PS3 mot pc i Portal 2

Robot
PS3 mot pc i Portal 2

Valve lovar spel över gränserna i nästa fysikpussel - men inte för Xbox 360.

#valve, #portal-2, #portal


Inaktiv
PS3 mot pc i Portal 2

Finns annars portal 2 som en mod i portal 1. Folk gör allt i SDK nu för tiden.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Finns annars portal 2 som en mod i portal 1. Folk gör allt i SDK nu för tiden.

Nej?

Inaktiv

Ironi.. hela Portal 2 finns inte men folk gör liknande banor och samma sak med att spruta ut färg. Kampanjen är det enda som saknas.

Samma sak med Left 4 Dead. Du kan lira Left 4 Dead 2 i Left 4 Dead 1.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ironi.. hela Portal 2 finns inte men folk gör liknande banor och samma sak med att spruta ut färg. Kampanjen är det enda som saknas.

Samma sak med Left 4 Dead. Du kan lira Left 4 Dead 2 i Left 4 Dead 1.

nej?

Särskilt inte om left 4 dead.

Varför tror du de släppte left 4 dead 2 så fort?

Det var dels för att utvecklarna av spelet, dvs valve ansåg att det var så mycket de ville göra annorlunda med spelet att det inte gick att bara patcha det, så därför släppte de 2:an istället, 2:an är förövrigt tusen gånger bättre en 1:an och kan seriöst inte jämföras eller spelas på alls samma sätt som tvåan.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ironi.. hela Portal 2 finns inte men folk gör liknande banor och samma sak med att spruta ut färg. Kampanjen är det enda som saknas.

Samma sak med Left 4 Dead. Du kan lira Left 4 Dead 2 i Left 4 Dead 1.

haha så jävla failed....

Xbox360 borde väll ändå få dessa funktioner med... men men köper de till data då ;D

Inaktiv

Köper till PS3 så får man till dator också.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ironi.. hela Portal 2 finns inte men folk gör liknande banor och samma sak med att spruta ut färg. Kampanjen är det enda som saknas.

Länk till denna mod?

Medlem

så om jag har förstått det här rätt, om jag köper till Ps3 så kan jag spela på PC med?

Medlem

Helt rätt väg att gå. Men det borde vara åt andra hållet också. Dvs, om man köpte till PC/Mac skulle man få det till PS3. Samma pris rakt över. Och dessutom till alla andra OS man har också.

Men bra initiativ!


signatur
Medlem

Varför skulle man vilja spela det här på konsoll? *undrar*

Medlem
Skrivet av Jozo:

så om jag har förstått det här rätt, om jag köper till Ps3 så kan jag spela på PC med?

NEJ!

Men du kan spela tillsammans med PC-spelare i multiplayer

Redaktör
Skrivet av veum:
Skrivet av Jozo:

så om jag har förstått det här rätt, om jag köper till Ps3 så kan jag spela på PC med?

NEJ!

Men du kan spela tillsammans med PC-spelare i multiplayer

Jo. Ur pressreleasen:

Citat:

Marking the debut of Steam functioning on any next generation console, the features shipping in the PS3 version of Portal 2 include cross platform play (PC/Mac vs. PS3) for multiplayer games, persistent cloud-based storage of PS3 saved games, and cross platform chat (PC/Mac and PS3).

In addition, those who purchase Portal 2 for the PlayStation 3 may unlock a Steam Play (PC & Mac) copy of Portal 2 at no additional cost by linking their PSN and Steam accounts.


signatur
Medlem

Jag är lite mer fundersam på vad dem kommer göra med Orange Box till PS3, kommer dem fixa till den? Göra det lika öppet mellan PC/Mac och PS3? Kommer banor/kampanjer/övrigt-innehåll utvecklade på PC funka på PS3?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Nirth:

Varför skulle man vilja spela det här på konsoll? *undrar*

För att vissa föredrar det?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jo. Ur pressreleasen:

Citat:

Marking the debut of Steam functioning on any next generation console, the features shipping in the PS3 version of Portal 2 include cross platform play (PC/Mac vs. PS3) for multiplayer games, persistent cloud-based storage of PS3 saved games, and cross platform chat (PC/Mac and PS3).

In addition, those who purchase Portal 2 for the PlayStation 3 may unlock a Steam Play (PC & Mac) copy of Portal 2 at no additional cost by linking their PSN and Steam accounts.

Tack för bekräftelsen, då blir det att boka till Ps3 istället. Två flugor i en smäll är bättre än bara en

Medlem

hmmm låter kul, visste inte multiplayer ens fanns tänkt till Portal 2, vad skall man göra tillsammans då ? för vs skulle ju knappast funka utan någon sorts auto-aim hjälp för konsolspelare

"persistent cloud-based storage of PS3 saved games"
låter som det väntar en unken fängelsevåldtäckt utan tvål.
hur skulle detta var en fördel ?

Medlem

OMG jag kmr inte att tveka till att köpa till PS3 så ja får de till PC/MAC också!

Valve är fan de bästa! De tänker på de mesta! (hehe akta rimmet?)

Redaktör
Skrivet av ohem:

Jag är lite mer fundersam på vad dem kommer göra med Orange Box till PS3, kommer dem fixa till den? Göra det lika öppet mellan PC/Mac och PS3? Kommer banor/kampanjer/övrigt-innehåll utvecklade på PC funka på PS3?

Frågan är om det görs nåt med den alls. Valve gjorde spelen till pc och 360, medan PS3-versionen portades av EA. Och #Left 4 Dead-liren släpptes inte alls till PS3, så Portal 2 blir väl något av Valves PS3-debut.

Skrivet av g4bb3h:

hmmm låter kul, visste inte multiplayer ens fanns tänkt till Portal 2, vad skall man göra tillsammans då ? för vs skulle ju knappast funka utan någon sorts auto-aim hjälp för konsolspelare

"persistent cloud-based storage of PS3 saved games"
låter som det väntar en unken fängelsevåldtäckt utan tvål. hur skulle detta var en fördel ?

Man co-op-spelar som två robotar. Kort filmklipp här, annars står det lite om co-op i vår förhandstitt från i somras.

Auto-aim är väl inte lika nödvändigt i Portal som shooters, mycket handlar ju om att planera först och handla sen. Och man lirar ju med, inte mot, varandra.


signatur
Medlem

D här är ju jätte bra en polers t mej älskar portal kan köra me han! Har steam med yipi!

Medlem

Å för er som alltid ja alltid hakar upp er på auto-aim man kan köra utan går d me(tror d) har aldrig ens märkt av auto-aim. Kör nog aldrig med d vad vet jag(har aldrig ens märkt av auto-aim) Kör spel på pcn me vill inte att ps3/xbox ska vara mer som pc. Folk som föredrar pc före ps3/xbox (fps tex) kan göra d.Vad vill ni vill ni inte ha er pc utan en ps3/pc eller Xbox/pc är d därför ni är så sura? Ska ni inte sura på att d e svårt å köra fps på iphone me?

Medlem

Kommer nog bli knepigt för konsoll-folket att göra snabba rörelser åt olika håll samtidigt som man ska skjuta iväg ett par precisa skott (kanske medans man faller) utan någon form av auto-aim.
Jag kommer då inte vilja lira tillsammans med nån som kör på konsoll med handkontroll. Hoppas dom inte anpassar banorna för att underlätta för konsoll-folket nu bara, så spelet blir som att spela schack (en sak i taget).

Medlem

Det ska bli intressant och se vad mer Valve och Sony hittar på - de lär ju inte skapa en sådan här plattform för att sedan bara utnyttja den till ett enda spel.

Medlem

Alltså ni som pratar om att folk kommer behöva auto-aim till konsol osv... Visst det kommer säkert vara svårare till konsol det erkänner jag.

Men folk spelar FPS utan problem och riktigt bra även på konsol. Så det är på tiden att folk släpper detta eviga tjat. Jag menar Tangentbord och mus är knappast en garanti på en bättre spelare eller hur...

Vissa föredrar konsol över PC och tvärtom så är det bara! Varför ska det vara så svårt att acceptera?

Medlem

FPS på konsol har nästan alltid sticky aim i multiplayer, så alla tycker det känns bra.. fin illusion.

Vad är nu anledningen att köpa PC-versionen av detta spel, billigare än PS3-versionen?

Medlem

[quote=Saarela81]Jag menar Tangentbord och mus är knappast en garanti på en bättre spelare eller hur...
[quote]

eeh, jo det är det faktiskt. Skulle vilja se en konsoll spelare mot en PC spelare i en 1 vs 1 match. Kan säga att jag redan vet vilken som skulle vinna.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Hade varit som bäst ifall de hade kunnat göra så att alla konsollerna skulle kunna köra med varandra Vilken dröm det skulle vara <3

Medlem

[quote=Nicke9494][quote=Saarela81]Jag menar Tangentbord och mus är knappast en garanti på en bättre spelare eller hur...

Citat:

eeh, jo det är det faktiskt. Skulle vilja se en konsoll spelare mot en PC spelare i en 1 vs 1 match. Kan säga att jag redan vet vilken som skulle vinna.

Beror på hur dålig man är.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Nirth:

Varför skulle man vilja spela det här på konsoll? *undrar*

Det här är inte direkt det första FPS-spelet på konsol.

Skrivet av Hawake:
Skrivet av showerguy:

Ironi.. hela Portal 2 finns inte men folk gör liknande banor och samma sak med att spruta ut färg. Kampanjen är det enda som saknas.

Samma sak med Left 4 Dead. Du kan lira Left 4 Dead 2 i Left 4 Dead 1.

nej?

Särskilt inte om left 4 dead.

Varför tror du de släppte left 4 dead 2 så fort?

Det var dels för att utvecklarna av spelet, dvs valve ansåg att det var så mycket de ville göra annorlunda med spelet att det inte gick att bara patcha det, så därför släppte de 2:an istället, 2:an är förövrigt tusen gånger bättre en 1:an och kan seriöst inte jämföras eller spelas på alls samma sätt som tvåan.

Jag äger båda Left 4 Dead och undrar vad som gör 2:an så mycket bättre.
För mig känns de lika, med undantag av att 2:an har fler vapen/banor/zombies/skins, saker som de lika gärna kunnat ge ettan.

Medlem

Att platformar ska kunna kommunicera med varandra har jag velat ha länge. Spela multiplayer med PC-användare när man själv sitter på en konsol eller vice versa. Skulle även vilja se X360/PS3 kommunikation. Det lär där emot inte hända.

12
Skriv svar