressning är någon vidare idé men det är nog bra att det finns folk som honom där för att få fram en mindre revolution angående just det ämnet.

Medlem

Tycker det var rätt häftigt gjort, borde gjorts något liknande när Dragon Rising kom. De fula sig väldigt mycket i forumet också väl?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Som man bäddar får man sanda...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Tycker det var rätt häftigt gjort, borde gjorts något liknande när Dragon Rising kom. De fula sig väldigt mycket i forumet också väl?

Jättehäftigt att bryta mot lagen bara för att man inte gillar hur ett forum hanteras. Verkligen, skitcoolt...

Medlem

Finns endast ett sätt att påverka förändring: aktion.

Ps. Det är väl den här nivån som [http://www.dn.se/debatt/malmstrom-skrams-med-cyberskuggor] vill komma åt. Kalla mig opåläst men jag har inga kunskaper om det är Cyberkriget som tydligen på går och på gått i snart 10 år. Jag refererar inte till artikeln då utan den ström av konsekvent skitsnack på som levereras från högnivå.

Medlem

ni som tycker detta är häftigt hoppas ert konto på annat spel eller detta är drabbad.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag kan förstå frustrationen hos spelare.
Att detta kanske är lite som att använda nukes mot myggproblem må så vara.
Men ibland kan drastiska situationer kräva drastiska åtgärder...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

"All your accounts are belong to us"

Allvarligt talat, hoppas att de hittar hackarna, sånt här ska inte tolereras...

Medlem

haha, ganska ironiskt
"Via ett numera borttaget foruminlägg...". "Bland annat vill han att de ska sluta ta bort forumtrådar"
Undrar om han blev sur när de tog bort hans forumtråd

Medlem

Är väl mer humor hur spelföretag få blåljuga kunderna i ansiktet om deras nya spel, lova patcher som aldrig kommer. Inte kommunicera med användarna osv.
Är minst lika dåligt som detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

mja, kan inte någon med dessa kunskaper hacka alla på Valve som är ansvariga för HL2:Episode 3, och kräva att spelet blir klart och kommer ut, annars lämnas deras kontouppgifter ut på nätet?! Skulle kunna tänka mig att bidra med halva min lön till personen som gör det. Så finns det någon här som kan, är du sugen på 9000kr extra kontakta mig

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

mja, kan inte någon med dessa kunskaper hacka alla på Valve som är ansvariga för HL2:Episode 3, och kräva att spelet blir klart och kommer ut, annars lämnas deras kontouppgifter ut på nätet?! Skulle kunna tänka mig att bidra med halva min lön till personen som gör det. Så finns det någon här som kan, är du sugen på 9000kr extra kontakta mig

Ja, fast dom gör i alla fall nånting, till skillnad från Frogster Interactive Pictures AG. Ni som tycker ni är häftiga som säger att dom som tycker detta är häftigt är töntar är lika mycket "häftiga". Ta reda på fakta och hur spelarna blir behandlade innan ni vräker ur er.

Skägg.
10 Chambers

Jag trodde tönt var en komplimang idag, men de kanske var nörd. Hursomhelst finns det bättre sätt att sakligare saker än att kalla varandra för saker.

Senast Valve blev hackade försenades ju HL2, EP3 behöver inte mer sånt


signatur
Medlem

Så jävla rätt att säga att dom bör göra spelen säkrare med tanke på vad han gjorde!

Medlem

jag undrar vad som händer om han inte få som han vill och dom inte får tag i honom?

Medlem

Stor respekt åt den hackern. Istället för att bara sälja ut kontona för grova pengar åt sig själv så använder han dem som en spelbricka för att få utvecklarna att bättra sig för alla andra spelares trevnad. Där har vi en osjälvisk handling! Kudos.

Medlem

Någon borde gjort så här mot Funcoms nazist-moderatorer efter AoC's release. Jag blev bannad från deras forum för att jag förklarade för några undrande personer vad det stod i FZ's recension (sågning) av spelet.

Jag får känslan av att moderatorer är typ som väktare. Misslyckade poliser som ändå måste hävda sig och visa sin auktoritet och makt.

Medlem

Inte illa.. men en onöjd kund kan väl bara byta spel? Det är fel att hacka en databas, men hans lista är ganska bra hehe

Hatar spelutvecklare som inte bryr sig om användarna!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Medlem

Trodde först att anledningen skulle va nåt i stil med att den klassen som han spelade som hade blivit nerfad och han vill att den skulle bli buffad.

Medlem

Hmp . Ungefär samma sak att råna en bank för att man tycker deras räntor suger .

Nja, kan förstå att man kan bli sur, Men tycker synd om alla som hade ett konto,
Sen så avskyr jag hackers. Händer ju då och då att folk blir av med "Ägodelar" tack vare dem.

Ungefär samma sak som om någon skulle bryta in hemma hos mig och sno saker när jag var borta .

Konstigt att man inte blir arg på dem som bara håller sig till att hacka företag, För om en annan eller någon privat person blir det , Brukar man bli mindre glad och önskade att man kunde bara öppna dörren dit den jäkeln satt och ge han en omgång,,

iaf kan man ju säga att det är en jäkla kass dubbelmoral om dessa saker -_-


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Konstigt att ta spelarnas konton som "gisslan" för att pressa utvecklare. Lite som att ta vanliga bilägares bilar som gisslan för att pressa vägverket att fixa bättre vägar.

Visst, fungerar eftersom att man vill spelarna väl och utan dom så är det ingen som pröjsar, men ändå lite fel att rikta sin aktion mot dom.

Kunde ha hackat servers och ta källkoden från spelet, eller hota med att radera annan nyttig info hos företaget istället. Det vore inte mer rätt rent juridiskt, men bättre ur moralsynpunkt. Om man nu kan snacka om etik och moral i en sådan här fråga.(?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Förresten med ett namn som "Elder Kingdoms" och en visuell profil som påminner för mycket om WoW, undrar jag vem det egentligen är som borde anmäla vem till myndigheterna.

Runes of Magic är ju ett praktexempel på extrem-plagiat som underligt nog tycks hitta alla kryphål i lagen.

On topic så säger jag varken bu eller bä, handlingen påminner lite om The Negotiator, Robin Hood och lite Jönssonligan.
Onödigt perhaps, men jag måste erkänna att det var lite coolt.

Medlem

Ingen terrorist, en iRevolutionär! Rena Jasminrevolutionen ju, kanske är detta resultatet av ett stort missnöje bland spelarna i allmänhet? Kanske kommer spelutvecklarna tvingas ned på sina knän eller i till och med exil?

Heja iJasminrevolutionen

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag trodde tönt var en komplimang idag, men de kanske var nörd. Hursomhelst finns det bättre sätt att sakligare saker än att kalla varandra för saker.

Senast Valve blev hackade försenades ju HL2, EP3 behöver inte mer sånt

Inte nog med att det försenades, gjorde dom inte om stort sett hela spelet? HL2 såg mycket roligare ut innan dom gjorde om allt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mitt mogna svar blir ett kortfattat "lol".

12
Skriv svar