Final Fantasy XIII-2 tillkännagivet

Robot
Final Fantasy XIII-2 tillkännagivet

Uppföljare till förra årets omtvistade om än rejält hypade titel är på gång. Släpps någon gång nästa vinter.

#square-enix, #final-fantasy-xiii-2, #final-fantasy-xiii


Medlem
Final Fantasy XIII-2 tillkännagivet

Ååååhhh nej, jag låter mig inte luras en gång till.

Medlem

lite tidigt datum känns som det blir rushat


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Om det bygger vidare på hur det var när man kom till Gran Pulse och spelet blev lite friare så kanske det kan vara värt att testa.

Inaktiv

Nej det här blir då så fan inget köp! Med tanke på deras förra -2 titel som är det sämsta final fantasy spelet någonsin! Det är fan det sämsta J-rpg:et!

Medlem

roligare nyheter. vet ej om de redan har spillts men :

http://www.youtube.com/watch?v=1A0AU1eNSXk&feature=player_emb...

det är även PS3-exklusivt. tack för mig.

Medlem

Om d är TURORDNINGS baserat så ja då köper ja dag 1. Jag är en slapp typ som kör fps OM jag vill ha fart. Har FF13 å d konstida med d är att d går snappt ja men varför är alla fiender sååååååå sega jag blir gaaaaaalen. Jag vill ju ha ett "lungt" FF på ps3an någon gång, kan köra FF7-FF10 men men dom har jag ju redan klarat........ 12an räknas inte men är bra på sitt sätt(d är ju inget FF tycker jag).

Medlem

XIII-2? låter helt jävla efterblivt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Känns som det bara är jag i hela världen som faktisk gillar FFXIII. Stridssystemet är hur kul som helst. Och jag gillar även storyn och karaktärerna.

Ser fram imot FFXIII-2. Kommer köpa det dag 1.

PS: Har faktisk klarat FFXIII 2 gånger. 1 gång på 360 och en gång på PS3.


signatur

Den som vet vet.

Quake-konnässsör

Sen FF9 så har det bara gått utför

Medlem

fan va najs! ser fram i mot det då

Medlem

Då joinar väl lightnings syrra fighten då. För övrigt så sög FFXIII, hela första skivan vara bara en stor brutal pina. Sen när spelet öppnades upp va det bara att farma skit tills slutfighterna. Yay!

Medlem
Skrivet av Fisse:

Då joinar väl lightnings syrra fighten då. För övrigt så sög FFXIII, hela första skivan vara bara en stor brutal pina. Sen när spelet öppnades upp va det bara att farma skit tills slutfighterna. Yay!

Sant, fast allt satt på en skiva för mig (ps3) och när all jäkla grind dök upp så sprang jag ner till närmaste spelbutik och bytte in skiten för 350kr


signatur

Game long and prosper

Medlem

Älskade spelet xiii så 2,an blir ett köp

Medlem

Jag gillade XIII, så att se en fortsättning är helt klart uppskattat, iaf för mig!

EDIT:

http://www.youtube.com/user/nyaon60#p/u/0/ObiaNbDtF3Y

Trailern finns redan uppe, dock på Japanska.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Tack, men nej tack. Fast vill dom genomföra det, feel free. Bra för dom som uppskattar spelet antar jag.

Bara namnet väcker skrämmande tankar från FFX-2

Skrivet av d2004:

Älskade spelet xiii så 2,an blir ett köp

Du har förstått att detta är Final Fantasy XIII? Inte spelet XIII.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Känns som det bara är jag i hela världen som faktisk gillar FFXIII.

Och det känns som det bara är jag i hela världen som aldrig spelat ett FF-spel. Testade en demo till ett av dem (vilken romersk siffra som stod bakom titeln vet jag inte) men det var verkligen inte min grej.

Kan någon snäll själ förklara för mig vad som är "grejen" med dessa spel? Varför finns det en miljard delar i denna serie? Och varför måste de ha romerska siffror i titlarna, det är bara jobbigt. Skriv de vanliga arabiska siffrorna så blir det lättare


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

kan dem sluta mjökla detta konceptet snart? Det är uttjatat med Kines fighting.. sjukt tråkigt.. kom på något nytt!!!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av jackpac:

kan dem sluta mjökla detta konceptet snart? Det är uttjatat med Kines fighting.. sjukt tråkigt.. kom på något nytt!!!

Kan dem sluta mjölka fps... Såsom alla COD spel tex.. Sluta göra dom, bara panpang sjukt tråkigt, kom på något nytt...

Ontopic: Så ser jag faktiskt framemot det här, tyckte faktiskt om förra så hoppas detta kan bli ännu bättre.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Earthscum:

Känns som det bara är jag i hela världen som faktisk gillar FFXIII.

Och det känns som det bara är jag i hela världen som aldrig spelat ett FF-spel. Testade en demo till ett av dem (vilken romersk siffra som stod bakom titeln vet jag inte) men det var verkligen inte min grej.

Kan någon snäll själ förklara för mig vad som är "grejen" med dessa spel? Varför finns det en miljard delar i denna serie? Och varför måste de ha romerska siffror i titlarna, det är bara jobbigt. Skriv de vanliga arabiska siffrorna så blir det lättare

"Grejen" är väl densamma som "grejen" med FPS. JRPG tilltalar en vissa målgrupper.

Sen vet jag inte om jag skulle kalla FF-spelen för en serie... De är ju (med några undantag) helt fristående spel, som inte bygger på varandra.

"Final Fantasy" är mer som en stämpel för den här typen av spel, man vet ungefär vad man har att se fram emot vad gäller upplägg/gameplay/story osv. Det är bara ett varumärke helt enkelt.

Angående numreringen... Visst börjar det bli lite överdrivet, men har man väl börjat ser det bara knäppt ut att bryta mönstret, om man nu inte ska göra en "reboot" :evil:

Okej. FF XIII var ett ok spel men hur fortsätter man på det slutet? dessutom.... GE MIG VERSUS!!! har längtat sedan 2007 eller något...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Bra!!!!!!!!!!!!!! Jag vill se Lightning lycklig!

Medlem

Day 1 köp för, kommer faktiskt att för boka spelet när det väl kommer, limited edition faktiskt om det nu kommer en, spelade klart XIII platinade det, efter det så ville jag bara ha mer, så det här fick mig att bli grymt glad d(^_^)b

1
Skriv svar