PS3 mot pc i Portal 2

Medlem

Ha ha bra att d här är co-op då så inte pc bara fpsarna går ner sig i missär. Ja fps är "bättre" för er på pc själv har jag andra problem med pc fpser därför kör jag fps på ps3. 1slippa strul 2 slippa strul 3 har aldrig fastnat för tangentbordet 4 d är nog en smak sak tycker d e skönare me kontroll i soffan en d andra vid skärmen. Ser d som spel å inte sport för jag är lite lat av mej.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ha ha bra att d här är co-op då så inte pc bara fpsarna går ner sig i missär. Ja fps är "bättre" för er på pc själv har jag andra problem med pc fpser därför kör jag fps på ps3. 1slippa strul 2 slippa strul 3 har aldrig fastnat för tangentbordet 4 d är nog en smak sak tycker d e skönare me kontroll i soffan en d andra vid skärmen. Ser d som spel å inte sport för jag är lite lat av mej.

Jo, jag ser att du inte riktigt fattat tycke för tangentbordet ^^ Förlåt, jag vet, men kunde bara inte hålla mig.

OT: Jag kan nog kunna tänka mig lira litecross play med lite vänner som i stort sätt bara spelar på PS3. Dock inte public, då jag måste erkänna att jag har lite konsol-noia med hela deras aim

Medlem

Du är Stor fors Själv är jag på ovanlgt dåligt humör idag.........

Medlem

Shadowrun hade ju crossplay PC/360.. Men ingen annan har haft mellan tre plattformar förut va?

Medlem

Microsoft var på god väg att utveckla crossplay mellan PC och 360.. men de insåg snart att PC spelarna skulle få en fördel med mus och tangentbord då de är mycket smidigare att spela med det, man är snabbare och så vidare.

De la ner den idén...

Medlem

Unreal tunament har d här me funkar fin fint där väljer man om man vill spela mot folk me mus el inte(som har pc) på ps3an.

Medlem

Unrealturnament 3 var d.

Medlem

Att spela FPS på consol är som att spela golf med innebandyklubba.

Faktum är. Ska man spela:

RTS
RPG
FPS

ska man hålla sig till dator.

Om man ska spela:

Arcard
Fighter
Sport
Racing

kan man med fördel välja consol även om dator kan vara ett lika bra val i många av dessa spel.

Det finns givetvis undantag.

Summering: Definieras spelets genre av en förkortning, välj PC. Annars är det fritt fram att spela på consol.

Tror jag har räddat en del här från onödiga utgifter.

Medlem

RPG på PC? aja du kanske är lite trött idag?
3rd person shooter funkar annars bra på konsol.
Lirar hellre GOW på konsol men spel med lite högre pacing och där man ska hålla koll på större områden så är PC såklart oftast bättre.

Dock så kunde man om jag förstått det rätt lira UT3 med mus/tangentbord i alla fall på PS3? Kanske nån som provat och kan säga hur bra det funkade?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

RPG på PC? aja du kanske är lite trött idag?
3rd person shooter funkar annars bra på konsol.

RPG spelas med fördel på PC. Kan eventuellt finnas undantag.

Vad gäller 3rd person shooters så är det ju exakt samma sak som fps fast utzoomat. Vilket betyder att PC är valet även för denna undergenre.

Medlem

Tur att man har några intresserade vänner som spelar på PC så man inte behöver förlita sig på någon form av matchmaking där man får hålla någon konsol-spelare i handen genom hela spelet.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

RPG på PC? aja du kanske är lite trött idag?
3rd person shooter funkar annars bra på konsol.
Lirar hellre GOW på konsol men spel med lite högre pacing och där man ska hålla koll på större områden så är PC såklart oftast bättre.

Dock så kunde man om jag förstått det rätt lira UT3 med mus/tangentbord i alla fall på PS3? Kanske nån som provat och kan säga hur bra det funkade?

RPG på pc bättre. I vissa fall konsol.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Dock så kunde man om jag förstått det rätt lira UT3 med mus/tangentbord i alla fall på PS3? Kanske nån som provat och kan säga hur bra det funkade?

det är ingen skillnad på att spela med tangentbord & mus på ps3 eller pc, det är exakt likadant.

Medlem

Ha ha d e så "roligt" att läsa om å om å om igen att pc e bättre å köra fps spel på. Jag skiter i d för mej är d skönare me ps3 ni tror inte att folk har prövat fps på pc eller? Ja ja i morgon får man nog höra d här igen.........

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ironi.. hela Portal 2 finns inte men folk gör liknande banor och samma sak med att spruta ut färg. Kampanjen är det enda som saknas.

Samma sak med Left 4 Dead. Du kan lira Left 4 Dead 2 i Left 4 Dead 1.

haha, du har verkligen noll koll...

För övrigt verkar Portal 2 bra, blir ett garanterat köp till PC!

Medlem

lycka till, till dom som kör på konsol, för att om ni såg på trailen så behövde man vara rätt så snabb och smart (vilket är en fördel för pc spelare :D:D) och dom körde ju på pc på trailen :]

12
Skriv svar