Cannon Fodder 3 släpps bara i Ryssland

Robot
Cannon Fodder 3 släpps bara i Ryssland

Codemasters meddelar de inte har några planer att sprida kriget till andra marknader.

#cannon-fodder-3, #codemasters


Medlem
Cannon Fodder 3 släpps bara i Ryssland

Det där verkar ju vara ett ovanligt puckat beslut

Owe
Medlem

Ehhhrrr... Ooookkkeeeyyyy?
Vettigt?

Medlem

Verkligen tråkigt om detta stämmer


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Antar att CM själva dömt ut det från att bli en värdig uppföljare då.
Men varför Ryssland av alla ställen? Borde inte bli mycket mer än en såld kopia där o resten piratkopieras upp.

Skägg.
10 Chambers

GFI, utvecklaren tillika utgivaren, är ryss. De har säkert bara fått licens att släppa det i sitt territorium.


signatur
Inaktiv

Så detta är ett dåligt hyss från en ryss.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Det var jag som skrek "JAAAAA"

Så... "NEEEEEEEEEEEEEEEEJ"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Hah detta va det dummaste jag hört på länge. Dock så är det ju Codemasters också, som jag så sent som i morse läsa om nya Flashpoint, där de "förenklat" och gjort det mera "actionbetonat" i hopp om att fler ska gilla det. Bah.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Haha gör inte så mycket spelet lär bli kasst ändå. Kollade lite på deras gamla titlar, bara skit.

Inget kommer klå orginalet på Amigan.

Medlem

Kan ju alltid hoppas att man kan hitta något sätt att importera spelet på. Får väl sparka igång gamla Amiga'n och spela på i annat fall och de laddningstiderna är inte roliga =/
(Vill minnas att det tog spelet en kvart att formattera en save-disk)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Kan ju alltid hoppas att man kan hitta något sätt att importera spelet på. Får väl sparka igång gamla Amiga'n och spela på i annat fall och de laddningstiderna är inte roliga =/
(Vill minnas att det tog spelet en kvart att formattera en save-disk)

Borde nog ladda lite snabbare på en Amiga-emulator numera.
Kanske inte riktigt samma sak, men men..

Medlem

Förlåt mig om detta är typ nåt man måste köpa för att kunna spela osv. men det här borde fan vara lagligt att ladda ner, liksom, skyll er själva codemasters...

KoP
Medlem

men vad i helv...

Medlem

Jävla klåpare. Jag tänker aldrig mer i mitt liv köpa ett Codemasters-spel.

Medlem

Låter som något som händer ofta i Ryssland. Jag förstår dock inte poängen med det. Jag menar, om ett ryskt företag tjänar mer pengar så blir det ju mer pengar i skatt till staten, så vad är poängen med att begränsa deras möjligheter att tjäna stålars?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Air
Medlem

In Russia, the game plays you. ;D

Medlem
Skrivet av conthox:

Låter som något som händer ofta i Ryssland. Jag förstår dock inte poängen med det. Jag menar, om ett ryskt företag tjänar mer pengar så blir det ju mer pengar i skatt till staten, så vad är poängen med att begränsa deras möjligheter att tjäna stålars?

Inte för att vara den som är den, men nu handlar det ju inte bara om Ryssland. Utan om CIS länderna (typ alla gamla Sovjet stater), om du sen tänker på att det bor mer folk i Moskva än vad det bor i hela Sverige, så förstår du att det antagligen kommer säljas en hel del spel

Jag vet, det är inget svar på din fråga men men


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Inte för att vara den som är den, men nu handlar det ju inte bara om Ryssland. Utan om CIS länderna (typ alla gamla Sovjet stater), om du sen tänker på att det bor mer folk i Moskva än vad det bor i hela Sverige, så förstår du att det antagligen kommer säljas en hel del spel

Sant.

Ang att det inte bara var i ryssland: mitt fel, jag gick efter det som stod i rubriken.

Sedan så stämmer det att det är en stor marknad, så pengar kommer dom att tjäna. Min poäng var att dom skulle kunna tjäna ännu mer om det släpps i resten av världen, eller iaf Europa och USA. 1 miljard potensiella kunder är mer än 400 miljoner potensiella kunder. (Justera siffrorna själva, har ingen koll på hur många som bor i OSS resp OSS+EU+USA.... )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Geisenhausen:

Inte för att vara den som är den, men nu handlar det ju inte bara om Ryssland. Utan om CIS länderna (typ alla gamla Sovjet stater), om du sen tänker på att det bor mer folk i Moskva än vad det bor i hela Sverige, så förstår du att det antagligen kommer säljas en hel del spel

Sant.

Ang att det inte bara var i ryssland: mitt fel, jag gick efter det som stod i rubriken.

Sedan så stämmer det att det är en stor marknad, så pengar kommer dom att tjäna. Min poäng var att dom skulle kunna tjäna ännu mer om det släpps i resten av världen, eller iaf Europa och USA. 1 miljard potensiella kunder är mer än 400 miljoner potensiella kunder. (Justera siffrorna själva, har ingen koll på hur många som bor i OSS resp OSS+EU+USA.... )

Troligen problem med licenser och villkor, stora företag har en viss tendens att bli otroligt korkade när det gäller att släppa spel till andra marknader.
De ser inte "mer kunder, mer vinst" utan bara "fler distributörer, möten, avgifter, och krångel".
Synd men sant

Medlem

Utvecklaren verkar ju enbart gjort fullständigt värdelösa spel tidigare och utgivaren vågar sig inte ens på en global release på Steam eller likande. Låter ju verkligen lovande det här.

Medlem
Medlem
Skrivet av Darkseed:

Jävla klåpare. Jag tänker aldrig mer i mitt liv köpa ett Codemasters-spel.

LoL,..
gratis reklam kallas detta,, rätt så smart faktiskt,, dom sprider ett rykte som inte stämmer och vips så har fansen börjat ryta ifrån och ger spelet uppmärksammhet på en himla massa spelsajter.

Medlem

Ett nytt Cannon Fodder hade varit trevligt.

Troligen så är datorstandarden sämre i öst vilket hade gjort att folk hade klagat rejält på grafiken här samtidigt som spelet kanske är perfekt för medeldatorn där. Lägg till lokaliseringskostnader och marknadsföring osv så kanske man inte ser någon möjlig vinst med att släppa det globalt.

Det blir säkert dåligt ändå (något måste man trösta sig med).

1
Skriv svar