World of Starcraft skapat med StarCraft II-verktygen

Robot
World of Starcraft skapat med StarCraft II-verktygen

Fans av StarCraft II: Wings of Liberty visar glatt upp en video på sin massiva onlinetitel World of Starcraft, en modifikation till just SCII.

#starcraft-ii-wings-of-liberty, #activisionblizzard


Moderator | Testpilot
World of Starcraft skapat med StarCraft II-verktygen

Nej tack. Detta kan nog vara kul en helg max, men med tanke på hur dåliga resurser dom säker har så lär ju detta inte vara något hänga i granan. Kommer inte mäta sig med WoW, kommer inte mäta sig med ett riktigt mmo. What's the point?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är ett MMORPG gjort i mapeditorn till ett RTS. Jag tror inte att någon förväntar sig att det ska mäta sig med ett "riktigt" MMORPG. Jävligt häftigt att de har lyckats med detta dock.

Medlem

Vore ju kul om dom lyckades, verkar som redan nämnts dock ganska så meningslöst. Men men, folk lirade RPG kartor i warcraft 3 med koder för att spara sin gear/lvls, så då borde ju det här funka.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nej tack. Detta kan nog vara kul en helg max, men med tanke på hur dåliga resurser dom säker har så lär ju detta inte vara något hänga i granan. Kommer inte mäta sig med WoW, kommer inte mäta sig med ett riktigt mmo. What's the point?

De kanske gör det för att de tycker det är kul?

Medlem

om ändå fler mapeditors var så här! Väldigt imponerande

Medlem

Det viktiga är ju att de faktiskt lyckas skapats en så pass bra och genomarbetad bana (mod?) med hjälp av leveleditorn i Starcraft II. Att man dessutom kan använda sina egna modeller i spelet och blablablabla gör det hela ännu hetare. Ser fram emot att kunna spela sjukligt välgjorda moddar som skulle kunna stå på egna ben som separata spel. Go freedom and levelediting!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf


signatur

Godspeed

Inaktiv

När jag såg rubriken visste jag att videoklippet inte skulle fungera och mycket riktigt.

This video is no longer available due to a copyright claim by Activision Games Inc.

World of Starcraft är ju en given och självklar produkt för framtiden och fattar man inte att Activision-Blizzards jurister skulle kasta sig på det här som blodhundar så är man helt enkelt lite naiv.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

kan inte kolla på filmen.....


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

"This video is no longer available due to a copyright claim by Activision Games Inc.", man kan väl inte vänta sig annat med det namnet på projektet iofs...

Inaktiv

signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Låter som att modding verktygen är ganska avancerade.

Inaktiv
Skrivet av flashkan:
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf

Nej då har du aldrig lanat heller.

Lanen blir mycket roligare utan internet. Då slipper man allt Facebookande,World of Warcraft och Counter-Strike över internet.

Medlem

Nån hann före Blizzard själva! Sci-Fi mmorpg saknas det många av, döda samma form av drakar i WoW är ju spännande, färgen som skiljer dom åt i princip....fast sen har man facist blizzard i röven om man påbörjar nåt sånt här projekt och lär inte bli långlivat innan dom kommit med sin army of darkness och förstört allt.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flashkan:
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf

Lanen blir mycket roligare utan internet.

Nej.

Medlem

Jadu kan hända att de får göra modden, bara för att de är gjort i blizzards starcraft 2 motor.
Annars så brukar blizzard vara sjukt snabba på att hindra folk från att använda deras material.
Vet att nåra gjorde ett starcraft mod C&C generals och de stoppades snabbt av blizzard.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flashkan:
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf

Lanen blir mycket roligare utan internet.

Nej.

Jo.

Nya generationen lanare vet inte inte vad ett "riktigt" lan är tyvärr

Det var bra mycket roligare att fixa lan när man inte hade tillgång till bredband!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Jadu kan hända att de får göra modden, bara för att de är gjort i blizzards starcraft 2 motor.
Annars så brukar blizzard vara sjukt snabba på att hindra folk från att använda deras material.
Vet att nåra gjorde ett starcraft mod C&C generals och de stoppades snabbt av blizzard.

Eftersom det kräver StarCraft2 och görs utan att bryta mot EULA så borde de inte kunna göra så mycket för att stoppa det. Ska bli intressant att se om det blir något officiellt uttalande kring detta eller om utvecklaren bara får ett "cease and desist" skickat till sig (ligger nog redan i brevlådan).

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flashkan:
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf

Lanen blir mycket roligare utan internet.

Nej.

Jo.

Nya generationen lanare vet inte inte vad ett "riktigt" lan är tyvärr

Det var bra mycket roligare att fixa lan när man inte hade tillgång till bredband!

Håller delvis med dig, var roligare när man inte hade tillgång till internet, slipper allt jäkla strul och skit som ingår när man har folk som knappt kan använda sin egen dator, så där springer man runt i 1-2 timmar och försöker fixa det, tillslut så får man det att funka, så börjar alla facebooka, chatta på msn osv, alltså, man blir förbannad. Saknar tiden då man hade typ 6v6 8v8 på Wc3, SC, CS osv.

Medlem

Vänta lite nu, ActivisionBlizzard vill inte tillåta vidareutveckling av projektet? Idiotiskt om jag får säga det själv...

Medlem

Skulle tro att det var namnet.

Medlem

Riktigt bra gjort = )

Lan ska vara utan internet

Medlem

Någon som vet vad låten heter?


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

Tycker det verkar skoj, får väl se vad det blir av det.

Btw, LAN skall vara utan internet.

Skrivet av HeartBreakKid:

Någon som vet vad låten heter?

Daniel Siegmund - Chesster

Medlem

dock verkar det inte bli nåt nu när det verkat bli stoppade.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av flashkan:
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf

jag brukar inte gå på lan utan internet heller men det brukar bli så att man knappt kan spela på internet pga av att det är så många som anvädner nätet.
när jag lanar så bruakr vi vara runt 16-20 pers och vi brukar inte ha ett starkare nät en 8-mbits,
sen är det alltid folk som inte respekterar iget msn,skype,spoty elelr torrenter så nätet blir ju asegt kan itne ens gå in på tex wow utan att få 500ping och aldrig att man spelar på det.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flashkan:
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf

Lanen blir mycket roligare utan internet.

Nej.

Jo.

Nya generationen lanare vet inte inte vad ett "riktigt" lan är tyvärr

Det var bra mycket roligare att fixa lan när man inte hade tillgång till bredband!

Håller delvis med dig, var roligare när man inte hade tillgång till internet, slipper allt jäkla strul och skit som ingår när man har folk som knappt kan använda sin egen dator, så där springer man runt i 1-2 timmar och försöker fixa det, tillslut så får man det att funka, så börjar alla facebooka, chatta på msn osv, alltså, man blir förbannad. Saknar tiden då man hade typ 6v6 8v8 på Wc3, SC, CS osv.

Håller med helt klart. LAN står ju ändå för local area network


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Inte så konstigt att dom inte tillåter detta då dom troligen själva håller på med ett WoS, eller åtminstone har planer på det. Vore knepigt om en konkurerande mod för härja fritt.

Skrivet av flashkan:
Skrivet av Wartex:

Detta skulle kunna vara bra kul att köra under ett LAN. Synd bara att SC2 inte har lanstöd.

vem går på lan utan internet? inte jag iaf

LAN står för Local Area Network, så rent tekniskt kan det inte vara ett LAN om alla är uppkopplade/sammankopplade via Internet och inte direkt via hub/switch/router.

Hur som helst så är det ett mer ett uttryck som kommer från "the good old days" då Internet inte var i alla hem och modemen som fanns då var 56k snabba.... Sedan har uttrycket stannat kvar och är mer en benämning på en event då flera samlas i samma lokal och spelar, oftast med en kraftig lina så man kan utbyta filer, vilket tar både tid och bandbrädd från det som man egentligen är där för (jag iaf): att spela.

Kommer ihåg när man släpade runt på tjockskärmen, drog koaxialkabel och nötte Diablo 2 och SC med polarna. Det var tider det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar