Gratis DLC till Assassin's Creed: Brotherhood

Robot
Gratis DLC till Assassin's Creed: Brotherhood

Diggar du flerspelarläget i Assassin's Creed: Brotherhood? Ubisoft meddelar att du numer kan ladda ner såväl en ny nivå som ett nytt spelläge utan att det kostar dig någonting.

#ubisoft, #assassins-creed-brotherhood


Moderator | Testpilot
Gratis DLC till Assassin's Creed: Brotherhood

NU måtte alla DLC hatare bli glada ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hatar t.om ordet DLC. Aldrig köpt en DLC och kommer aldrig göra det!

Vet egentligen inte varför, lägger dom samman alla DLCs och släpper en expansion köper jag gärna.

But that's how I roll.. =D

Medlem

DLC är enbart till för att suga pengar ur kunderna, DLC är material utvecklarna plockat bort från spelet för att sälja vid ett senare tillfälle efter retail-release. Köper folk DLC kommer priserna på spel i slutändan att totalt styras av utgivarna, det finns ingen som helst anledning att rea ut spel då downloads enbart går att få tag i via PSN store/xbox marketplace, de vet att vill du ha materialet blir du tvungen att punga ut pengarna, ingen konkurrens. DLC slår ut spelbutikerna och ger utgivarna monopol på marknaden. Summa summarum=du blir tvungen att pröjsa mer för dina spel + att du aldrig "äger" vad du köper. Går PSN eller xbox marketplace ner, gpr dina dyra spel förlorade. Jag har iallafall mina spel på disc och ingen server bestämmer tillgången åt mej.=)

Medlem

Yay! Content Patch. Som den gamla vanliga tiden där man patchade spelen och ofta la in lite extra. Awsome.


signatur

- PiDuT

och när kommer allt godis till pc?? finns det nåt datum?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av davidmichel:

DLC är enbart till för att suga pengar ur kunderna, DLC är material utvecklarna plockat bort från spelet för att sälja vid ett senare tillfälle efter retail-release. Köper folk DLC kommer priserna på spel i slutändan att totalt styras av utgivarna, det finns ingen som helst anledning att rea ut spel då downloads enbart går att få tag i via PSN store/xbox marketplace, de vet att vill du ha materialet blir du tvungen att punga ut pengarna, ingen konkurrens. DLC slår ut spelbutikerna och ger utgivarna monopol på marknaden. Summa summarum=du blir tvungen att pröjsa mer för dina spel + att du aldrig "äger" vad du köper. Går PSN eller xbox marketplace ner, gpr dina dyra spel förlorade. Jag har iallafall mina spel på disc och ingen server bestämmer tillgången åt mej.=)

Du borde lära dig lite om spelutveckling innan du spottar ut dig sånt här...

Exempel: Om ett spel släpps i december har det i regel varit "klart" sedan 6 månader (dvs stängt för nytt innehåll) för att sedan putsas, buggfixas och godkännas av Microsoft/Sony. Det betyder att du har en stor hög med grafiker, level designers etc som inte har något att göra och då kan de sättas på att ta fram DLC.

Självklart finns det exempel där det faktiskt släppts tidigare bortklippt material och där det gjorts av "girighet", men i dessa fall kan det även handla om att man helt enkelt fick tidsbrist och fick avsluta delarna under de sista månaderna innan release.

Medlem

Så mycket gnäll.

Lär er marknadsprinciper först. Om kunder anser att priset för en vara, i det här fallet extra material till ett redan uppskattat spel, är rimligt så köper man det. Det är ALLT man behöver hålla reda på.

Spelare och utvecklare uppskattar principen med DLC, alltså är det något positivt. Annars skulle DLC aldrig ha blivit så här stort.

Sen om JUST DU inte gillar det så är det en helt annan fråga, men du måste acceptera att du inte är representativ för alla spelare ute på marknaden.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

och när kommer allt godis till pc?? finns det nåt datum?

Mars fattar inte varför ubisoft gör detta med alla assasins creed spel till pc.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av davidmichel:

DLC är enbart till för att suga pengar ur kunderna, DLC är material utvecklarna plockat bort från spelet för att sälja vid ett senare tillfälle efter retail-release. Köper folk DLC kommer priserna på spel i slutändan att totalt styras av utgivarna, det finns ingen som helst anledning att rea ut spel då downloads enbart går att få tag i via PSN store/xbox marketplace, de vet att vill du ha materialet blir du tvungen att punga ut pengarna, ingen konkurrens. DLC slår ut spelbutikerna och ger utgivarna monopol på marknaden. Summa summarum=du blir tvungen att pröjsa mer för dina spel + att du aldrig "äger" vad du köper. Går PSN eller xbox marketplace ner, gpr dina dyra spel förlorade. Jag har iallafall mina spel på disc och ingen server bestämmer tillgången åt mej.=)

Du borde lära dig lite om spelutveckling innan du spottar ut dig sånt här...

Exempel: Om ett spel släpps i december har det i regel varit "klart" sedan 6 månader (dvs stängt för nytt innehåll) för att sedan putsas, buggfixas och godkännas av Microsoft/Sony. Det betyder att du har en stor hög med grafiker, level designers etc som inte har något att göra och då kan de sättas på att ta fram DLC.

Självklart finns det exempel där det faktiskt släppts tidigare bortklippt material och där det gjorts av "girighet", men i dessa fall kan det även handla om att man helt enkelt fick tidsbrist och fick avsluta delarna under de sista månaderna innan release.

Spel idag har många gånger, märk väl, "många gånger", utvecklats med DLC i åtanke, att kunna sälja delar efter release. Ubisoft är ett prima exempel på detta. Så materialet är inte ens med när det går igenom "finputsen/buggfixandet". DLC är en planerad del av marknadsplanen för produkten i fråga.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Så mycket gnäll.

Lär er marknadsprinciper först. Om kunder anser att priset för en vara, i det här fallet extra material till ett redan uppskattat spel, är rimligt så köper man det. Det är ALLT man behöver hålla reda på.

Spelare och utvecklare uppskattar principen med DLC, alltså är det något positivt. Annars skulle DLC aldrig ha blivit så här stort.

Sen om JUST DU inte gillar det så är det en helt annan fråga, men du måste acceptera att du inte är representativ för alla spelare ute på marknaden.

Självklart representerar jag min egen åsikt, såsom du gör med din åsikt. Jag är inte representativ för alla spelare på marknaden, har aldrig påstått det. Jag är dock representativ för en stor del av spelarna på marknaden. Så det är du som måste acceptera att det finns andra åsikter än dina. Nåsta gång någon yttrar sig på ett forum kanske du borde inse att det är ett plakat menat för diskussion, inte för att tysta andras åsikter och hävda att du alltid har rätt.;)

Medlem
Skrivet av davidmichel:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av davidmichel:

DLC är enbart till för att suga pengar ur kunderna, DLC är material utvecklarna plockat bort från spelet för att sälja vid ett senare tillfälle efter retail-release. Köper folk DLC kommer priserna på spel i slutändan att totalt styras av utgivarna, det finns ingen som helst anledning att rea ut spel då downloads enbart går att få tag i via PSN store/xbox marketplace, de vet att vill du ha materialet blir du tvungen att punga ut pengarna, ingen konkurrens. DLC slår ut spelbutikerna och ger utgivarna monopol på marknaden. Summa summarum=du blir tvungen att pröjsa mer för dina spel + att du aldrig "äger" vad du köper. Går PSN eller xbox marketplace ner, gpr dina dyra spel förlorade. Jag har iallafall mina spel på disc och ingen server bestämmer tillgången åt mej.=)

Du borde lära dig lite om spelutveckling innan du spottar ut dig sånt här...

Exempel: Om ett spel släpps i december har det i regel varit "klart" sedan 6 månader (dvs stängt för nytt innehåll) för att sedan putsas, buggfixas och godkännas av Microsoft/Sony. Det betyder att du har en stor hög med grafiker, level designers etc som inte har något att göra och då kan de sättas på att ta fram DLC.

Självklart finns det exempel där det faktiskt släppts tidigare bortklippt material och där det gjorts av "girighet", men i dessa fall kan det även handla om att man helt enkelt fick tidsbrist och fick avsluta delarna under de sista månaderna innan release.

Spel idag har många gånger, märk väl, "många gånger", utvecklats med DLC i åtanke, att kunna sälja delar efter release. Ubisoft är ett prima exempel på detta. Så materialet är inte ens med när det går igenom "finputsen/buggfixandet". DLC är en planerad del av marknadsplanen för produkten i fråga.

Ja, men det är väl inget konstigt egentligen. Spel har ju länge utvecklats med planer på uppföljare/expansioner efter release.
Bara för att utvecklarna planerar att fortsätta göra innehåll efter release betyder knappast att de hade kunnat ta med det i originalreleasen...

Medlem
Skrivet av davidmichel:

Nåsta gång någon yttrar sig på ett forum kanske du borde inse att det är ett plakat menat för diskussion, inte för att tysta andras åsikter och hävda att du alltid har rätt.;)

Visa med ett citat när jag tystar andra och hävdar att jag alltid har rätt, tack.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar