Ny speldator, Vad tror ni om detta?

Medlem
Ny speldator, Vad tror ni om detta?

Tjena nu ska det köpas ny speldator men jag har inte så stor koll vad man behöver för grejjer nu för tiden (slutade spela när CS 1.6 kom ungefär) så hoppas någon kan hjälpa mig lite.

Dessa grejjor är vell vad jag har kommit fram till:
http://www.oc.nu/checkout/onepage

Om inte länken funkar så är det dessa saker iallafall:
Fractal Design Define R3, Black Pearl

Asus GeForce GTX 580 1536MB, DVI, HDMI ENGTX580/2DI/1536MD5

Cooler Master Hyper 212 Plus Cpu Cooler RR-B10-212P-GP

Asus P8P67 EVO, Intel P67 Socket 1155, ATX P8P67 EVO

Corsair Power Supply TX 750W/80+/140mm

Intel® Core I5-2500K 3300MHz 6MB Cache

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9

Corsair SSD 120GB SATA 2.5, Force Series

BenQ 24 LED XL2410T 2ms, 3D, ink SpawN Musmatta, HeatoN Mus

Hur är det med SSD diskarna, märker man någon större skillnad då man spelar eller klarar man sig med en vanlig HDD?
Asus P8P67 EVO bordet tror ni det klarar av att köra SLI med två GTX580? ska eventuellt göra det om det behövs i framtiden, Har läst nånstans att det kunde bli svårt att strömförsörja 2st GTX580

Vill ha en dator som klarar av typ crysis på högsta och gärna "hänger med ett tag" vet att man får uppgradera offta om man ska spela alla nya spel på max inställningar men men.

Alla tipps motages!

Medlem

Lite overkill med tanke på att dagens spel inte är så krävande

Medlem

4GB ram räcker gott och väl.

Medlem

Karelazi: Tanken är att den ska vara iaf lite "framtids säker"

jacke910: Räcker det även om man ska redigera banor i te,x crysis?

Medlem

Ja skulle kört 2st 6970 istället tror jag. Dels för att eyeinfinity är fan kung efter man provat det så vill man aldrig tbx sen är dom riktigt prisvärda med


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Ja skulle kört 2st 6970 istället tror jag. Dels för att eyeinfinity är fan kung efter man provat det så vill man aldrig tbx sen är dom riktigt prisvärda med

Hells Yes, Eyefinity is teh shiat!

Medlem

Och vad är Eyefinity? vill häldst köra ett bra singel kort nu så jag kan köpa ett till om det inte skulle räcka till i framtiden

Medlem

Kör på 6GB i RAM. 8GB är grymt onödigt. Annars ser det bra ut!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Minnen är ganska billiga och det borde inte skilja så mycket mellan 8GB och 6GB, håll dig vid 8GB skulle jag säga.

4GB har jag och jag upplever att det inte räcker till ibland.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tack för alla svar! tror jag håller mig till 8GB ram värkar det som, inte allt för stor pris skillnad. som jag har fattat det ska du vell köra dubbla minnen på asus evo kortet? rätta mig om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Eron:

Tack för alla svar! tror jag håller mig till 8GB ram värkar det som, inte allt för stor pris skillnad. som jag har fattat det ska du vell köra dubbla minnen på asus evo kortet? rätta mig om jag har fel.

Trippla till och med. Tri-channel är det som används till I7 propparna. Så, 3x2 Gb eller 6x2 i ett s k kit. Detta säkrar att minnena kommer från samma batch.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ja se där, tackar tackar

1
Skriv svar