League of Legends-administratör sparkad

Robot
League of Legends-administratör sparkad

Om du ska bete dig som ett svin mot andra är det rekommenderat att inte vara administratör, och än mer inte använda din admin-krafter för att sätta dit folk. Framförallt inte när det du gör livestreamas.

#riot-games, #league-of-legends-clash-of-fates


Medlem
League of Legends-administratör sparkad

Ägd admin är ägd. Sorry, var tvungen att säga det XD

Moderator | Testpilot

Han förtjänar det. Verkligen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra gjort Riot! En sån person hör ju verkligen inte hemma i ett spel som värnar om så god stämning som möjligt ingame.

Medlem

Nu överreagerade självfallet PsyonicHero, men hans lag, var riktigt bitchiga mot honom bara för att han hade en dålig match, han feedade, jag tycker alla i hela hans lag inklusive han själv kunde ha hanterat det bättre.

Medlem

Ut med avloppsvattnet bara!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

communityn är ju så jävla trasig i LoL, är man i ett game och tex. blir gankad, så är det alltid nån som skriver "noob" "l2p" "go play tetris" jag menar, vrf vara så jävla dryg?

Medlem
Skrivet av simon857:

communityn är ju så jävla trasig i LoL, är man i ett game och tex. blir gankad, så är det alltid nån som skriver "noob" "l2p" "go play tetris" jag menar, vrf vara så jävla dryg?

Testa aldrig HoN om du tycker LoL har dåligt community..

Medlem

Tycker det är så synd att LoLs community suger. Tycker verkligen om spelet men spelarna gör mig vansinnig. Men vafan kan man göra för att få folk att bli trevliga? Kan inte komma på något..

Medlem

Varför ligger Top Spin 4 under en LoL-tråd?

Medlem
Skrivet av fibnot:

Tycker det är så synd att LoLs community suger. Tycker verkligen om spelet men spelarna gör mig vansinnig. Men vafan kan man göra för att få folk att bli trevliga? Kan inte komma på något..

Verkar vara något speciellt med spel som Dota, HoN och LoL eftersom många av spelarna är någon form av "översittarklass" som ska trycka ner alla som inte nördar spelet 24 timmar om dagen som de själva.

Om det ska vara så himla seriöst så får de väll spela clan-matcher istället för att whina på folk som spelar casual public.

Medlem

Nu är tyvärr taskig attityd till både med och motspelare mer regel än undantag inom LoL communityt. Fick mig att lägga ner spelet trots att jag tyckte det var kul... men fy fan vilken taskig attityd så gott som alla spelare har.

Medlem

haha,, "Spelinformation: Top Spin 4"


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Jansons Frestelse:

Varför ligger Top Spin 4 under en LoL-tråd?

Det är nästan samma spel?

Medlem

Hellre 10 ägda admins på forum än 1 in game.. eller hur var det nu?

Medlem
Medlem

Tack! Världen blev plötsligt lite varmare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Låter lite som admin JaZzE på bf2.se. Tyvärr kan han inte bli sparkad då han äger sidan. :/

Hela bfhq.se är en enda stor lekstuga, men det är ju skillnad på forum och spel -.-


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Spelinformation: Top Spin 4

Wait, what? xD

Medlem

Kommer ju en en lösning snart där alla spelare får chansen
att boota spelare med dålig attityd.

Medlem
Skrivet av simon857:

communityn är ju så jävla trasig i LoL, är man i ett game och tex. blir gankad, så är det alltid nån som skriver "noob" "l2p" "go play tetris" jag menar, vrf vara så jävla dryg?

Nu blir jag iof någorlunda sällan gankad men det är ytterst sällan jag har råkat ut för det du säger... Jag kan dra mig till minnes att det kanske hänt 5 gånger... Av mina ca 120 games spelade ^^

Men visst, det är riktigt lame att säga så. Ifall inte spelaren helt klart feedar medvetet (vilket det finns folk som gör ) eller är något otroligt kass (och då menar jag att dö 15+ och inte få några kills eller knappt ens assists... För då borde spelaren verkligen se till att träna emot bots.

För övrigt helt klart bra att adminen vart kickad om han uppförde sig så som nämnts och kommer dessutom helt klart bli intressant med det nya systemet när det kommer igång

Medlem

bra gjort, maktmissbruk ska straffas stenhårt, till skillnad från hur polisen straffas för sina misstag


signatur

//monster

Medlem

Testade betan och tyckte det var för många Millenniumkids som spelade.
Nej tacka vet jag 1990 kidsen vars hjärnor förstår respekt, empati, planera framtid och hårt arbetande föräldrar.
Tyvärr kommer dessa Millenniumkids att bo hemma hos sina föräldrar tills dom är 45 och vaknar upp ur sitt Millenniumkids koma. Och då är de tufft och slå sej in på arbetsmarknaden fixa lägenhet och familj!

Jag spelar lol och spelade dota innan och är inte en av alla med dålig attityd (om ni nu tror på någons ord på nätet) men det är inte konstigt att det är så aggressivt i texterna. Det handlar om misstag som gör att man förlorar en match som tar mellan 20-40 min i allmänhet. Man är ganska maktlös när någon gör brutala misstag och att man tvingas sitta i 20 min till för att ge upp vid 25 minutersgränsen och vem vill sitta av dessa minuter? Jag brukar spela på tills jag förlorar om det går dåligt men samtidigt förstår jag alla som blir sura när matchen redan är avgjort vid picksen och blir stärkt av att någon klantar sig för trots allt räcker det ibland med ett misstag så är matchen i stort sett avgjord.

Hela "sporten" är alldeles för tävlingsinriktad för casual gaming och egentligen bör det inte spelas mer än fulla lag.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Hahaha! Bra spel men FAIL av honom

Av någon anledning kan jag inte rätta till spelinformationsmissen själv, men det fixas under morgondagen. Håll ut!

Medlem

Efter att ha läst hans kommentar tycker jag det var överdrivet att sparka honom. Han var säkert trött, hade en dålig dag och blev sur på den här spelaren. Han sa dumma saker som vilken spelare i ALLA spel säger hela tiden utan några vidare konsekvenser. Till slut bannade han honom i 1 månad men när han hade tänkt över detta så sänkte han straffet till 2 dagar.

Jag säger inte det var rätt av honom men fortfarande överdrevde dom med straffet.

Inaktiv

Som någon sa här, tycker du att folk är otrevliga i LoL så ska du inte pröva på HoN eller Dota. I min mening har spelet den bästa communityn för just den här typen av spel, dock är det ju väldigt lagbaserat. Om en spelare gör fel så innebär det oftast nederlag för laget, dör man så gör man motståndaren starkare osv. Det leder till lätt irritation när matcherna kan vara 30-60min långa.

Har kört cirka 1100 matcher och det är lite bättre attityd bland erfarna spelare.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag spelar lol och spelade dota innan och är inte en av alla med dålig attityd (om ni nu tror på någons ord på nätet) men det är inte konstigt att det är så aggressivt i texterna. Det handlar om misstag som gör att man förlorar en match som tar mellan 20-40 min i allmänhet. Man är ganska maktlös när någon gör brutala misstag och att man tvingas sitta i 20 min till för att ge upp vid 25 minutersgränsen och vem vill sitta av dessa minuter? Jag brukar spela på tills jag förlorar om det går dåligt men samtidigt förstår jag alla som blir sura när matchen redan är avgjort vid picksen och blir stärkt av att någon klantar sig för trots allt räcker det ibland med ett misstag så är matchen i stort sett avgjord.

Hela "sporten" är alldeles för tävlingsinriktad för casual gaming och egentligen bör det inte spelas mer än fulla lag.

Vilket är anledningen till att man kan köra Arranged teams, dock håller jag med dig om att det är drygt att sitta av 15-20 minuter pga att några fransmän feedar en Tryndamere på top-lane

Men det som nämns tidigare här är dålig comunity, jag har inte upplevt särskilt mycket sådant, utan har spelat många där spelare har spelat mindre bra utan att bli flamade. Men hur som helst lär det ju förbättras i.o.m. The Tribunal. Återigen måste jag berömma Riot för fantastisk service av spelet som nu börjar bli riktigt välbalanserat

Medlem

Lol är ett spel man verkligen blir förbannad på. Ena matchen får man 10-2 i score och matchen efter får man 0-10 och blir kallad allt möjligt även fast 2 från andra matchen var med så kallar dom din noob när du matchen innan soppade banan.

Dom Borde seriöst lägga in ett val när man söker match att kunna välja casual också.
Spelet var så mkt bättre för några månder sen innna alla kids hitta spelet bara för de e gratis och förstörde det.

12
Skriv svar