Varför zappar jag så djävulskt mycket?!

Flakmonkey
Varför zappar jag så djävulskt mycket?!

Nu har jag suttit framför TV:n i en timme och tittat utan att egentligen titta på något ordentligt. Precis i vanlig ordning så har jag mest bara spenderat tiden med att zappa mellan en massa olika kanaler. CSI Miami i 2 minuter, Family Guy i 3, Amerikansk fotboll i 5, Sveriges Mästerkock i 1, Bones i 6, The Lost World Jurassic Park i 30 sekunder, ja ni förstår nog vad jag menar. Och varför gör jag då det? Jag vet faktiskt inte och jag blir förbannad mig själv på att jag gör det? Hade det inte varit bättre att verkligen se någonting ordentligt? Att kanske sätta på en film istället? Spela lite TV-spel? Eller varför inte göra någonting helt annat som att lägga pussel eller läsa en bok?

Nej det orkar jag uppenbarligen inte göra. Det enda jag tycks orka är att ligga i den här alltför sköna soffan och zappa mig fram och tillbaka mellan en massa kanaler utan att se mer än några minuter från varje TV-program innan jag byter till nästa. Ibland blir jag så less på mig själv...

#blogg

Varför zappar jag så djävulskt mycket?!

Spela spel istället dude


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Ska göra det nu... lira Darksiders tills det är dags att lägga sig ^^

Läs min Kurslitteratur istället. Då kommer inte Tv´n verka så ointressant.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Good my man


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Naaw Lycka till att stävja ditt vanvettiga beroende i framtiden.

Lösningen stavas kaffe.

Alternativt att du förtär din högra hand (om du är högerhänt) för att du i sådana fall antagligen är för ovan vid att använda vänsterhanden för att vilja zappa lika mycket. Jobbigare blir det när beroendet återvänt dock.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Fast med så handfasta råd och stöd som dessa bör det definitivt gå att återhämta sig från dylika beroenden, alldeles oavsett om hans hand kommer växa ut igen eller ej.

Ge mig ett A!...Ge mig ett D!...Ge mig ett H!...Ge mig ett D!...Vad blir det!?

Helt ärligt lider jag av samma sak. Hoppas någon kan ge något mer konstruktivt svar än mig.

Flakmonkey

Nu lyckades jag ju slita mig från zappandet och spela lite och som vanligt så kändes det betydligt mer givande, men är ju knappast botad för det. Skönt att se att man inte är ensam om det iaf

1
Skriv svar