Ungdomar nuförtiden

Inaktiv
Ungdomar nuförtiden

Angelica Bengtsson, 17-årig småländsk och svensk stavstjärna med framtiden och samlagen framför sig kommer förmodligen att bli en kraft att räkna med i OS 2012. Här i Småland har hennes utveckling och framgångar följts flitigt av lokalpressen och jag har inte klagat, något att vila ögonen på behöver man ju alltid.

I lördagens tidning publicerades en längre bildsammanfattning och intervju av året som gått. Bland annat står då att läsa "Som ni förstår har Angelica inte mycket ledig tid. Men ibland blir det en stund över och då brukar hon spela klarinett, lyssna på Gyllene Tider och Ted Gärdestad, brodera bonader eller läsa Bibeln."

Gärdestad, broderier och Bibeln. Hur gammal var hon, 17 eller 70?

Att tjejen fortfarande kan plocka medaljer trots hennes "udda" intressen är såklart en självklarhet, men du blev precis lite mindre attraktiv i mina ögon Angelica.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Ungdomar nuförtiden

Varför då? Ted Gärdestad är en svensk kultskatt, broderi är säkert väldigt avkopplande för henne mellan tävlingar och träningar och hon är religös...

Medlem

Jag tyckte inte ens om Ted när det begav sig. Ja, jag är gammal nog att till att ha gjort det. Därför framstår det som mycket absurt att en så ung människa redan är så fördärvad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hur är hon fördärvad? Bara för att hon läser bibeln?

Hon framstår som stöpt, inte verklig, en fasad.
JA för vem i sitt sanna sinne läser religösa texter dagligen när de är 17 år i dagens tider.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Fargo: Han menade nog pga. Ted Gärdestad, inte hennes religiösa sida.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar