Dice får sina chefers chefer mållösa med Battlefield 3

Robot
Dice får sina chefers chefer mållösa med Battlefield 3

Twittrande meddelar att till och med höga höns på EA blir alldeles till sig av det kommande storliret.

#dice, #battlefield-3, #ea


Medlem
Dice får sina chefers chefer mållösa med Battlefield 3

Kan inte dom bara spela in demot och publicera det på nätet. Eller ge oss några screenshots åtminstone.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Trevligt, kan bli ett spel att se fram emot


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Synd att det är en multiplatform
Även om jag spelar mycket konsol så tycker jag bf serien (ej bc) hör hemma på pc då man kan ha fult chaos med 64 p +

Medlem

Flygplan är ett måste, annars är det inte ett äkta Battlefield-spel. Men jag känner mig ganska trygg, för vi har ju redan sett att flygplan fungerar väl med frostbite motorn (Battlefield 1943).


signatur

Metal is best served heavy.

inK
Medlem

A.W.S.O.M. -O


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jäklars...det här kommer bli intressant. Ser mycket fram emot detta!

Medlem
Medlem

Jahapp... Nu ska det hypas upp till skyarna. Det blir upp till bevis Dice, mina förhoppningar är inte särskilt höga iom multiplattform men den som lever får se.

Medlem

Yeah right. Jag vet inte, efter BC2 har jag börjat hata BF något väldigt.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Synd bara att de inte kan få bukt med allt fusket....

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det spelar ingen roll om det är multiplatform då det är 3 olika teams ändå.

+ detta är ett helt nytt spel.

Bad Company serien var ett konsolspel, enligt mig är BC2 endast en "expansion" eller något, eftersom det är så få banor och lite players.. BF3 kommer smälla rejält då det kommer vara större än BF2 på ALLA vis.

Jag längtar enormt till GDC, vi kommer troligtvis få reda på beta datum och ev screens/promo/trailer om vi har tur.

CoD serien dog efter 4an, finns inget spel som jämför sig med BC2, ev CS/Black Ops

CS/CSS: Gammalt aim spel små banor få players, litet simpelt spel helt enkelt.

CoD4: Gammalt aim små banor få players, lite större än cs i "innehåll" i och med perks m.m.
Black Ops: Nytt skitspel med små banor och få players, lite större än CoD4 i "innehåll", massor med extra onödiga perks och skräp som bara förstör för spelaren (radiostyrda bilar, nuclear bombs, behövs inte sägas mer)
BC2: Nytt, stora banor, få players, större än alla ovanstående i "innehåll" i och med fordon, perks m.m.

CS: Seriöst Aim lag Spel
CoD4: Seriöst Aim lag/public Spel
Black Ops: Oseriöst Tidsfördrivande public Lolspel
BC2: Seriöst krigsspel, enorm känsla på slagfältet, annan spelstil land/båt/flyg, banstorlek.

Jag föredrar Battlefield serien (BC2) över alla spel pga känslan only. Självfallet har CS bättre hitbox/aim system, men det överväger inte dom stora episka slagfälten i BF serien. Inte i närheten

Därav längtar jag enormt till Battlefield 3 då det inte finns något att ens jämföra med i dagsläget. Det kan inget annat än vinna stort!

Dice kom med påståendet att MoH MP war designat enskilt för PC också, ändå hade man alla jävla konsollknappar osv som inte alltid döljs. Samma sak med BC2, bara en konsollport. BF3 blir samma sak, det är de som säljer bäst.

Skitsnack att de har 3 olika team för spelet, skulle aldrig spenderas så mycket resurser.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Stora maps, fordon och lägg till prone som togs bort i BC2 så blir det mycket fint. DX11 och destructible environment FTW!

Medlem

Inga höga förväntningar av multiplattform spel, inte ens vid namn battlefield 3.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Samma sak med BC2, bara en konsollport. BF3 blir samma sak, det är de som säljer bäst.

Skitsnack att de har 3 olika team för spelet, skulle aldrig spenderas så mycket resurser.

Hej,
Exakt vad är det in-game som du tycker dig kunna se att det är en "konsollport". Då menar jag, på vilket sätt skulle BC2 ha kunnat gjorts bättre om det inte var en konsollport?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det spelar ingen roll om det är multiplatform då det är 3 olika teams ändå.

+ detta är ett helt nytt spel.

Bad Company serien var ett konsolspel, enligt mig är BC2 endast en "expansion" eller något, eftersom det är så få banor och lite players.. BF3 kommer smälla rejält då det kommer vara större än BF2 på ALLA vis.

Jag längtar enormt till GDC, vi kommer troligtvis få reda på beta datum och ev screens/promo/trailer om vi har tur.

CoD serien dog efter 4an, finns inget spel som jämför sig med BC2, ev CS/Black Ops

CS/CSS: Gammalt aim spel små banor få players, litet simpelt spel helt enkelt.

CoD4: Gammalt aim små banor få players, lite större än cs i "innehåll" i och med perks m.m.
Black Ops: Nytt skitspel med små banor och få players, lite större än CoD4 i "innehåll", massor med extra onödiga perks och skräp som bara förstör för spelaren (radiostyrda bilar, nuclear bombs, behövs inte sägas mer)
BC2: Nytt, stora banor, få players, större än alla ovanstående i "innehåll" i och med fordon, perks m.m.

CS: Seriöst Aim lag Spel
CoD4: Seriöst Aim lag/public Spel
Black Ops: Oseriöst Tidsfördrivande public Lolspel
BC2: Seriöst krigsspel, enorm känsla på slagfältet, annan spelstil land/båt/flyg, banstorlek.

Jag föredrar Battlefield serien (BC2) över alla spel pga känslan only. Självfallet har CS bättre hitbox/aim system, men det överväger inte dom stora episka slagfälten i BF serien. Inte i närheten

Därav längtar jag enormt till Battlefield 3 då det inte finns något att ens jämföra med i dagsläget. Det kan inget annat än vinna stort!

Pfff , jag har inget företroende för BF3 då det drivs av Frostbite med sina stora problem vad det gäller "lag smoothining" dessutom är det helt klart ett konsolinriktat BF3 vi kommer få, så dröm vidare om att det kommer slå BF2, 1942.

Nej efter BC spinoffen finns inget förtroende kvar, grining kanske jag låter men jag väntar tills jag är motbevisad.

Medlem

Håller inte andan för BF3. Speciellt när Red Orchestra 2 kommmer Q1/Q2 och är första 'första persons skjutaren' på väldigt många år som försöker innovera. Med en vis man som John Gibson vid spakarna kan det inte gå fel.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det spelar ingen roll om det är multiplatform då det är 3 olika teams ändå.

+ detta är ett helt nytt spel.

Bad Company serien var ett konsolspel, enligt mig är BC2 endast en "expansion" eller något, eftersom det är så få banor och lite players.. BF3 kommer smälla rejält då det kommer vara större än BF2 på ALLA vis.

Jag längtar enormt till GDC, vi kommer troligtvis få reda på beta datum och ev screens/promo/trailer om vi har tur.

CoD serien dog efter 4an, finns inget spel som jämför sig med BC2, ev CS/Black Ops

CS/CSS: Gammalt aim spel små banor få players, litet simpelt spel helt enkelt.

CoD4: Gammalt aim små banor få players, lite större än cs i "innehåll" i och med perks m.m.
Black Ops: Nytt skitspel med små banor och få players, lite större än CoD4 i "innehåll", massor med extra onödiga perks och skräp som bara förstör för spelaren (radiostyrda bilar, nuclear bombs, behövs inte sägas mer)
BC2: Nytt, stora banor, få players, större än alla ovanstående i "innehåll" i och med fordon, perks m.m.

CS: Seriöst Aim lag Spel
CoD4: Seriöst Aim lag/public Spel
Black Ops: Oseriöst Tidsfördrivande public Lolspel
BC2: Seriöst krigsspel, enorm känsla på slagfältet, annan spelstil land/båt/flyg, banstorlek.

Jag föredrar Battlefield serien (BC2) över alla spel pga känslan only. Självfallet har CS bättre hitbox/aim system, men det överväger inte dom stora episka slagfälten i BF serien. Inte i närheten

Därav längtar jag enormt till Battlefield 3 då det inte finns något att ens jämföra med i dagsläget. Det kan inget annat än vinna stort!

Bad Company var definitivt ett PC lir. Kör det på PC och det är verkligen inte lite players.

CS/CSS gammalt aim? Antar då att du är van vid ditt auto-aim,gg. För övrigt inte lite players (wtf?) eller kartor. Finns tusentals kartor till både cs/css. Miljontalsspelare för övrigt.

E5R
Medlem

Man sälja hakkors till judarna, soja-korv till köttätare och biblar till Satan - så länge marknadsföringen sköts lite snyggt.

Det här säger ingenting. Att impa på "sin chefs chef" är lika svårt som att impa farfar med en färgbild, eftersom han i sin ungdom från sin uppväxt satt och onanerade till hällristningar. Typ.

Missförstå mig rätt - jag vill ha ett bra BF3, men de lyckas inte övertyga mig förrän jag spelar det.


signatur

| team subRosa

Medlem

Får vi hoppas han blev mållös av rätt anledning

Medlem

Som nämnt, mycket snack från dice, dom snackade en massa innan bf2, och alla spel därefter, just om multiplatfformspelen har dom vid varje ingång av ett nytt spel sagt att dom lagt extra tid för inte få pc versionen "konsollig", men blivit det ändå. att bf3 skulle vara annorlunda skulle förvåna mig, men jag tror på det när jag ser det.

Men jag ser inte det som det egentliga problemet, det är att dice fokuserar på fel saker, mindblowing? antar att det är bara grafik och effekter här vi pratar om. och är helt ointressant för mig för det är roligt att titta på en stund. det är inte det som ger ett spel substans.

Det är inte heller bf2 x10, mer, större ect.

Var jag känner att dice misslyckats med är just gameplay, bf2 som jag lagt ner mest timmar på i serien var väldigt dynamiskt, med fordon som en viktig roll, i bc2 är inte viktigare än ett kit. i bf2 var dom inte svåra att ta ut, men nu är dom mest bara värdelösa som fordon.

Hur eller hur, dice fokuserar på fel saker imo, det är för mycket public spel, och wow va coolt effekter med achivements på det.
Så länge det inte finns stöd för serösare och tävlings inriktat för e-sporten så finns det inga mening för mig att lägga pengar på det. jag är smått hoppfull att det ska bli nåt vettigt av bf3, men som sagt, bf2 hade en hel del missar, allt efter där bara inriktat till public eliten.

större förhoppningar på brink

Skrivet av zhrooms:

Oseriöst Tidsfördrivande public Lolspel

Du beskrev just hela Battlefield-serien!

För mycket frihet och bråk om helikoptrar och skit och ingen som försöker vinna matchen.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av zhrooms:

Oseriöst Tidsfördrivande public Lolspel

Du beskrev just hela Battlefield-serien!

För mycket frihet och bråk om helikoptrar och skit och ingen som försöker vinna matchen.

Helikoptrar ska skjutas ner och inte köras

Du kör nog på fel servrar, är väldigt sällan jag upptäcker att det är bråk eller liknande

Inaktiv

Är väl ingen bedrift att imponera någon ekonom eller annan ickegamer i chefsposition.

Tror fortfarande att http://www.heroesofstalingrad.com/ blir det enda värda FPSet i år, 64 spelare och realistiska skademodeller på stridsvagnar

Medlem

blir en stor hype oavsett, men att gissa att det skall släppas i år nog fel.

förhoppningsvis är det så mycket hysch hysch för att man har något nytt spelläge att tillföra, samt för konkurrenterna inte skall haka på hypen och göra liknande.

dock kan nog de flesta inte låta bli att oroa sig för nedbantningen och konsoldumningen, men får hoppas det görs rätt.

gamepad med fps ?
lika fail som att kratta med tesked, funkar men inte optimalt

Medlem

Fail på zhrooms...

OnT: Har inget större förtroende för Dice längre, och inga större förhoppningar på BF3... Det sabbade dem när dem släppte skiten som kallas BC och BC2


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

dzl
Medlem

På vilket sätt är BC2 en konsolport? Jag har spelat bf-serien sen 1942 så jag kan den ganska bra.
Visst hade jag velat se större banor och fler spelare i BC2, men det behöver inte nödvändigtvis handla om att det är portat från konsol.

Jag hade förstått er om det hade varit dåliga kontroller osv.

Medlem

Har inga förhoppningar alls.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av V1per:

Fail på zhrooms...

OnT: Har inget större förtroende för Dice längre, och inga större förhoppningar på BF3... Det sabbade dem när dem släppte skiten som kallas BC och BC2

Battlefield 2 > Battlefield 3

Så BF2 kommer vara bättre än BF3?

Har inte speciellt mycket förtroende för Dice, de har ju inte gjort något vettigt spel sedan 1942.

Medlem

zhrooms, vad du tror eller hoppas på stämmer nödvändigtvis med verkligeheten, jag säger så för jag, vi vet ingenting mer än dom sagt, men det jag vet och fler här är att Dice har snackat innan och det inte har stämt, filmer och information tex visades sig vara annorlunda, även om det är förståligt att saker förändras, men just konsoll portningstalet har vi hört innan.

123
Skriv svar