Duke Nukem Forever släpps garanterat i år

Medlem

Ja nu känns det ju verkligen som om de kommer släppas så bara sitta på händerna o vänta tills dess.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Gzek:

Duke Nukem Forever känns som en sån där film som ligger en varmt om hjärtat. Den var grym när man var liten men man bör inte se den igen för att man då inser hur kass den egentligen var.
Duke Nukem borde förbli ett varmt trevligt minne i mina ögon.

Allas förväntningar är så sjukt höga så risken att dom lyckas göra det till en succe är minimal... tyvärr =/

Du satte verkligen huvudet på spiken.

Medlem

tror fan man ska köpa bara för nostalgin.
Det är nu man känner sig gammal när man bara var 17 år när man läste om spelet första gången och har hunnit bli 30

Medlem
Skrivet av Gzek:

Duke Nukem Forever känns som en sån där film som ligger en varmt om hjärtat. Den var grym när man var liten men man bör inte se den igen för att man då inser hur kass den egentligen var.
Duke Nukem borde förbli ett varmt trevligt minne i mina ögon.

Allas förväntningar är så sjukt höga så risken att dom lyckas göra det till en succe är minimal... tyvärr =/

Det är precis detta som är (en del av) problemet med många spel och spelserier idag, iaf vad jag tror. Folk har spelat ett spel för ett bra tag sedan som var riktigt bra då och man har många goa spelminnen från "the good old days" vilket driver upp förväntingarna på nästa spel. Plus andra spel. Då kan man delas in i två läger:

1) De som vill ha uppföljaren så likt originalet som möjligt, för varför ändra på en vinnande modell. Typ StarCraft 2. Detta gör att många säger "Om du vill ha SC, så spela SC".

Sedan åsiktsläger 2) där folk vill ha mycket nytt men ändå kännas som en uppföljare, vilket i praktiken omöjligt då det: 2a) krävs en viss mängd av originalets innehåll för att det skall kännas som en uppföljare och 2b) att grafiken med mera ser så annorlunda ut idag att "samma goa känsla" inte kommer att infinna sig. Därför måste uppföljare släppas inom en viss tidsram för att kännas som en uppföljare och inte en remake. Och därför måste spelet ha en balans mellan gammalt och nytt, detta är väldigt svårt.

Jag har inte spelat DN, så kanske kommer jag att tycka mer om DNF än vad gamla DN-spelare kommer att göra(?). Eller är jag ute och cyklar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Denna spel kommer bli knass. Eller är det från början av 00-talet motor?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

15 Års utveckling måste göra detta till ett fruktansvärt bra spel. Men jag tror på Kaos teorin Men en snus, en öl och Duke måste man ju testa

MFC
Medlem

I know that smell... smells like... vapor!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Man kan ju alltid hoppas!

Medlem

Jaa! Det känns som om man väntar på julafton Hoppas det släpps innan vintern, jäklar vilken release fest det kommer att bli


signatur

Game long and prosper

Medlem

vissa gamla duke spelare kommer bli besvikna brukar vara så när det blir långt mellan uppföljare tex vissa gillar starcraft 1 mer än 2an.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Typ det jag och Gzek skrev då


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

mmx
Medlem

Minns när man var yngre och fick hem PC Gamer vinter upplaga -97 och fick se första bilden Men tror nog många kan bli besvikna för att personligen det man tyckte var så bra var också det att man spelade tillsammans med en kompis eller så när man yngre och man kan inte få tillbaka samma känsla som då man var yngre för 2:an då man helt enkelt vuxit upp.

Äntligen är Duke på G innan jag blir pensionär.

Inaktiv

Självaste definitionen på århundradets vaporware eldar på ytterligare. O folk går på det fortfarande.

För att citera wikipedia:

"3D Realms repeatedly moved the release date forward over the next 12 years to add new, more advanced features. By the time 3D Realms went out of business in 2009 with the game unreleased, Duke Nukem Forever had become synonymous with the word "vaporware" among industry writers."

12
Skriv svar