Vilket ska man spela? Aion, WAR, AOC

Medlem
Vilket ska man spela? Aion, WAR, AOC

Tjenare! Jag spelar wow nu när cataclysm har kommit ut men jag vill ha ett till mmo att spela när jag inte raidar.

Jag har redan account på Aion, Warhammer och Age Of Conan måste bara fylla på tid. Så vilket av dessa ska jag börja spela igen tycker ni? någon som spelar något av dom och har ett guild där?

Kom gärna med förslag på andra spel också.

Skriv gärna för/nackdelar med spelen också.

Tack på förhand / Sayou

Medlem

Lord of the Rings Online är Free 2 Play nu, det är ett bra spel. Sedan så kommer Rift snart också. Inte F2P dock.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jo LOTRO vet jag är f2p har provat de men gillar de inte alls :/ RIFT verkar rätt coolt men är ju ett bra tag kvar väl?

Medlem

Har i för sig inte spelat aion på ett tag, men är väl fortfarnade samma vanliga grind som det var den dagen de släpptes om inte de har gjort över par tusen nya quester. Fast endagamet sägs vara de samma bara grind. Fast det är ju ett brott att säga att inte Aion är vackert.

Rift släpps i början av mars någon gång. Är inte så imponerad av spelet men får se hur det är efter en månad när hypen har lugnat ner sig ( har lärt mig det efter aion, war spelade jag faktiskt rätt så länge ) Själv kör jag också wow cata i väntan på Guild Wars 2.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av Maistro:

Har i för sig inte spelat aion på ett tag, men är väl fortfarnade samma vanliga grind som det var den dagen de släpptes om inte de har gjort över par tusen nya quester. Fast endagamet sägs vara de samma bara grind. Fast det är ju ett brott att säga att inte Aion är vackert.

Rift släpps i början av mars någon gång. Är inte så imponerad av spelet men får se hur det är efter en månad när hypen har lugnat ner sig ( har lärt mig det efter aion, war spelade jag faktiskt rätt så länge ) Själv kör jag också wow cata i väntan på Guild Wars 2.

Jag tyckte jag läste att efter expansionen ska det vara mycket mer quest, vet ej dock hur mycket det stämmer.

Spelade också WAR länge och hade riktigt kul där, men polarna slutade så då fanns det inte så mycket att hämta där tyvärr.

Medlem

Relevant to my interests, behöver ett nytt MMO i väntan på TERA.
Angående att vänta en månad till efter release så antar jag att det är klokt på ett sätt. Å andra sidan så tycker jag i t ex. Aions fall att första månaden var bästa tiden att lira. Mycket folk som gödde öppna pvpn spelet till stor del bygger på. Lirade det ett halvår eller så efter release och då var folket borta och följande effekt var att även öppna pvpn försvann till stor del. Första månaderna av WAR var väl också roligast med allt folk.
Även om det var mkt buggar vid den tiden.
Min poäng är väl att köpa spel vid launch kan vara värt de extra hundralapparna då fyllda servrar gör att spel inriktade på pvp skiner som mest då.

tl;dr - tipsa om pvp heavy MMOs

Medlem

Allt jag säger är "RIFT" dock p2p men det kommer vara så uber bra när det släpps är i beta stadiet just nu men beta nycklar är inte svåra att få tag på så ett bra tipps är testa det

1
Skriv svar