Opeth - Deliverence

Medlem
Opeth - Deliverence

"This one is called Deh. Lih.Veh. Renz.". Word Mikael, och eftersom att låten är så bra, så har YouTube delat upp låten i två delar så att din hjärna inte sprängs av deras galna performance. Eller så är det för att ett klipp inte får vara över 10 minuter, men vad vet jag. En av mina favoritlåtar med Opeth, men trummisen verkar vara lite ur form när detta spelades in, inte för att det stör så mycket.

#blogg

Medlem
Opeth - Deliverence

Ah det där är deras förra trummis, om minnet inte sviker mig fick han sparken på grund av hans enorma panikångest som de ibland fick ställa in turnéer eftersom han vägrade kliva på plan och grejer och det är ju inte så optimalt. Kan ha något med saken att göra

Sjukt trevligt att fler har upptäckt deras fantastiska musik, min favoritlåt är nog förmodligen: A Fair Judgement som bör finnas på samma DVD som videon din kommer ifrån

Medlem

Ja, jag har för mig att han var lite skakis. Synd!

Jag upptäckte dom för flera år sen, men dom är lika bra idag. A Fair Judgement är också bland favoriterna, top notch

Medlem

Japp, lyssnat på dem ett par år nu också men på senare tid har jag börjat gå över till Cult of Luna, efter det har det mesta blivit ganska tråkigt faktiskt. Men det ska bli intressant att se deras kommande material, jag tvivlar ju dock att de någonsin kommer toppa Damnation

Eftersom du gillar Opeth bör du kolla upp Porcupine Tree, fantastisk musik och de är även inblandade med att mixa (om jag inte minns fel) Opeth's skivor. Kika även på Madder Mortem, ett band Opeth tyckte var intressant och tog med på turné

Medlem

Cult of Luna har jag inte fastnat för faktiskt, får försöka hårdare. Deras sound är rätt coolt, men ja, får jobba på det.

Om du kollar längre bak i min blogg hittar du väldigt mycket Porcupine Tree. Jag har lyssnat konstant på dom i två år nu, fantastiskt band. Wilson från PT proddar Opeth sen ett tag tillbaka, och Åkerfeldt lägger i sin tur stämmor på vissa PT låtar.

Men Wilson, Åkerfeldt och Portnoy från Dream Theater har ju börjat på ett projekt tillsammans, det ska bli awesome att höra hur det blir.

Medlem

Oj! Det låter helt fantastiskt spännande, hade inte en aning att de pysslade på något tillsammans! Stort Porcupine är helt magiskt, jag har hittat dem rätt nyligen och jag är helt såld faktiskt när man väl börjar hitta dessa gem så blir det svårt att hitta något som överträffar.

Om du är seriös med att börja lyssna på Cult of Luna så borde du kolla upp låtar som:
Following Betulas, Leave Me Here, Eternal Kingdom, And With Her Came the Birds och så många fler faktiskt. Det borde ge dig något att gå efter för att få en smak, det är dock mina personliga favoriter så risken finns att du kanske gillar annat de gjort

1
Skriv svar