Dags för hype: Dead Space 2

Medlem
Dags för hype: Dead Space 2

Dead Space kom ifrån ingenstans och slog alla med storm, det pratades mycket om "skräckspelet som överraskade spelvärlden. Det var ett skräckspel med högt tempo och en mystisk story som var både nagelbitande och hårresande och det var många som hyllade Isaacs kamp mot de zombieliknande necromorphs.

I tvåan vaknar Isaac Clark upp från en koma i rymdstaden ”The Sprawl”. Förutom regegeringen och necromorphs jagas Isaac av minnena från sin döda flickvän och händelserna på USG Ishamura. Du kommer utöver överlevnad även gå mot ett säkert mål och kommer alltså denna gång inte hunsas runt som en springpojke.

Sett från demot så verkar Dead Space 2 gå i samma jargong som ettan med innoativa hoppscener och en fruktansvärt mörk stämning, när jag satte min fot i den kyrkoliknande byggnaden en bit in i demot möttes jag av ett obehag som inte många spel kan uppnå. När det dock kommer till nya vapen, fiender etc. så verkar det sparsamt, men jag tycker personligen inte att man ska pracka på spelaren för mycket kvantitet utan köra stenhårt på det som uppskattades av fansen i förra spelet, något som Visceral Games verkar ha anammat.

Något som faktiskt är nytt för serien är multiplayer, men ska man vara ärlig så verkar detta enbart finnas där för att locka en stor publik. Men även jag kan motbevisas, det återstår bara att se hur det kommer levereras. I bästa fall kommer det att möta sig med gamla hederliga Alien vs Predator från 1999 med en skön blandning mellan människors och necromorphs spelstil.

Som vanligt hittar ni mer bildmaterial och snabbare uppdateringar på min blogg:
http://liveti1080p.wordpress.com/2011/01/18/dags-for-hype-dea...

Så vad ser ni fram emot med Dead Space 2? Lämna gärna en kommentar här nere

#blogg

Medlem
Dags för hype: Dead Space 2

Jag ser fram emot att bli skrämd och skita på mig. Storyn ser jag också väldigt mycket fram emot. Vill veta vad som egentligen pågår!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

My mom hates this game.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Traveller:
Haha, har sett den också, jäkligt skön reklam alltså, speciellt när du inte är från USA och kan se hur überkristna de där morsorna verkligen är ^^

1
Skriv svar