NFL Divisional Playoffs #2

Flakmonkey
NFL Divisional Playoffs #2

Divisional Playoffs-helgen är till ända och inatt gick luften ur mig lite eftersom mina personliga favoriter åkte ut, men nu har jag ju givit mig in på det här med att referera matcherna litegranna så då får jag ju fortsätta med det. Kan ju inte vara en alltför dålig förlorare ^^

[ia=24592; large]

Gårdagens första kvartsfinal spelades mellan Seattle Seahawks och Chicago Bears. Bears var stora favoriter innan matchen började, trots att Seahawks slog ut förra årets mästare New Orleans Saints i förra rundan. Det var dock få som trodde att de skulle kunna överraska borta från sin hemmaarena och det visade vara ett helt korrekt antagande. Även om siffrorna inte är alltför ojämna så ljuger de en smula. Bears dominerade totalt i första halveken då de gick upp till 21-0 och Seahawks kunde krypa lite närmare först i fjärde när det var uppenbart att Chicagos björnar kände att de kunde slå av på takten rejält.

Bears har sedan mannaminne varit kända för sitt försvar och det var även det som var den största skillnaden ikväll. På 45 minuter kunde inte Seattle orka med mer än en fieldgoal (3 poäng) och de var aldrig riktigt nära trots att deras quarterback Matt Hasselback inte gjorde någon katastrofal match. Försvaret var helt enkelt för bra - fram tills sista quartern då förstås. Chicagos QB Jay Cutler övertygande likt hela lagen under matchen första halva och framförallt var det hans smarta löpspel som imponerade. Han är nog inte någon av ligans snabbaste spelare, men som QB sprang han in två touchdowns på egen hand och det hör inte till vanligheterna.

Video-sammanfattning från NFL.com

[ia=24591; large]

Sen var det då dags för kvällens höjdpunkt, åtminstone för egen del. Nu skulle Tom Brady och hans gäng i New England Patriots visa var skåpet skulle stå och knäcka de kaxiga New York Jets. Så blev nu tyvärr inte fallet vilket resulterade i att jag la mig rejält besviken och förbannad runt 03:00 inatt. Men men, nu till matchen som var lite underlig och det är svårt att säga vad som gick fel för Patriots, de kom helt enkelt inte till skott av någon anledning.

Det var inte som så att Jets dominerade totalt eller spelade bländande, men de lyckades med något som andra lag har haft svårt för under grundsäsongen - att störa Tom Brady. Han kastade bland annat sin första interception (motståndarlaget bryter och tar en passning) sedan jag vet inte hur länge och han blev sackad väldigt mycket. Anfallsspelet som varit så framgångsrikt i år kom helt enkelt inte igång. Jets däremot spelade som de ska göra. De kämpade som djur och gnuggade sig framåt och även om deras QB Mark Sanchez inte är den mesta stabila så lyckades han leverera när det som mest behövdes i slutet av matchen och Patriots såg ut att vara på gång genom en snabb drive som resulterade i touchdownen som gav dem vinsten. Bittert för Patriots och vi som håller på dem, men det är ju bara ett halvår eller så kvar till nästa säsongstart

Video-sammanfattning från NFL.com

Så nu är det alltså semifinalerna kvar eller Championship Games som de kallas här. Där ska Chicago Bears möta Green Bay Packers medan New York Jets ställs mot Pittsburgh Steelers. Vågar inte sia om vilka som ska gå vidare, men nu när Patriots är ute så hoppas jag på Packers, vore kul om Rodgers fick leda sitt lag till Super Bowl.

#blogg

Medlem
NFL Divisional Playoffs #2

Hade varit guld att få se Pats i ännu ett super bowl, men jag tror på Bears mot Steelers i final, men både Packers och Jets har möjligheten att röra om självklart

Flakmonkey

Mjo det är väl det mest logiska utfallet, men har ju redan varit lite skrällar i årets slutspel så farligt att tippa känns det som

1
Skriv svar