Kan inte komma in på bloggar!

Medlem
Kan inte komma in på bloggar!

Jag kan helt plötsligt inte komma in på vissa bloggar, min egen bland annat. När jag klickar på en blogglänk från bloggsidan så händer det ingenting, utan jag stannar kvar där.

Redaktör

Tack för buggrapporten, vi kikar på det!


signatur
Medlem

Jag har nu kollat runt och testat att gå in på de bloggar som inte fungerade för mig igår, och alla fungerar nu, förutom min egen.

Kan alla förutom jag läsa min egen blogg, eller är det samma sak för alla?

Medlem

När jag går in på din profil och klickar på "Johans hörna" som skall leda till din blogg på http://www.fz.se/bloggar/johans_horna så kommer jag instället till startsidan för bloggarna på http://www.fz.se/bloggar/ . Klickar jag på ett av dina blogginlägg så kommer jag till "Ajdå, en 404!" med adressen http://www.fz.se/bloggar/http://www.fz.se/bloggar/johans_horn... . Så något knas är det...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gjorde om länkarna till bloggarna förra veckan. Inte hur länken ser ut men snarare en förbättring hur länkarna hämtas och byggs upp. Ni ser ut att ha hittat några buggar. Tackar för buggrapporten!

Medlem

Vad tusan är detta? Nu är det likadant igen med min blogg! Jag ändrade en inställning och sparade, och nu kan jag inte komma in på den igen...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vad tusan är detta? Nu är det likadant igen med min blogg! Jag ändrade en inställning och sparade, och nu kan jag inte komma in på den igen...

Gissar att det är där felet ligger. Vilken sida ändrade du på?

Medlem

Jag noterade att jag hade slutat få mail när någon svarade mina blogginlägg och bockade ur och sedan i det igen i hopp om att det skulle starta fungera igen, sedan sparade jag.

Medlem

Ok. Hittade felet. Det ska bli åtgärdat under morgondagen.

Medlem

Gött mos, och tack för snabb support.

Medlem

Nu verkar det helt random när det fungerar och när det inte gör det. Jag var inne på walter_iego's blogg nyss och det är probs med den med. Det går att klicka på inlägget "Inget svar..." för att få upp bara det och kommentarerna, men om jag klickar "vit måne" och "alien...." så händer nada. Klickar man på kommentarsbubblan (eller vad den heter, den orangea med siffran i) så kommer man heller inte till inlägget, men däremot visas snabbsvar plus kommentarerna under inlägget.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jo, det känns som att det har blivit en del buggar efter den där uppdateringen. Om man går in på bloggar så kommer man bara till det inlägget man har klickat på, och inte till själva bloggen så att man kolla runt på äldre inlägg som författaren skrivit.
Därför är det omöjligt att kolla runt på bloggar som inte har något blogghuvud, utan man är fast på det inlägget.
Mitt huvud har försvunnit efter dagens problem, men jag vågar inte gå in och ändra något, så det får vara tills vidare.

Medlem

Det går ut en uppdatering om några minuter. Vi får se om problemen finns kvar då.

Medlem

Ok, nu ska ändringarna vara gjorda. Säg till om det dyker upp fler buggar.

Medlem

Det här kanske inte är en bugg, men som jag sa så kommer man inte till personens blogg när man klickar på ett inlägg på bloggportalen, utan man hamnar på endast det inlägget. För att man sedan ska kunna komma till dennes blogg och kunna scrolla ner till de äldre blogginläggen så måste man klicka på blogghuvudet. Och eftersom en del inte har något huvud så är det omöjligt att komma till de äldre inläggen.
Så var det inte för ett par veckor sen, utan då kom man till hela bloggen när man klickade på ett inlägg i portalen...

Annars så ser det ut att fungera igen, jag ska testa att lägga in mitt blogghuvud igen och se om allt är okej.

Medlem

Det ska bli tydligare hur man kommer till bloggens flöde. Ska sparka på layout-Linus så det blir gjort.

Medlem

Annars kunde man ju ha att om man klickar på rubriken för det blogginlägget kommer man till endast inlägget, men om man klickar på blogghuvudet kommer man till hela bloggen.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Annars kunde man ju ha att om man klickar på rubriken för det blogginlägget kommer man till endast inlägget, men om man klickar på blogghuvudet kommer man till hela bloggen.

Det är precis så det fungerar nu. Problemet är att navigeringen inte är självklar. Har snackat med Linus och han ska ta det så fort han kan.

Medlem

Nu var det ju inte riktigt så jag menade, utan jag tänkte mer på när man är på fz.se/bloggar så ser man de senaste inläggen med rubrik och blogghuvud och där kundet ju vara så att om man trycker på huvudet kommer man till hela bloggen och rubriken så kommer man till endast det inlägget


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Nu var det ju inte riktigt så jag menade, utan jag tänkte mer på när man är på fz.se/bloggar så ser man de senaste inläggen med rubrik och blogghuvud och där kundet ju vara så att om man trycker på huvudet kommer man till hela bloggen och rubriken så kommer man till endast det inlägget

Ok, bra tips. Säger till Linus att även kolla i navigeringen på bloggportalen.

Medlem

Till exempel så om det är en blogg utan huvud så blir det klurigt att komma till hela bloggen från ett enskilt inlägg (som man kommer till från blogg-huvudsidan).


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Till exempel så om det är en blogg utan huvud så blir det klurigt att komma till hela bloggen från ett enskilt inlägg (som man kommer till från blogg-huvudsidan).

Precis. Linus kommer kolla på det så snart han har tid.

1
Skriv svar